Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 maj 2025, 07:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2005, 23:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Escort 3 skrev:
lars ud med sproget hva skal du med den :?: :?: :D


gearing!!..... vi stod bukket over en alm. gearkasse han havde og det kan ikke sættes sammen med et LSD diff. fra en RST. men det kan et Qaifiere --et eller andet diff. istedet og så har han den høje gearing han gerne vil have :wink: så han ikke skal ligge med 5000omdregninger når mondeo STADIG smutter afsted udenom nedenom rundenom (PIS... linie 3 igen) :lol:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2005, 15:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
okay lyder spændende :shock: hvilket gear skal i bruge ??? eller er det alle gearene ???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2005, 16:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
krone-tandhjulet omkring differantialet og modstående aksel alle de andre er ens.. (så vidt jeg husker det er jo lars der teori eksperten på det her område... :lol: )

Det er gearingen fra gearhjulene til differantialet så det har indflydelse på alle gearene

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2005, 17:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
okay i skriver vel lige hva i kommer frem til om det dur når det engang er...

nu i er ved at rode med kassen hvorfor så ikke tage det fra en mk5 diesel :?:

det er den de bruger i jam sport escorten...
(og den smider da omkring +300 hk)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2005, 17:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
hvad mener du??

passer den også ned i??

er det noget du har hørt eller er det noget du ved noget om??

der er også nogen der siger at man skal tage indmaden fra en mk 5 1,8 sport

og nogen siger at man skal tage indmaden fra en mk 4 1,8 diesel..

som sagt: der er en masse der har hørt en masse, og jeg glæder mig til at høre fra en der har prøvet det selv..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2005, 08:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
ja der må jeg også blive dig et svar skylidgt, men du kan da prøve at kontakte ham.

http://www.jamsport.co.uk/


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2005, 00:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
okay.. så er der en xr3i kasse på filebænken...

den har en slut gearing der hedder 73 tænder på diff. og 17 på hovedaxelen

i forhold til en alm rst der er den laveste gearet af dem alle med
65 / 17 tænder

en alm escort 1,1 til 1,6 og dem imellem.. dog kun cvh'er har 73 / 19 tænder

god viden i sikkert aldrig får brug for..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team