Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 maj 2025, 02:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Slavteren skrev:
Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud og montere megasquirt så? prøv at finde en 12n motor til tryk, den har lavere komp. har for øvrigt en 1,2 top der er bearbejdet, men den er kraftigt planet, så den er ikke så brugbar til tryk... husk at få lavet toppakning med skæreringe, da den hvist nok er et ømt punkt på de motorer ved tryk.

koster en sådan toppakning ikke omkring 5000kr??

mvh tobias

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
må være dig svar skyldig, men jeg tror det ikke. det er jo noget med at fræse en rille i top og blok, og lægge noget tråd i sammen med en kobber pakning. men har aldrig selv prøvet det. ved at den lokale bremseservice har lavet det engang på noget bmw med tryk.

www.slavteren.tk

Titel:
Slavteren skrev:
må være dig svar skyldig, men jeg tror det ikke. det er jo noget med at fræse en rille i top og blok, og lægge noget tråd i sammen med en kobber pakning. men har aldrig selv prøvet det. ved at den lokale bremseservice har lavet det engang på noget bmw med tryk.

...okay, jeg fik også en lille sludder med en anden opel expert, han synes
at en ascona 13n motor plus 5trins getrag og et stort bagtøj ville være det jeg er ude efter.

han siger at 13n motoren er tilpas lavkomprimeret til at kunne klare en turbo modifikation(0,7bar)

og så tror jeg at jeg piller en trykkarburator af en gammel 240turbo og får tigget et manifold der passer.

-men inden jeg går videre vil jeg gerne lige have din mening....der er ingen grund til at lave noget lort fra starten....

mvh tobias

Titel:
Anonymous skrev:
Slavteren skrev:

...okay, jeg fik også en lille sludder med en anden opel expert, han synes
at en ascona 13n motor plus 5trins getrag og et stort bagtøj ville være det jeg er ude efter.

han siger at 13n motoren er tilpas lavkomprimeret til at kunne klare en turbo modifikation(0,7bar)

og så tror jeg at jeg piller en trykkarburator af en gammel 240turbo og får tigget et manifold der passer.

-men inden jeg går videre vil jeg gerne lige have din mening....der er ingen grund til at lave noget lort fra starten....

mvh tobias

-lige lidt anden viden, hvis man skal lave et "spagetti" manifold til turboen, altså et manifold hvor udstødningsrørene ligger som en gang spagetti, er det så ikke meget vigtigt at rørene er lige lange??

mvh tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
vi tager det bagfra... jo, rørene skal være lige lange hvis du laver en banan.

med hensyn til den opsætning du nævner...
1,3n er lige precis lavcomp., og den må du gerne lægge i. MEN i det du sætter en turbo på tuner du den og automatisk mere end 20% ifølge sb, og så skal der pludselig betales afgift....
den 5 trins getrag, hmmm nu skal jeg jo til at huske... jeg mener at den har fast koblingshus, så hvis jeg husker rigtigt er det no go, men har den løst koblingshus, skal du "bare" finde et koblingshus fra en manta 1800 forudsat at en sh gearkasse passer på en sv blok. men jeg kan stadig ikke finde min sh kasse, så det kan jeg ikke hjælpe dig med.
1,3s opsætningen gir også nogle helt andre mulighedder: indsprøjtning... det er nemlig "bare" at finde et manifold fra en corsa 1,4 med multipoint eller en astra 1,4 eller 1,6 med multipoint sprøjt. MEGET bedre opsætning end en karburator. sandsynligvis også mere holdbar for din motor. en megasquirt fra henrik koster ca 3500,- færdigbygget, og har du mod/evner til at samle det selv koster det under en tusse fra staterne.
den kan også komme til at styre tændingen, så i sidste ende: flere heste og sikkerhed for motoren...

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time