Punkt 1: Jeg har ikke det fjerneste mod hverken det ene eller andet firma nævnt herover. Har aldrig handlet med dem endsige talt med dem. Jeg pointerer bare, at man understreger, at der ikke er garanti på en bb-turbo. Jeg forstår ikke angrebet på mig.
Lille uddrag af købeloven:
§ 75 a. Salgsgenstanden skal med hensyn til art, mængde, kvalitet og andre egenskaber stemme overens med aftalen, og køberen skal i forbindelse med købet have de fornødne oplysninger med henblik på montering, anvendelse, opbevaring og vedligeholdelse af salgsgenstanden.
Stk. 2. Medmindre andet følger af parternes aftale, skal salgsgenstanden
1) have en sådan holdbarhed og øvrige egenskaber samt emballering, som køberen efter salgsgenstandens karakter og forholdene i øvrigt havde rimelig grund til at forvente,
2) være egnet til formål, som genstande af den pågældende type sædvanligvis anvendes til,
3) være egnet til køberens særlige formål, hvis sælgeren har bestyrket køberens forventning herom, og
4) have samme egenskaber som en vareprøve eller model, som sælger har forelagt køberen ved købets indgåelse.«
Ovenstående er tager herfra:
http://www.familieadvokaten.dk/index_ga ... loven.html
Her kan ligeledes se, hvad der udgør en mangel.
Der står rigtigt ikke noget om garanti i købeloven, men at det fungerer noget lignende. Læs lige mit forrige post igen, der skriver jeg det også til sidst.
Og igen, så har jeg på intet tidspunkt stillet tvivl ved nogen af virksomhederne, som "gæst" udtrykker, så den må stå for egen regning.
Daniel.