Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 maj 2025, 19:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Punkt 1: Jeg har ikke det fjerneste mod hverken det ene eller andet firma nævnt herover. Har aldrig handlet med dem endsige talt med dem. Jeg pointerer bare, at man understreger, at der ikke er garanti på en bb-turbo. Jeg forstår ikke angrebet på mig.
Lille uddrag af købeloven:

§ 75 a. Salgsgenstanden skal med hensyn til art, mængde, kvalitet og andre egenskaber stemme overens med aftalen, og køberen skal i forbindelse med købet have de fornødne oplysninger med henblik på montering, anvendelse, opbevaring og vedligeholdelse af salgsgenstanden.

Stk. 2. Medmindre andet følger af parternes aftale, skal salgsgenstanden

1) have en sådan holdbarhed og øvrige egenskaber samt emballering, som køberen efter salgsgenstandens karakter og forholdene i øvrigt havde rimelig grund til at forvente,

2) være egnet til formål, som genstande af den pågældende type sædvanligvis anvendes til,

3) være egnet til køberens særlige formål, hvis sælgeren har bestyrket køberens forventning herom, og

4) have samme egenskaber som en vareprøve eller model, som sælger har forelagt køberen ved købets indgåelse.«

Ovenstående er tager herfra: http://www.familieadvokaten.dk/index_ga ... loven.html

Her kan ligeledes se, hvad der udgør en mangel.

Der står rigtigt ikke noget om garanti i købeloven, men at det fungerer noget lignende. Læs lige mit forrige post igen, der skriver jeg det også til sidst.

Og igen, så har jeg på intet tidspunkt stillet tvivl ved nogen af virksomhederne, som "gæst" udtrykker, så den må stå for egen regning.
Daniel.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Det giver helt sig selv. En turbolader bliver testet og afbalanceret ved et væsentligt højere omdrejningstal end den er lavet til. Den vil således selv finde ud af om den er god eller ej allerede under afbalanceringen, og ja, det sker af og til.

Derfor kan man som sælger af turboladere være temmeligt sikker på at produktet er iorden. Det er ingen bevægelige dele der har kontakt i en turbo, og hvis forholdene er iorden så vil der hellerikke blive det.

Bevisførelsen de først 6md er pisse nemt, man skiller lortet, og undersøger lejerne for spor efter fremmedlegemer fastbrændte olierester og metalkontakt. Findes disse(hvilket de vil gøre på en defekt turbo) så er det forbrugeren der har nosset i det.

Sværere er det ikke at forstå. At de gør opmærksom på at garantien i praksis ikke eksisterer, burde tilskynde folk til at passe på lortet, men nope, de svejser stadigt manifolden op med alle tilslutninger åbne. Men nu sælger formaet jo turboer, så det er vel egentligt en udmærket forretning at have dobbeltsalg på den måde.

For utroligt mange er en turbolader ca. det samme som en generator, og behandles tilsvarende, og det må man så betale for.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time