Motoren har kørt 54000km siden renovering og hver dag i ca. 3år. Den har ligget i en Golf2, men vil også passe i en Golf1 og 3.
Motoren er 1,8 8V RP motor og alle stumper i motoren er af originale typer bortset fra en lille smule større indsugningsventiler.
Dette blev lavet ved motoren da den blev bygget:
Renovering:
-Alle pakninger skiftet.
-Hovedlejer og pejllejer skiftet.
-Ventilstyr skiftet.
-Cylindre honet.
-Nye stempelringe.
-Blok planet.
-Top planet.
Tuning:
-Pejlstænger forstærkede.
-Stempler drejet af til et kompresionsforhold på ca. 8:1.
-Portet topstykke.
-En lille smule større indsugningsventiler.
-Tre vinklede sæder med 1,5mm på indsugningen og 2mm på udspødningen.
-I svejsning af bøs til dyser i indsugningsmannifolden (mannifolden er fra en golf1 GTI).
-Turbo var ny da den kom på og er fra en lille iveco lastbil. En garratt
svarende til en T3 i størrelse.
-gasspjæld fra en 2.0 opel.
-IC.
IC og laderør har jeg solgt fra til en vens ven, men det kan købes tilbage igen.
Ud over alt dette har jeg f.eks.også 4stk 304ml dyser (nok til ca. 200hk), en MS programmerbar motorstyring osv.
Motoren har på sit højeste lavet 228hk og 310nm. Dette var med en anden indsugningsmannifold, rør og IC og en anden knast end det der er til salg her. Det var ved ca. 1 bars ladetryk.
Motoren har med de stumper der er til salg her, lavet 198hk og 268nm ved lige under en 1 bars tryk.
Bilen med motor i deltog bla. i DHB2005 og fik en 16 plads ud af 46. Besdte tid
14,12sek...
Jeg har ikke sadt nogen pris på da prisen er helt afhængig af, hvor meget en evt. køber vil have med og af, hvad jeg i det hele taget kan få selvfølgelig.
Mail mig
Megetgarn@yahoo.dk
V/h Christian