Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 maj 2025, 00:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 aug 2006, 18:38 
Offline

Tilmeldt: 05 apr 2006, 17:44
Indlæg: 3
2198 ccm B21ET
indsugning fra en B230E
portet top
Bosch 450 ml dysser
garret T3 turbo
Megasquirt motorstyring 100% styring af benzin og tænding
3" udstødning fra turbo
Iveco intercooler 90x40x8 cm (stor nok)
tændingsmodul og tændspole fra saab 900 (nødvendigt for at Megasquirten kan styre tændingen ordentligt)

Bilen står uden plader og kan ikke starte.

kom med nogle bud.

Se mere her: http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=130205
mobil: 29803854


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 20:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvad står der på reg. attesten?

Hvilken motor, og hvilken modelbetegnelse plus en VIN code?

Kan den ikke synes, oder?
Hvad skal der laves før den evt kan?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2006, 12:06 
Offline

Tilmeldt: 05 apr 2006, 17:44
Indlæg: 3
Motoren er en 2198 ccm B21ET.

Den har været synet som den står, da jeg ville gøre den klar til syn rykked jeg batteriet op til motorrummet, og derefter har den ikke kunne starte.
på reg. attesten står der volvo 242.

for at kunne klare syn, skal den havde lavet håndbremsekabel(er købt).
og så skal man havde parpier på bremserne fra volvo, fordi de er større end normalt.

Med VIN. kode ved jeg ikke helt hvad du mener.

MVH. henrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2006, 16:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
URBHIND skrev:
Motoren er en 2198 ccm B21ET.

Den har været synet som den står, da jeg ville gøre den klar til syn rykked jeg batteriet op til motorrummet, og derefter har den ikke kunne starte.
på reg. attesten står der volvo 242.

for at kunne klare syn, skal den havde lavet håndbremsekabel(er købt).
og så skal man havde parpier på bremserne fra volvo, fordi de er større end normalt.

Med VIN. kode ved jeg ikke helt hvad du mener.

MVH. henrik


Ud fra bilens VIN code kan man læse hvordan bilen var født.
VIN coden står typisk på klistermærket i motorrummet, alt. kan stelnummeret gøre det.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 11:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 jan 2005, 18:17
Indlæg: 29
Geografisk sted: nordsjælland
ville lige høre om du har solgt bilen...? ellers kunne jeg være interreseret.

hilsen C.Beyer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006, 01:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2004, 11:52
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt. jyl.
hej...

hvad med en helt "ny" 242, fra 1980... :shock: .- ja den er god nok..

IKKE 1 gram rust, den har stået inde altid.
den har kørt 2600km .. - ja 2600.
står 100% orginal, med små fejl., men nul rust :wink:
bilen er en gammel skole bil(EFG/automek), så der er skruet i dem :reading: ..
aldrig skadet, og der er aldrig svejset i bilen.

jeg sælger kun 1 af dem :lol: . - den jeg beholder, betaler jeg afgift efter det er med b23 motor, og fra 84
der skal betales reg.afgift før den kommer på plader, det er 6300,-
det har jeg på skrift fra told/skat i århus.

de 6300,- er for 242. fra 1980 med b21 motor og 97Hk. :wow:
...
:!: jeg sælger kun 1 af dem :lol: . - den jeg beholder, betaler jeg afgift efter det er en 242GT med b23 motor, og fra 84.. evt. en 242turbo..
der skal nye toldpapir på dem, så der kan vælges model :shock:

:wow: kult-projekt, GpA turbo motor und alles..., eller bare 100% org. samlerbil... vælg selv :wow: ... og så 100% rustfri.. :wink:

pris: byd over 15.000,- ellers ryger den tilbage til svenskerne :(

ring for info... eller sms.. min mail er nede..

søren. 20124555

_________________
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382


Senest rettet af 242TI 06 dec 2006, 20:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006, 08:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
hvad med at lave din egen salgs annonce???

squ da noget mærklig noget at spamme en tråd med sit eget skrammel....

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006, 08:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 jan 2005, 18:17
Indlæg: 29
Geografisk sted: nordsjælland
ellers tak 242TI :D ......det var nu mere den som URBHIND har eller havdet tilsalg..? som jeg kunne være interreseret i men måske en anden gang :wink:

hilsen C.Beyer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team