Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 21:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 sep 2003, 15:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 113
min kammerat og jeg har en rst. vi skal bruge 2 actuator (den varkum boks der sider nede ved turboen) fra en cosword 2dw.
da vores vores rsturbo ikke kan holde ladetrykket.....

ps er der nogle der ved hvor man kan købe dem henne


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2003, 20:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Kan i ikke bare moduficere lidt på den i har, eller bare sætte et T-stykke på slangen så der skal mere tryk til at åbne den?? Det er da meget billigere og hurtigere at lave, bare et forslag.

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2003, 07:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
hejsa.

Hvad så med den ekstra slange man får hvad skal den?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2003, 10:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Ikke noget, kender en der lige kan nogle triks, han ved hvad den får a tryk alt efter hvor stort hullet er. Det lyder lidt vildt.
Kender også en der var på en Saab værksted, og hvis de skulle give en 9000 Turbo mere tryk, lavede de bare et hul i slangen til aktuatoren. Det lyder fuldstændig åndsvagt, men det er der altså flere der gør. Men hvis det er noget man prøver for første gang, skal man nok lige holde øje med ladetryksuret når man er ude og køre første gang.

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Top
 Profil  
 
 Titel: pap
Indlæg: 07 sep 2003, 11:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 113
kan i ikke skære det ud i pap..?? jeg snakker om vacum boks hvor der gå en stang med gavin på hvor man kan stille trykket ?? den sider nede på turboen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 10:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
ja det er rigtigt som McCoy skriver t-stykke på slangen fra kompressorhuset til aktuatoren... eller hul i slangen virker også... det lyder heller ikke åndsvagt. tænk over hvad der sker.... hul i slangen (eller t-stykke) vil gøre at det tryk der skal op og åbne aktuatoren vil fise ved siden af og dermed skal turboen lave mere tryk for at aktuatoren kan åbne sig... ret logisk hvis man lige slår koldt vand i blodet. men husk at mere tryk kræver mere benzin og en del mere tryk kræver stor opmærksomhed på olie temp og vand temp samt en del mere benzin. ellers BOOM... kig evt ind på powerpage, lasse har en justerbar ventil enten til motorrummet eller kabinen til ca 300 kr, så hvad er problemet drenge? :)

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 11:14 
hvad hjælper det at lukke luft ud hvis fjederen i aktuatoren ikke kan holde trykket


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 11:15 
www.turbodk.dk


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 11:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 18:19
Indlæg: 253
Geografisk sted: Horsens
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, ang. at fjedren i aktuatoren ikke kan holde trykket??
Hvis du mener at turboen selv kan åbne wastegate-ventilen, fordi at aktuatoren ikke er så stor, så sker det ikke, da wastegaten åbner ind i turboen, så den kan ikke åbne a sige selv, den skal påvirkes a aktuatoren.
Og hvis det er fordi du tror at din aktuator bliver for lille: Det tror jeg ikke er muligt, med mindreat vi snakker om flere bars tryk...

_________________
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 11:41 
ikke for at virke smart men hvis man sætter det T stykke på som du snakker om ja det virker men, ved ordenligt lade tryk vil trykket på den interne wastgate, overvinde fjedren i aktuatoren. for der er ikke nok tryk til rådighed i aktuatoren. en anden ting er at hvis man vælger en aktuator til det rigtige tryk 0,5 0,8 1,3 what ever i ved hvad jeg mener. vil der være mere moment og hurtigere respons, ja det virker latterligt men det er fakta at hvis man ikke bleeder slangen til aktuatoren kan den hurtigere reagere på forhøjt tryk og der resultre i at tubinehjulet har en mere ens hastighed.plus på kompresorhuset har i sikkert set at ud gangen til slangen sider forskelige steder jo tættere den sider på centret/starten af (sneglhuset) vil der igen være mere moment kontra hk.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team