Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 maj 2025, 01:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 21:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jo, det skulle man tro. Problemet bliver så at folk ikke gider skifte det lille bitte filter tit nok, så fra at forurene lejerne, så sulter de istedet turboen for olie, og resultatet er stort set det samme.

H.Daugbjerg brugte det trick i nogle år på deres dieselturbokit, men droppede det alene fordi det fungerede som en timer der slog turboen ihjel når filteret blev stoppet.

25micron, jotak måske på en glidelejeturbo. Kuglelejeturbo vil stadigt blive ødelagt da 25micron sammenlignet med tolerancen mellem kugle og lejebane er som at smøre med grus.

Stainless steel mesh skriver de. Så er det jo ikke 25micron absolut, men derimod en mere udefineret størrelse der er tale om.

Det rigtige er stadigt at holde systemet rent fra starten. Kan/vil man ikke det, så er et 10micron filter(det er NOGET finere end 25micron) klart at foretrække, MEN det skal altså skiftes!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 21:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Uanset om du køber en kuglelejer turbo ved forhandler i DK, så er der ikke garanti på dem, de yder ikke garanti på kuglelejer turbo'er.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 21:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis lejerne går i en kugleleje turbo, er det så bare over højre skulder, og købe en ny?
Er det ikke noget med de ikke kan renoveres?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 22:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Du kan godt men det bliver dyrer end en nu turbo.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 22:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Et trik er jo at kører motor til UDEN turbo på. Evt. lade turbinehuset sidde og blænde det af, hvor lejehuset før sad. Blænd olie slanger af også selvf.

Kører motor til, skift olie og filter og sæt turboen på. Vent med at skrue olie turen på turboen til man har kørt lidt på strateren og man har pumpen en skvat olie ud i det blå gennem slangen. Skru slangen på og gør det samme ind til der kommer olie ud af returen fra turboen.

Jeg tror ikke man kan sikre sig bedre end det - Lige gyldig, hvor grundig man er, så kan der altså sidde skidt et eller andet sted i sådan en renoveret motor.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team