Jo, det skulle man tro. Problemet bliver så at folk ikke gider skifte det lille bitte filter tit nok, så fra at forurene lejerne, så sulter de istedet turboen for olie, og resultatet er stort set det samme.
H.Daugbjerg brugte det trick i nogle år på deres dieselturbokit, men droppede det alene fordi det fungerede som en timer der slog turboen ihjel når filteret blev stoppet.
25micron, jotak måske på en glidelejeturbo. Kuglelejeturbo vil stadigt blive ødelagt da 25micron sammenlignet med tolerancen mellem kugle og lejebane er som at smøre med grus.
Stainless steel mesh skriver de. Så er det jo ikke 25micron absolut, men derimod en mere udefineret størrelse der er tale om.
Det rigtige er stadigt at holde systemet rent fra starten. Kan/vil man ikke det, så er et 10micron filter(det er NOGET finere end 25micron) klart at foretrække, MEN det skal altså skiftes!
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!