Transitfar skrev:
[
Efter min mening er der ingen tvivl om, at de forskellige "guld"-benziner vitterlig giver valuta for pengene for adskillige fiorbrugere.
Nu skal man nok ikke undervurdere placeboeffekten.
Argumentet for at Vpower skulle forøge effekten skulle jo være en fjernelse af massive koksbelægninger, især på ventilerne. Den test der var før/efter på en ældre toyota viste belægninger på ventilerne der kunne gøre en briggs&stratton misundelig. Efter få km med Vpower i tanken var ventilerne som polerede.
Den situations anvendelighed kan man selv tage stilling til. Jeg kan kun sige at jeg i min 22år gamle volvo, med et enormt bensinforbrug, endnu ikke kan præstere noget der ligner koksbelægninger på ind- og udstødsventiler, trods 340.000km. At en toyota så ligner en briggsmotor indvendigt med det halve antal km på bagen anser jeg for en lidt fiktiv situation. Belægningen kommer ihvertfald ikke fra bensinen! Om ventilstammetætningerne kan have forårsaget belægningen ved jeg ikke, men hvis de er utætte, så bliver de nok ikke tætte igen af vpower?
Oktantallet er det samme, brændværdien er den samme.
Hvor kommer al den ekstra effekt fra folk sådan snakker om??
Mon ikke det er lidt som når folk sætter et KNfilter på bilen, har brugt hele weekenden på det, og synes at motoren "nu er meget mere livlig", trods moment og effektkurverne ligger klods op af hinanden?
Kunne RIGTIGT gerne tænke mig at se Vpower testet uafhængigt, på en lidt mere videnskabelig metode end filme en toyotas ventiler før og efter en tankfuld bensin
Eftersom denne dokumentation ikke eksisterer anser jeg Vpower være et produkt på linie med elkompressor, mirakelolier der tillader man kan køre paris-dakar uden olie på motoren,flydende værktøjskasser der kan renovere stort set alting(hvad lever mekanikeren af idag??), små plasticdimser klipset på bensinslangen, hvorefter bilen nu kører 25% længere på literen, osv osv osv.
MEn hvis der kan findes reel dokumentation, (Det vpower reklamerer med er klart målbart, men de måler det ikke?) så er jeg da klar til at justere min opfattelse.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!