Heintzelmann skrev:Jeg har fået tilbudt en Migatronic Pilot 151 Mamba som jeg overvejer. Jeg skal ikke lave de store tykke konstruktioner og både sort og rustfrit. Nogen der kender sådan en?
Nu nævner jeg kun hvad migatronic sagde til mig, da jeg sagde at jeg skulle bare bruge den til at klister rør sammen med. Altså udstødning og trykrør til biler.
Migatronic manden skrev:Det er en 100% hobby maskine. Den er god at svejse i jern/stål med, og kan til nød bruges til rustfrit. Det bliver ikke pænt, i forhold til CO2 / Tig. Men øvelse gør jo mester, men det magter ikke meget mere end 1-2 mm, hvis det stadige skal kunne holde. Det er en hobby maskine, altså husmands behov.
Min erfaring, er at det kan bruges til nød reps, altså et rør med et hul i. Men til rør sammenføringer, hvor man bruger det mere end en time hver 14 dag, der skal man altså op i ægte tig eller CO2. Men tig er bedst, og det er det jeg vil anbefale til dig.
Hehe måske var det ikke præcis det han sagde, men det var sådan jeg forstod det. Måske det kan hjælpe dig lidt. Men det køre jo på samme måde som biltemas, og hvis jeg skulle vælge, så havde jeg taget biltemas, så har man nemlig ikke tabt så mange penge hvis det er noget bras.