Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 maj 2025, 20:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
altå i byen.... du mener at tage på discotek... der er jeg desværre for gammel til.. desuden skal jeg desværre på arbejde den aften til kl 2

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg bliver 32 til Maj og bestemt ikke for gammel til at tage i byen ;-)
Det er nu også mere fordi jeg skal spille til noget festknald der skal være inden det åbner for den offentlige mængde på XL at jeg kører hele vejen til Køge :-)
Men som sagt er jeg stadig hook på de andre ting, så hvis du gider finde en pris på det kan vi måske mødes en gang i næste uge :-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

du er 32.. og tuner stadig biler.. så er du mit nye store forbillede... :D

jeg er 24 og får jævnligt af vide: At nu må jeg snart være vokset fra sådanne noget pjat... og købe mig en ny og pålidelig bil.. men nye biler har jo ingen sjæl.. som den man har ligget og banket på i mange mørke natter...

man så bliver det:

90 kofangeren
alb beslag
viskerkontkt alm type
håndtag til soltag

1500.-

det kan dog være at jeg vil beholde soltagshåndtaget.. da jeg ikke er helt sikker på at mit elsoltags motor virker helt endnu..

hvad er der i vejen med dit håndtag???

Gott liebt den Ladedruck
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Mester Medlem

Kender nogle stykker i det Vestsjælandske der er på min alder og enda ældre der også roder med biler, så du er bestemt ikke for gammel at "lege" :)
Hvad angår mit håndtag så er "knoppen" røget af, du ved den der fætter som sidder fast med sådan en lille dims, ja det er jo nok en beskrivelse du kan bruge til rigtig meget :D
Hvad angår almindelige biler må jeg sige de er pænt kedelige, ihvertfald hvis man skal købe almindelig nyere bil for de små basseøre man kan få for sin 80´er racer, har stort set altid haft "racer" bil selv, min første var dog en Kawdett C Sedan 77´er med 1.2N motor, ikke noget der rykkede sindsygt, men den kunne da hvis man klemte den lidt ryger op 150 km/t, hvad angår 0-100 tror jeg bare vi skal glemme at komme ind på det :?
Den næste igen blev så en Nisan Sunny 1.5 GL fra 85, en ok vogn men en røv dårlig undervogn standard, den var simpelthen livsfarlig at kører mere end 130 i, så den blev bukket(på vej hjem fra valg i foråret 92´, men så kom min første racer bil ind i billedet, en lækker og 100% original xr3i fra 87´, en rimelig ny bil(dengang)med kun 90.000 på klokken og en ejer samt fuld service bog, den kostede så også 100.000,- :?
Den blev så skiftet ud med en Celica 86´er 1.6 med 110.000 på klokken, pæn og også 100% original(savnede dog nogle brede sutter til den :cry: )den måtte jeg så slippe 120.000,- for efteråret 94. Den blev så i sommeren 95 skiftet ud med en fra 84´ Corolla Twin Cam baghjulstræk(den eneste rigtige efter min mening 8) ), den var blevet hovedrenoveret i alle ender og kanter og kostede 75.000,-. Den var gejlet op til det helt store og havde 150 vilde 16V hypper under hjelmen, faktisk så hurtig at dem med blink måtte opgive at fange mig to gange hvor jeg mente jeg ikke gad snakke med dem :lol: , den blev så bukket og bøjet grundigt en aften efteråret 96. Den næste bil blev købt vinteren 96 og en xr3i igen, dog denne gang en mk. 3, den var stort set inter værd da jeg fik den, motoren skulle skiftes, og stort set alt mekaninsk skulle skiftes da ham der havde den før åbenbart havde kørt den som var den en Cossie :cry:
Det blev et halv dyrt projekt for bilen alene kostede 28.000,- og det er sku mange penge for en så gammel hund med alle de skavanker som den havde, men jeg var frisk og gik straks igang med at fixe lidt. Den døde så forår 97 da der var et træ i vejen, selvfølgelig ligesom alt var blevet lavet på den, dog ikke rus som den havde en lille smule af, det værste var bare at det mere end at de på Ford mente den ville blive ved med at være én bil hvis de begyndte at trække i den for at få den rettet ud. Så blev der købt en lille lækker, og igen 100% original, xr2 som havde fået lidt sjove stumper under hjemlmen så den havde 128 hk :)
Ganske skæg lille bil men bare for lille til at jeg ikke skulle komme galt afsted sommeren 97 da et par unge knægte i en stjålet bil mistede kontrollen over den bil de kørte i og ramte mig frontalt, de kørte ifølge Politiet mellem 90 og 100, og jeg kørte 60, så du kan nok forestille dig det gjorde pænt nas :cry: . Da jeg kunne gå og kører bil igen skulle man jo have "legetøj" endnu en gang, og det blev så i efteråret 97 at jeg købte en Corolla Twin Cam fra 10 mnd. 87 med baghjulstræk, men denne gang købte jeg en én ejers der var kørt af en kvinde, så den stod selvfølgelig 100% original. Den var så pæn og velholdt at man skulle tro den var helt ny, den lugtede enda stadig af ny bil indeni, den havde kørt 80.000 og kostede mig 65.000,-, men den skulle jo også holde længe tænkte jeg, det skulle den faktisk men jeg havde så ikke tænkt på at pappet så skulle ryge 2 måneder senere i 4½ år :oops: , så der blev købt en PGO scooter der blev vold tunet(90+km/t) forår 98. Pappet landte i mine hænder igen Sommeren 2002 hvor det stadig er den dag i dag, der blev så i samme købt en havelåge af en xr3i fra 86´ med 156.000 på klokken(skulle så bare tro den havde kørt 1 million og 156.000 som den gik i motoren :cry: )den blev så tunet lidt og gjort lidt lækker med 17" hjul, sænket undervogn med dobbelt virkende gasdæmpere, recaro sæder fra rst, anlæg der kunne give mig noget lækker bas :D , gearknop og manchet i bilens farve, hvide urskiver og nogle måtter med rød stribe og aluplade. Inden jeg havde set mig om stod pisset mig lige pludselig i en mindre heregård nemlig 45.000,- og den skulle stadig havde ny lak og andre små detaljer. Motoren brækkede sig så Oktober 2003 :( , så jeg tænkte: næ fandme nej om jeg gider ligge en xr3i motor i nu hvor jeg aligevel skal skifte kværn, jeg vil have en rst motor, geakasse og alt der hører til, det har jeg så fået i men hold da kæft et arbejde + at det har kostet mig yderligere 10.000,- da jeg ville have noget der ikke havde kørt ret langt(motor 90.000/gearkasse 110.000).
Ja det var så en lille historie fra det Vestsjælandske(ved faktisk ikke hvorfor det blev til så meget faktisk :roll: )

Hvad angår din pris er jeg næsten sikker på du rigtig gerne vil sælge for 1300,- eftersom jeg jo er dit nye forbillede :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

desværre.. men 90kofanger er solgt...

i 4½ år... det var da noget... hvordan kan det blive så meget.. prøvede du at køre fra dem på en gå gade...

alb beslag
viskerkontkt alm type
knoppen til håndtaget til soltaget

for 400.- med porto

Gott liebt den Ladedruck
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Minilars skrev:
i 4½ år... det var da noget... hvordan kan det blive så meget.. prøvede du at køre fra dem på en gågade...??

Ja, den tid studsede jeg da også lidt over.. :?: .
Det er self ikke noget man praler med, men hvad kunne fx give så lang tid???
Apropós gågade:
http://www.horsens-folkeblad.dk/default ... elid=10831

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
hej lars det er peter fra næver.
hvad er det med kortet? havde jesper lavet en for god motor? nej spøj til side. det er da noget lort,jeg havde lige regnet med jeg skulde køre fra dig(hæ ...forderen er ude og køre der går ok) men hvad, er du igang med at sælge ud af bilen?hvorfor det? du skal da bare havde det kort igen. det kan da godt være jeg vil købe dig gear skift hvis det er til salg?
jeg skal også se at komme op til dig med de ting til dig. nå men hvis jeg ser dig SKOLE BILEN så skal du da nok llige få piffffffffffftet nå jeg glider uden om :lol: :lol: :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ha ha ha
ja det kunne du lide hva... nej jeg sælger ikke min bil (elskede)alligevelle.. det hedder sindsyg i gernings øjeblikket.. der kom bare lige lidt for mange problemer på 1 gang.. så overblikket røg lige en tur... men nu beholder jeg den.. så jeg sælger kun ud af alle de millioner af stumper jeg har liggende..

Gott liebt den Ladedruck
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Hundige
Minilars skrev:
ha ha ha
ja det kunne du lide hva... nej jeg sælger ikke min bil (elskede)alligevelle.. det hedder sindsyg i gernings øjeblikket.. der kom bare lige lidt for mange problemer på 1 gang.. så overblikket røg lige en tur... men nu beholder jeg den.. så jeg sælger kun ud af alle de millioner af stumper jeg har liggende..

fandme godt at høre :)

Titel:
Mester Medlem

Minilars skrev:
desværre.. men 90kofanger er solgt...

i 4½ år... det var da noget... hvordan kan det blive så meget.. prøvede du at køre fra dem på en gå gade...

alb beslag
viskerkontkt alm type
knoppen til håndtaget til soltaget

for 400.- med porto

Husk også toppen, så det bliver vel 450,- i stedet for kunne jeg tænke mig ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time