Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
AKUT Hjælp til Volvo!! http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=10115 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Ronnie [ 02 okt 2004, 13:27 ] |
Titel: | AKUT Hjælp til Volvo!! |
Hej håber der er en her på sjælland der kan hjælpe mig!!!! Står akut og skal bruge det værktøj til min bil så jeg kan justere ventiler på svinet samt få sat min skarpe knast i!!!! Skal også bruge nogle brikker til det!!!! Samt en grad skala!!! Håber der er en der kan hjælpe mig!!!! Kan fanges på Tlf:26138288 Ronnie |
Forfatter: | HenrikGM [ 02 okt 2004, 14:45 ] |
Titel: | Re: AKUT Hjælp til Volvo!! |
Ronnie skrev: Hej håber der er en her på sjælland der kan hjælpe mig!!!!
Står akut og skal bruge det værktøj til min bil så jeg kan justere ventiler på svinet samt få sat min skarpe knast i!!!! Skal også bruge nogle brikker til det!!!! Samt en grad skala!!! Håber der er en der kan hjælpe mig!!!! Kan fanges på Tlf:26138288 Ronnie Hvorfor monterer du den ikke bare som den er, tjekker spillerummet og sammenligner med de brikker du har i, bestiller nogle nye, og skifter dem alle på en gang? De stykker specialværktøj virker imo alligevel ikke ret godt. Hvad skal du med en gradskala? Er det en gammel knast du har slebet om til en "ny" eller hvad? De tuningsfirmaer(svenske) jeg har haft med at gøre har altid leveret knaster så de er indexeret v. levering, men det er selvf. længe siden jeg har haft med dem at gøre. |
Forfatter: | Ronnie [ 02 okt 2004, 19:50 ] |
Titel: | !! |
Fordi der ikke er noget spillerum!!!!! Har fået slebet topstykke/fræst ventilsæder ordnet ventiler!!! Og nu passer lortet af helveds til!!!! Derfor skal jeg bruge værktøjet!!!! Den knast jeg har som skal i er fra KG. Har også brikker til den, men tror ikke det passer!!!! Har lige fået skaffet en org. Grp A intercooler!!!! Nogen ide om hva den er værd???? Ronnie |
Forfatter: | Morten VJ [ 03 okt 2004, 18:38 ] |
Titel: | |
Som henrik skriver er special værktojet ret bøvlet at bruge, + den fakot at der sidde nogle gummidæmpere imellem ventil, og løfter. Det gør at man skal virkelig skal være en Volvo haj til at føle det korrekte spillerum. Den mest præcise metode for os dødelige er at afmontere knasten fjerne gummidæmperne, samle hele molevitten igen, mål spillerummet, og adskil motoren igen , skift derefter shimsene, sams igen kontrol mål, adskild igen monter dæmpere, og saml igen. PUha det var en længere øvelse, men tilgændgæld skal den kun foretages ved ca hver 100.000 km. At spillerummet er for lille,og der ikke er noget det tyder på at de der har lavet arbejdet på topstykket har fjernet meget materiale fra sæder, og ventiler. ( Hvilket er totalt forbudt på udstødnings ventilen, på en turbo, og motore efter 85.) Uden at slibe af toppen af ventilstammen. Prisen på en gruppe A intercooler. Jeg vil byde en tudse, men hvis du finder en der bygger en bil op med gruppe A specifikationer PGaf homologerings krav vil han nok give betragteligt mere. Morten |
Forfatter: | Ronnie [ 03 okt 2004, 20:44 ] |
Titel: | !!! |
Tror ikke han har fjernet for meget!!!! Han har lavet en del Volvoer. Han fik også af vide at det var en turbo!!!! Men selvfølgelig alle kan lave fejl!!!! Men hvis det er tilfældet må jeg smide nogle nye ventiler i!!!! Tunere laver også lidt fejl!!!! Vi er jo kun mennesker!!!! Intercooleren så jeg var til salg i Sverige på et tidspunkt altså en der ligner!!! ![]() Vil prøve at gøre det med knasten i morgen håber fandme at jeg får den ud og køre!!! ![]() Men tak for hjælpen begge to!!!! Ronnie |
Forfatter: | Morten VJ [ 03 okt 2004, 20:55 ] |
Titel: | |
3500 Kr det er for meget for mig. Desuden er jeg ikke sikker på at den passer på min med benzinfyr, og den seneste opgradering A/C. Men det burde være relativt nemt at få de riktige spillerum, mit eget Hjemmerenoverede, med egen tilfræsede ventil sæder, krævede kun 5 nye shims Morten |
Forfatter: | Ronnie [ 03 okt 2004, 22:01 ] |
Titel: | !!!! |
Ville heller ikke sælge den!!! er du fuldstændigt sindsyg!!! *ggg* Har lige købt den!!!! Den fylder af helveds til batteriet skal flyttes om bagi!!! Har pillet min aircon af og flyttet min servo pumpe ned!!!! så det blir lettere med Rørføring!!! Nu låner jeg en kasse med brikker i morgen!!! Så skal jeg ikke ligge og fare rundt efter dem!!! Vil også gerne ha min skarpe knast og justerbare knasthjul i!!!! håber det gir noget!!!! Hvilken indsprøjtning kører du med på din??? Ronnie |
Forfatter: | Morten VJ [ 03 okt 2004, 22:27 ] |
Titel: | |
Mega squirt and spark, med en modeficeret kode. Hvis du tror at et standart sprøjt fra en Volvo kan understøtte de modefikationer du har gang i. Så vil du blive slemt skuffet, og med meget stor sandsynlighed stå med en defekt motor. Ups glemte den vigitste sikkerheds ventil en APC styring fra en gl SAAB 900 turbo. Og motoren har overlevet 20.000 km halvdelen med L-jetronic, og vandindsprøjtning, og den sidste halvdel med Megasquirt, óg div vanvittige forsøg. Køret pt med meget fed blanding og 1,2 bar i tryk. på en standart b 230 et motor fra 1985. Med 140.000 km efter sidste renovering. af bunden. Morten |
Forfatter: | Ronnie [ 04 okt 2004, 09:17 ] |
Titel: | !!! |
Hej!!! er også i gang med at få fat i en gang Mega Squirt til den!!! Skal ikke bruge det gamle sprøjt!!! Skal ha lavet en ny indsugningsdmanifold med størrer dyser i!!! Hvilke dyser kører du med på din??? Kører du med org b230et manifold??? |
Forfatter: | Morten VJ [ 05 okt 2004, 17:04 ] |
Titel: | |
Dyserne er fra en Rover 620 ti fra 1998, dvs 200 hk modellen, og de levere 440 ml/min ved 3 bar. Manifolden, og dysebro er fra en b 200 f motor, sidder i en 360 glt. Det er den samme som der sidder i en b230 et motor. Bare billigere, da den ikke stammer fra en sjælden turbo bil. Selve benzin systemet er rent plug and play, hvis man husker at få alle slanger med til dysebroen. Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |