Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 13:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 dec 2004, 15:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:59
Indlæg: 23
Geografisk sted: KBH
Er der ikke noget med at calibra turbo stempler passer over i en sierra 2,0 DOHC hvis de passer ville jeg da gerne købe sådan nogle eller bare lige høre hvad de skal koste..

_________________
Kan det nogensinde gå hurtig nok??.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2004, 16:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Men det skulle ikke undre mig hvis du kunne bruge nogle fra Chevrolet Smallblock og sikkert også billigere end Opels :)

Hvis du ikke skal have det helt vilde ladetryk på den, så burde du kunne nøjes med de orginale stempler, Lasse har kørt 1.5 bar på sin gl. 2.0 OCH motor som var standard :)

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2004, 19:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 jul 2004, 01:13
Indlæg: 237
FordFan skrev:
Er der ikke noget med at calibra turbo stempler passer over i en sierra 2,0 DOHC hvis de passer ville jeg da gerne købe sådan nogle eller bare lige høre hvad de skal koste..


billige turbo stempler til en ford kan du få på www.ebay.com bare søg på ford 2.3 det er tit der et sæt til 50$ de er 3.6" i diameter

Jeg har fået fat i en 2,3 turbo motor og den er magen til OHC en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2004, 19:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ford P7 Biturbo skrev:
Jeg har fået fat i en 2,3 turbo motor og den er magen til OHC en

En eller anden forskel må der jo nødvendigvis være.....
Cossie skrev:
En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Hvad så med krydspindsmålene????

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel: Ja
Indlæg: 18 dec 2004, 23:33 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:59
Indlæg: 23
Geografisk sted: KBH
Ja hvad med krydspindsmålende?? kan jeg så bruge dem alligevel.
En anden ting, er det nemt at sætte et xr4i spær over på dohc'ern

_________________
Kan det nogensinde gå hurtig nok??.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2004, 23:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Kender ikke lige kryds mål på dem :)

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2004, 23:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:31
Indlæg: 97
Calibra stempler passer på en doch, har kendskab til én der kører med dem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2004, 07:57 
Cossie skrev:
En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Men det skulle ikke undre mig hvis du kunne bruge nogle fra Chevrolet Smallblock og sikkert også billigere end Opels :)

Hvis du ikke skal have det helt vilde ladetryk på den, så burde du kunne nøjes med de orginale stempler, Lasse har kørt 1.5 bar på sin gl. 2.0 OCH motor som var standard :)


en ohc køre ikke med samme komp som en dohc..

men hvis stemplerne fra en turbo passer i en dohc ja så må stemplerne fra en GSi 16V og også passe. for der skulle jo også være smedestempler i sådan en fætter. bare for at beholde standart komp....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2004, 08:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
møffe skrev:
Cossie skrev:
En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Men det skulle ikke undre mig hvis du kunne bruge nogle fra Chevrolet Smallblock og sikkert også billigere end Opels :)

Hvis du ikke skal have det helt vilde ladetryk på den, så burde du kunne nøjes med de orginale stempler, Lasse har kørt 1.5 bar på sin gl. 2.0 OCH motor som var standard :)


en ohc køre ikke med samme komp som en dohc..

men hvis stemplerne fra en turbo passer i en dohc ja så må stemplerne fra en GSi 16V og også passe. for der skulle jo også være smedestempler i sådan en fætter. bare for at beholde standart komp....

Nej Gsi 16v stempler er ikke smedestempler de er trykstøbte ikke det samme.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2004, 14:34 
Opel stemplerne er 1.8 mm lavere fra top til krydspinden Stempelpinden er 0.4 mm større så plejestangen skal hones men det skal den alligevel da opelen vist har flydende krydspind


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team