Powerforum
http://www.powerforum.dk/

K:calibra turbo stembler
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=10901
Side 1 af 2

Forfatter:  FordFan [ 18 dec 2004, 15:51 ]
Titel:  K:calibra turbo stembler

Er der ikke noget med at calibra turbo stempler passer over i en sierra 2,0 DOHC hvis de passer ville jeg da gerne købe sådan nogle eller bare lige høre hvad de skal koste..

Forfatter:  Cossie [ 18 dec 2004, 16:57 ]
Titel: 

En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Men det skulle ikke undre mig hvis du kunne bruge nogle fra Chevrolet Smallblock og sikkert også billigere end Opels :)

Hvis du ikke skal have det helt vilde ladetryk på den, så burde du kunne nøjes med de orginale stempler, Lasse har kørt 1.5 bar på sin gl. 2.0 OCH motor som var standard :)

Forfatter:  ford p7 biturbo [ 18 dec 2004, 19:21 ]
Titel:  Re: K:calibra turbo stembler

FordFan skrev:
Er der ikke noget med at calibra turbo stempler passer over i en sierra 2,0 DOHC hvis de passer ville jeg da gerne købe sådan nogle eller bare lige høre hvad de skal koste..


billige turbo stempler til en ford kan du få på www.ebay.com bare søg på ford 2.3 det er tit der et sæt til 50$ de er 3.6" i diameter

Jeg har fået fat i en 2,3 turbo motor og den er magen til OHC en

Forfatter:  Transitfar [ 18 dec 2004, 19:33 ]
Titel:  Re: K:calibra turbo stembler

Ford P7 Biturbo skrev:
Jeg har fået fat i en 2,3 turbo motor og den er magen til OHC en

En eller anden forskel må der jo nødvendigvis være.....
Cossie skrev:
En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Hvad så med krydspindsmålene????

Forfatter:  FordFan [ 18 dec 2004, 23:33 ]
Titel:  Ja

Ja hvad med krydspindsmålende?? kan jeg så bruge dem alligevel.
En anden ting, er det nemt at sætte et xr4i spær over på dohc'ern

Forfatter:  Cossie [ 18 dec 2004, 23:48 ]
Titel: 

Kender ikke lige kryds mål på dem :)

Forfatter:  Christopher [ 18 dec 2004, 23:54 ]
Titel: 

Calibra stempler passer på en doch, har kendskab til én der kører med dem.

Forfatter:  møffe [ 19 dec 2004, 07:57 ]
Titel: 

Cossie skrev:
En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Men det skulle ikke undre mig hvis du kunne bruge nogle fra Chevrolet Smallblock og sikkert også billigere end Opels :)

Hvis du ikke skal have det helt vilde ladetryk på den, så burde du kunne nøjes med de orginale stempler, Lasse har kørt 1.5 bar på sin gl. 2.0 OCH motor som var standard :)


en ohc køre ikke med samme komp som en dohc..

men hvis stemplerne fra en turbo passer i en dohc ja så må stemplerne fra en GSi 16V og også passe. for der skulle jo også være smedestempler i sådan en fætter. bare for at beholde standart komp....

Forfatter:  2fat2fly [ 19 dec 2004, 08:38 ]
Titel: 

møffe skrev:
Cossie skrev:
En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Men det skulle ikke undre mig hvis du kunne bruge nogle fra Chevrolet Smallblock og sikkert også billigere end Opels :)

Hvis du ikke skal have det helt vilde ladetryk på den, så burde du kunne nøjes med de orginale stempler, Lasse har kørt 1.5 bar på sin gl. 2.0 OCH motor som var standard :)


en ohc køre ikke med samme komp som en dohc..

men hvis stemplerne fra en turbo passer i en dohc ja så må stemplerne fra en GSi 16V og også passe. for der skulle jo også være smedestempler i sådan en fætter. bare for at beholde standart komp....

Nej Gsi 16v stempler er ikke smedestempler de er trykstøbte ikke det samme.

Forfatter:  jj [ 19 dec 2004, 14:34 ]
Titel: 

Opel stemplerne er 1.8 mm lavere fra top til krydspinden Stempelpinden er 0.4 mm større så plejestangen skal hones men det skal den alligevel da opelen vist har flydende krydspind

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/