Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
K: Krumtap fra 1.8 Ohc (opel) http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=12510 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Brian BK [ 06 maj 2005, 19:03 ] |
Titel: | K: Krumtap fra 1.8 Ohc (opel) |
Mener at den kan bruges til at sænke kompression i en C20XE, pga den kortere slaglængde. Ret mig hvis jeg tager fejl. |
Forfatter: | Slavteren [ 06 maj 2005, 21:40 ] |
Titel: | |
det lyder rigtig nok, men hvorfor gå ned i volume? Du kan også rende ind i problemer med holdbarheden, da stempelringene nu skal "hoppe" over de gamle slidkanter. Var det ikke bedre med en tykkere/flere toppakninger eller få drejet lidt af stemplerne? |
Forfatter: | Hald79 [ 07 maj 2005, 09:19 ] |
Titel: | |
Hejsa........ du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE. Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 ) hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1. Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter! MVH Jens Hald |
Forfatter: | 2fat2fly [ 07 maj 2005, 11:02 ] |
Titel: | |
Hald79 skrev: Hejsa........
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE. Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 ) hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1. Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter! MVH Jens Hald Den gamle 1.6 (sh) motor køre da hvist med samme krumtap, har da hvist en du må få. men tror nu jeg ville vælge en anden måde at sænke Comp på måske med 2skt Z20let ståltoppakninger mener ikke de koster meget måske 300kr |
Forfatter: | Brian BK [ 07 maj 2005, 18:58 ] |
Titel: | |
Det var nu også bare for at lave en billig løsning på at sænke kompression, nu hvor motoren alligevel er adskilt. Jeg er ikke rigtig klar over om der kan drejes så meget af de orginale stempler. Mener at de er smedede i sådan en? Ville gerne ned på 7,5-8:1 i komp. Har også tænkt på at få fræst noget af plejlstængerne. Jeg ved ikke hvilken af løsningerne der er bedst? |
Forfatter: | Slavteren [ 07 maj 2005, 22:08 ] |
Titel: | |
sorry, i har ret med hensyn til kanten, det er ved større slaglængde... ![]() Men ville da også gå efter løsningen med toppakning. |
Forfatter: | jimmi [ 08 maj 2005, 22:00 ] |
Titel: | krumtap |
hvis du evt kan bruge en krumtap fra en 1.6sh motor har jeg sådan en stående ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |