Powerforum
http://www.powerforum.dk/

K: dobbeltstemplet BOV
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=12780
Side 1 af 1

Forfatter:  tobias [ 31 maj 2005, 12:47 ]
Titel:  K: dobbeltstemplet BOV

hej nogen der har en billig dobbeltstemplet blow-off?? -eller nogen der kender steder på nettet der sælger billige dobbeltstemplede BOV??

-det er til et diesel projekt, og jeg vil ikke købe sættet fra LS-diesel....-kan selv, vil selv.....hehe...

har solenoidventil og de andre ingredienser, mangler bare en BOV....

-billig = under 800,-

-køber gerne en brugt..'

mvh tobias

Forfatter:  Carsten 205 GTI 1,9 T [ 31 maj 2005, 15:41 ]
Titel:  Re: K: dobbeltstemplet BOV

tobias skrev:
hej nogen der har en billig dobbeltstemplet blow-off?? -eller nogen der kender steder på nettet der sælger billige dobbeltstemplede BOV??

-det er til et diesel projekt, og jeg vil ikke købe sættet fra LS-diesel....-kan selv, vil selv.....hehe...

har solenoidventil og de andre ingredienser, mangler bare en BOV....

-billig = under 800,-

-køber gerne en brugt..'

mvh tobias


Hey, er den let at lave selv? Har du evt. en lille guide, samt en indkøbsliste?

Du kan få en sprit ny BOV til de max 800 Kr du har sat som loft.
Kig på www.secretpower.dk

Forfatter:  Gæst [ 31 maj 2005, 16:59 ]
Titel:  Re: K: dobbeltstemplet BOV

okay den snupper jeg så...
-en guide siger du..-tjoo det gælder bare om at købe en solenoidventil(de påstår den skal være en 3vejs så ladetrykket hjælper med at holde stemplet i BOVen nede, men efter lidt efterforskning kan en alm. solenoid bruges, eller magnetventil..)
så skal du bruge en kontakt, har en fra en gaffeltruck til at montere på koblingspedalen, så når man kobler ud åbner magnetventilen og trækker vakum fra bremseforstærken. Ellers kan man selv lave til tricks med en alm. trykkontakt. Husk et benzin filter mellem solenoid og bremseforstærker...den hjælper med at op arbejde nok vakum til at åbne med.
så skal man have en BOV.

-BOVen fra secretpower er rigtig god da den er dobbeltstemplet, og kan justeres i fjedertryk, så slipper man får lortet lukker op ved 1,2bar for det er ikke fedt midt i en overhaling...

-en anden tanke er at købe en seriøs stor solenoid eller magnetventil, nok i en 3/4 tomme eller større til direkte montereing på dit trykrør, den skal bare kunne lukke luften ud MEGET hurtigt, danfoss laver nogen men de koster vist knaster....ved dog ikke om de er billigere end BOV...
så bruger man samme kontakt, monteret enten på "pumpen" eller på koblingspedalen, når man så kobler ud åbner soeloiden og "PPPPSSSTTT!"
-denne er stadig en tanke men mit crew arbejder på at gennemføre eksperimettet....-ideen er god nok....-det skal bare være en MEGET stor magnetventil eller solenoid....


men hvis jeg skal få lavet nogen tegninger til dig kan du jo lige sende din mail, så får jeg lavet en skitse så du kan se hvad jeg mener...det er lidt nemmere at vise en tegning end forklare det...

mvh tobias

Forfatter:  Carsten 205 GTI 1,9 T [ 31 maj 2005, 17:52 ]
Titel: 

Det lyder super - Min mail er carstenks @ gmail.com

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/