Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jul 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Portning af topstykker til opel 8v. kun alu. top
portning af top til billig penge
du bestemmer selv hvor meget du vil have fjernet af ventil styr
om kanaler og forbraeningskammer skal polers. eller om det bare skal vaere groft som fra fabrik med stobefejl og det hele.
portning 1600 kr.
med polering 2000 kr.
bor i odense
tlf. 40548173

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

kan det virklig passe
at der ikke er nogle af jer der skal have portet jers topstykke????????????
er jeg for urimlig med prisen eller hvad???? sig lige til ikk+
hvad plejer i at give for et portet topstykke??

Hej Rane.
selvom man tilbyder top job til småpenge kommer folk ikke rendende i stimer. Din pris er god nok, men der skal være et behov for den service man tilbyder. I tuningsbranchen ved man at det er et "waiting-game" , men der er også et ordsprog der hedder: "Nothing comes from nothing" så bare hæng i, bare ikke panikke. Lav f.eks. en hjemmeside med flotte billder af dit arbejde og jeg garanterer du får jobs. Giv en god service og aflever et perfekt produkt til tiden, så bliver det ved.
Mvh.
Per Mai

Senior Medlem

Har du forstand på hvordan et topstykke skal portes/bearbejdes?? tænker på der kan jo være forskel på hvad der vil give noget på forskellige topstykker.
På min er ventilstyret f.eks. fjernet fra fabrikken. og jeg ved at skal man over 260-270hk på min motor så skal der gøres noget ved topstykket.

Davs Jan
ja det vil jeg da mene
men det kommer an på om det er en trykladet bil (går ud fra at din skal tryklades med de hk.) eller en på sug da en på sug er mere overfølsom over for flowet end hvis du tryklader.
hvilken bil taler vi om??

Davs Per
jeg siger mange tak for rådet det var rat at høre fra en der er godt inde i brancen. jeg har ikke nogen hjemmeside da jeg ikke er helt så gode venner med compoutere.
noget helt andet er hvad du tro at opel's 1,6 gsi motor 8v og 16v motor kan klare i tryk/hk. med standart stempler, plejlstenfger. 2 toppakninger + metel pakning??
køre med standart motorstyring .t25 turbolader. Fiat docato intercooler
standart dyser. har aldrig fået den til at køre som jeg ville da min benzin regulator har en lille hul i membranen vil den jo ikke regulere optimalt. men har du et forslag til motorstyring til en billig penge der kan bruges
man skulle jo nok kunne nå 200 hk på sådan en motor?

Hmmm.. slå på tråden hvis du vil have hjælp til hjemmeside !!

Vi kan altid finde en god pris når det er inden for biler ;-) ;-)

Martin Sørensen
Plain MedieDesign.

Man skulle nok kunne lade 0.5 bar - uden jeg lige har tjekket kompressionsforholdet. Går man over det tager man chancher med ulige odds, men det er op til en selv. Plejlstængerne kan klare ca. en fordobling af momentet ...og mere hvis man tør.
Benzin og tænding klarer du med en Piggy og måske et sæt dyser.:-))
Mvh.
Per.

Senior Medlem

Det er en BMW E30 M3. I DTM kørte de med op til 320-340hk uden tryk :-)
Men så er det også op til 10000omdr. Jeg har snakket med peter fra VHA trim og han siger at man kan hive 260hk ud af min motor uden at gøre noget ved topstykket. Skal man over, så skal der gøres ting ved topstykket.

Jeg har desuden hørt noget om at man ik skal polere indsugningskanalerne. Så kan man risikere at benzin bare render ned af siderne istedet for at blive blandet ordentligt med luften.

Davs Jan
du har ret i det med polering af kanaler i nogle tilfælde.
nogle topstykker har godt af det andre har ikke.
undskyld at jeg spørger men har du ikke overvejet turbo istedet da du bruger rigtig mange penge på det du er igang med og du får ikke det sjove moment som i en turbo bil. og mere vil jo have mere den kan du jo også køre inde i byen uden at skulle sætte i gang med 2000rpm. for bare at komme igang
så turbo er mit forslag til dig for du bliver sikkert træt af de 260-270 hk efter nogle månder.
Rane

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time