Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Volvo tryk karburator -omdysning http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=14410 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Tobias [ 03 dec 2005, 18:02 ] |
Titel: | Volvo tryk karburator -omdysning |
hvem tager sig af sådan noget?? den skal dyses ned til en 1200.. til mit kadett projekt.. mvh tobias |
Forfatter: | Morten VJ [ 03 dec 2005, 18:13 ] |
Titel: | |
Jeg vil mene at karburatoren er alt for stor, selvom den har variabel venturi, de sidder jo på biler fra 2- 2,3l, og har en gasspjælds størrelse på 1,75" En Su karb fra en 1275 ccm Mini vilde være bedre egnet, men der er stadig dyse og nål problemet. En indsprøjtning er langt mere fleksibel, og er på sigt mere økønomisk. MVH Morten |
Forfatter: | tobias [ 03 dec 2005, 20:14 ] |
Titel: | |
det er fordi den skal bruges til et turbo projekt..så er det bedst med en trykkarburator.. mvh tobias |
Forfatter: | Morten VJ [ 03 dec 2005, 20:30 ] |
Titel: | |
tobias skrev: det er fordi den skal bruges til et turbo projekt..så er det bedst med en trykkarburator..
mvh tobias Lad mig stille et sprørgmål hvad er forskellen på en tryk karburator, og en suge karburator, ud over forskellen på dysestørrelserne. Faktisk kun at svømmerhusets udluftning er koblet til røret fra turboen, således at der er et konstant tryk i karburatoren., og dermed ens trykfald over dysen uanset tryk. Den eneste forskel på en suge karb og en trykkarb til en volvo er nålens slibning, og dysestørrelsen, Hvis du monterer en karburator der er beregnet til en 2,3 l motor på en 1,2 l så ber du bare om alverdens kørbarheds problemer, ved alm kørsel. Læs moment tab. MVH Morten |
Forfatter: | Gæst [ 03 dec 2005, 23:04 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: tobias skrev: det er fordi den skal bruges til et turbo projekt..så er det bedst med en trykkarburator.. mvh tobias Lad mig stille et sprørgmål hvad er forskellen på en tryk karburator, og en suge karburator, ud over forskellen på dysestørrelserne. Faktisk kun at svømmerhusets udluftning er koblet til røret fra turboen, således at der er et konstant tryk i karburatoren., og dermed ens trykfald over dysen uanset tryk. Den eneste forskel på en suge karb og en trykkarb til en volvo er nålens slibning, og dysestørrelsen, Hvis du monterer en karburator der er beregnet til en 2,3 l motor på en 1,2 l så ber du bare om alverdens kørbarheds problemer, ved alm kørsel. Læs moment tab. MVH Morten ..hehe..nemli ja..derfor vil jeg gerne have dysset den ned..har set turbosæt hvor der er brugt Strömberg karburator..(volvo)..så det må je være muligt... http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1846 prøv at se her..han suger godt nok gennem karburatoren..men det har jeg ikke tænkt mig.. er der nogen der har en bedre ide? vil helst undgå indsprøjtning.... mvh tobias |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 04 dec 2005, 12:57 ] |
Titel: | |
Anonymous skrev: er der nogen der har en bedre ide? vil helst undgå indsprøjtning....
mvh tobias Hvorfor vil du undgå det? |
Forfatter: | Morten VJ [ 04 dec 2005, 14:41 ] |
Titel: | |
Tobias denne karburator er alt for stor til din motor. Og du vil aldrig i din levetid få den til at virke tilfredsstillende. Byg din egen om til tryk det er ikke svært. Se grydesvamps lada projekt her på siden. Køb et rivalsæt til dyserne Pris ca 500 kr. Og du behøver kun at hygge dig med hoveddysen, og det tager i bedstefald kun nogle år at finde den rigtige størrelse. Igen glem den volvo karb medmindre du har en 2 liters motor, du ønsker én ydelse på ca 150 hk ved lavt tryk. MVH Morten |
Forfatter: | grydesvamp [ 04 dec 2005, 19:03 ] |
Titel: | |
find en kaburator fra en renault 4 gtt dene r lavet til en 1,4 litters motor den volvo er alt for stor.. har været på det stadie.. men det er ikke svært at bygge din egen om.. prøv dig lidt frem.. som morten siger skal du kun pille ved den dyse der sidder i det store spjeld den anden er kun til "let kørsel" kom med et par billeder af din kaburator og en forklaring af hvad de forskellige studsser er til så skal jeg nok hjælpe.,.. |
Forfatter: | Tha PAC [ 19 dec 2005, 17:24 ] |
Titel: | |
Den måde kaburatoren er monteret på den kadett, det behøer ikke være en specielt kaburator for at gøre det, da han suger igennem kaburatoren, og det er jo det samme som at sætte den på almindeligt, men hvis du der i mod vil trykke igennem en kaburator, så er du nød til at have en speciel . |
Forfatter: | Morten VJ [ 19 dec 2005, 22:28 ] |
Titel: | |
En karburator før turboen er nok den dårligste løsning der findes. Og kræver en ombygning af turboen, således at den bliver helt tæt i kompressorhuset. Og at karburatoren helt sikkert skal have skiftet tomgangs dyser, og have fedet dellast området op. Det er en forældet teknologi, der umiddelbart ser meget enkel ud. Men giver flere problemer end den løser. MVH Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |