Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 maj 2025, 00:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

Geografisk sted: aalborg
Garret T3/T4 med T3 flange (skal passe på lancia delta integrale manifold) købes

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
trine hansen skrev:
Garret T3/T4 med T3 flange (skal passe på lancia delta integrale manifold) købes

Hej..

Ja hvis du har en køber til min Ford Rs turbo hvor han/hun ikke er interesseret i turboen ..

Så ligger jeg inde med en god opgraderet hybrid ( t3/t4 ) turbo som max har kørt 1000 km. købt og ændret hos turbodk.dk

Trim 36/60 med vand og oliekøling samt 360graders leje

:wink:

Moderator

trine hansen skrev:

Hej Trine.

Ved du noget om hvilket trim den turbo du leder efter skal have, eller ved du hvilken ydelse der er målet?

T3/T4 ladere er jo et lidt bredt begreb, og kan egentligt dække over alt fra halvtamme til småvoldsomme turboladere.

Ydermere findes disse turboer jo i varierende kvalitetet, ligefra helt billige "noname" til meget dyre mærkevarer.

Jeg er lige lidt nysgerrig, bær over med mig; Har du som pige en hf delta integrale? I såfald noget usædvanligt, men hatten af for det, helt bestemt!!
Normalt vælger piger jo enten lidt fiksere biler, ala MR2, små franske biler, eller praktiske stationcars, etc. ikke en halvbrutal køremaskine som en delta integrale.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: turbolader

det er min kones navn eftersom jeg ikke kan få mit eget log in til at fungere.
turboen skal bruges til en alfa 155 q4, der har samme motor som en lancia delta integrale, altså en 2,0 turbo motor med 190 std og forventet 350 når den har fået hel turen.
derfor skal jeg bruge en turbo og har fået at vide at en T3/T4 er sagen. det skal dog være af en god kvalitet og ikke en USA model

Medlem

trine hansen skrev:
det er min kones navn eftersom jeg ikke kan få mit eget log in til at fungere.
turboen skal bruges til en alfa 155 q4, der har samme motor som en lancia delta integrale, altså en 2,0 turbo motor med 190 std og forventet 350 når den har fået hel turen.
derfor skal jeg bruge en turbo og har fået at vide at en T3/T4 er sagen. det skal dog være af en god kvalitet og ikke en USA model

hmm. hvad prisklasse ?? kan da anbefale at du ser på ebay der er til tider ret billige og rigtig gode turboer ( nye )

Titel:

jeg er blevet kraftig advaret mod at købe på ebay. vil helst købe en turbo af en person som jeg kan vende tilbage til hvis der er problemer

Titel:
Moderator

trine hansen skrev:
jeg er blevet kraftig advaret mod at købe på ebay. vil helst købe en turbo af en person som jeg kan vende tilbage til hvis der er problemer

Godt, så køb af en dk forhandler, feks turbo.dk, scanturbo m.f.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
trine hansen skrev:

Godt, så køb af en dk forhandler, feks turbo.dk, scanturbo m.f.

Siger kun dette da jeg var udsat for at efter et køb til 4500kr. måtte betale 3000 kr fordi der var en metaltingest der var røjet igennem mit nye leje og smadrede alt indmaden .. ved ikke hvor den kom fra da både motor og alt var samlet og renset rigtig godt af .. så det med at vende tilbage hjælper ikke altid på garentien for ingen kan sige hvis fejl det har været ..
Og det er jo muligt at komme med sin brugte og få det lavet hvis det er .. men ja! dine penge.. taler kun af erfaring.

Titel:
Moderator

LAngt de fleste turbohavarier på spritnye turboer sker ganske kort efter de er monteret på en motor. Lejerne fortæller ofte en del om renheden var ok :shock:

Uanset hvor turboladeren kommer fra, så går den i stykker hvis der er sløset med rengøringen. Selv kinaturboer er afbalanceret i det hus de sidder i, så det kan nok udelukkes at skidt sad i turboen fra ny.

Jeg ved det er bittert at man har brugt mange penge på en turbo, og man aldrigt får valuta for pengene, men det er næsten altid pga enten mishandling, eller for beskidt montage.

Dertil kommer så at kuglelejeturboer er ekstremt sarte overfor partikler. Langt langt mere skrøbeligt grej end en glidelejeturbo.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
kan sådan et filter ikke hjælpe på problemet ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time