Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 maj 2025, 18:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Volvo 245. Ilagt B23 sugemotor men komplet turbokit medfølger inkl intercooler, slanger og rør, manifolde, turbo, trykkarb osv.

Følgende er gjort ved bilen mens jeg har haft den:

300mm rat monteret
nye støddæmpere bag (hårde som granit)
Sænket hele vejen rundt
Monteret med 17 Wolfrace fælge (2 mdr gamle) + der medfølger 4 stk org volvo 15" turbofælge med vinterdæk der kun har kørt ½ sæson.
Bilen blev malet appelsin orange i foråret.
Nye frontbremser (skiver + klodser).

Bilen fremstår rimelig pæn dog er lakken ikke super udført men det er ok.

Der medfølger en del dele så som 4 døre, 1 forskærm + en anden B230 maskine.

Kabinen har mindre mangler + førersædet har mindre huller.

Der skal laves rust 3 steder under bunden (ikke vanger). Det drejer sig om det ene forreste donkraftfæste + 2 huller i bundpladen 1 under førersædet + 1 under bagsædet i førersiden. Bilen har fået skiftet paneler og bagskærmkanter.

Bilen skal synes meget snart, men leveres m hvide plader.

Pris her og nu 6000.- dkkr

Pris hvis jeg skal syne den 9500.- dkkr

Mail på r_uldal@hotmail.com eller sms på 28238339 så ringer jeg op. Billeder kan tages og mailes.

Mvh
Ruben Uldal

p.s vi kan snakke om prisen da jeg skal af med den absolut så hurtigt som muligt!

Senest rettet af r_uldal 20 jul 2006, 11:34, rettet i alt 2 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Original 245Turbo?

Årgang?

km tal?

Den B21 turbomaskine, er vel en (i volvokredse) såkaldt "papturbo" ombygning eftersom der er trykkarburator til den?

Er bilen så synet som ombygget til dette turbokit, eller er den født Turbo, evt et stelnummer ville hjælpe mig her.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Original 245Turbo?

Årgang?

km tal?

Den B21 turbomaskine, er vel en (i volvokredse) såkaldt "papturbo" ombygning eftersom der er trykkarburator til den?

Er bilen så synet som ombygget til dette turbokit, eller er den født Turbo, evt et stelnummer ville hjælpe mig her.

Hej. Det er en 1984 årgang. Km er over 370.000 men som sagt er der ilagt motor fra nyere årgang (1988) og den motor havde kun lige rundet de 220.000 da den blev lagt i.

Ved nærmere eftersyn viste den anden motor der medfølger sig at være en B23A motor efter der lige blev stålbørstet lidt mere omkring motornummeret.. Men der er turbobundkar osv på det + udtag til div olie. Så jeg ved ikke lige hvad der sker? Er ikke ekspert på volvo´er.

Ja jeg går ud fra det er et eftermonteringssæt og ikke noget den er født med. Ellers ville den jo nok have kørt med Ktronic anlægget.

Stelnummeret hedder 569623

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har lige chekket stelnummeret igen. Det var naturligvis ikke det rigtige nummer du fik lige før. Ifølge Volvoforum er den født B23A altså ikke som turbo. Motorkoden hedder 81.

Titel:
Moderator

r_uldal skrev:
Har lige chekket stelnummeret igen. Det var naturligvis ikke det rigtige nummer du fik lige før. Ifølge Volvoforum er den født B23A altså ikke som turbo. Motorkoden hedder 81.

Ok, du har slået VIN nummeret op, og fundet ud af at bilen altså desværre ikke var en 245Turbo, kan jeg næsten forstå?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
r_uldal skrev:

Ok, du har slået VIN nummeret op, og fundet ud af at bilen altså desværre ikke var en 245Turbo, kan jeg næsten forstå?
''

Jep desværre. Den er født med en B230A maskine..

Hvis du er interesseret eller kender nogen der er interesseret må du meget gerne sige til. Som sagt følger der herremange stumper med.

Som sagt kan du få bilen for 6000.- bobs. For den pris får du komplet turbosystem + 2 B230A maskiner + en 5trins gearkasse og masser af andet i stumper. Du kan evt bare få skrotpræmien for resten af karossen hvis ikke du vil køre i den. Det er mange dele til få penge. Og det er også meget bil for få penge hvis man vil køre den istedet.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Skive
hvor står bilen henne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Morten Fog skrev:
hvor står bilen henne?

Undskyld det havde jeg helt glemt at få med.

Den står på Fyn nærmere betegnet i Ullerslev som ligger i nærheden af Nyborg.

Som sagt er der afslag i prisen for en hurtig handel. Den skal væk i en fart da jeg har fået en ny bil og ikke har råd til at have 3 i stald :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Her er lidt billeder af dyret.

Billede

Billede

Titel:
Nyt Medlem

Halløj.. er Den solgt?
Den ser skam fin ud osv.
Mht til turbo kitte.. virker det så `? :) er lidt på jagt efter en ny bil da min egen bare står skilt ad på værksted..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time