Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 maj 2025, 20:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 aug 2006, 14:46 
Offline

Tilmeldt: 01 aug 2006, 14:43
Indlæg: 1
Hey, jeg er ude efter en turbo til min Volvo 740 2.3 Benzin fra 1986 - Men ved ikke hvad der passer udover det jeg så på powerpage.dk turbolisten, ifølge den skal jeg have fat i noget Garrett 466032-2

Bilen har aldrig haft turbo, så hvis nogle skulle mene den ikke kunne monteres så skriv lige - Dog findes bilen magentil, bare med Turbo og har set andre med magentil bil have Turbo

Køber gerne evt med hjælp til at montere og div.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2006, 19:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
DeeJay skrev:
Hey, jeg er ude efter en turbo til min Volvo 740 2.3 Benzin fra 1986 - Men ved ikke hvad der passer udover det jeg så på powerpage.dk turbolisten, ifølge den skal jeg have fat i noget Garrett 466032-2

Bilen har aldrig haft turbo, så hvis nogle skulle mene den ikke kunne monteres så skriv lige - Dog findes bilen magentil, bare med Turbo og har set andre med magentil bil have Turbo

Køber gerne evt med hjælp til at montere og div.


Hej. Gør dig selv en rigtig stor tjeneste og køb en komplet turbomotor istedet. Det bliver billigere i sidste ende.

Du skal have følgende stumper for at montere turbo på din bil:

-Andet bundkar skal monteres fra turbomodel (så skal motoren alligevel ud)

-Turbomanifold og komplet turboudstødning

-turbolader

-Alle rør, slanger osv og nej man kan ikke bare bruge kølevandslange til turbo´en så det er de dyre hydraulikslanger der skal købes.

-Muligvis anden motorstyring eller minimum en chipning

-Fødehul skal findes bagpå dit topstykke til at fordre Turbo´en med olie kræver også at motoren hæves pænt op for at du kan få umbrakoskruen ud og en ny muffe i til slangemontering.

Du kan få en komplet turbomaskine for en 2-4000 så det ville jeg helt klart gøre istedet. Det er nemt at skifte motor i en voller.

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2006, 09:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
r_uldal skrev:
......
-Alle rør, slanger osv og nej man kan ikke bare bruge kølevandslange til turbo´en så det er de dyre hydraulikslanger der skal købes.
.....


Hvorfor kan man ikke bruge kølerslange, så varmt bliver det da heller ik? :o

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team