Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
K: Bellhouse 4AG-W5x (RWD) http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=17488 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | ae86 [ 14 jan 2007, 23:44 ] |
Titel: | K: Bellhouse 4AG-W5x (RWD) |
Leder efter en upgraderet (RWD) transmission til min 4AG'er Da det nu er drivlinien i mit setup der ikke gider være med mere ![]() Herudover søges også selve boxen helst en af alu. (W55 - W58) hvis der er andre der er bekendt med andre alternative gearkasse upgrades så hold jer ikke tilbage eneste krav er at den ikke er monster stor så som en supra 6g & at den kan tåle mosten ved min 200+HK og godt med prygel (helst skulle den kunne klare i området af 300+ - 400hk ![]() ![]() ps. det er turbo heste så boksen skal altså også kunne klare en del moment og da min redline nu ligger på 8K men nok kommer op imod de 9 er det muligvis også en faktor der skal tages forbehold for. jeg mener at have hørt at W5x-serien skulle kunne klare i omegen af en 300hk (turbo) men er ikke sikker |
Forfatter: | quark [ 15 jan 2007, 14:04 ] |
Titel: | |
Det er desværre ikke w58 gearkassen der er monteret på supra turbo udgaverne, men en r154. w58 gearkassen er god for ca 35 hk |
Forfatter: | ae86 [ 15 jan 2007, 18:38 ] |
Titel: | |
quark skrev: Det er desværre ikke w58 gearkassen der er monteret på supra turbo udgaverne, men en r154.
w58 gearkassen er god for ca 35 hk ![]() men under alle omstændigheder er w58 gearkassen da stærkere en en splitcase t-50'er og den kan da i kortere tid holde til omkring de 200hk (hvis man ikke mishandler den formeget) mon ikke en W- kasse kan holde til lidt mere en 35 hk ![]() hvad ville et kvalificeret gæt være effekt og momentmæssigt ? PS. HAR r154 & W5X GEARKASSE SAMME BOLT "CIRKEL" ??? da jeg muligvis kan finde en klokke til en 4AG-W5x combo ville det være fedt hvis det kunne blive en 4AG-r154 combo (desværre er den bare fxxking stor og tung) |
Forfatter: | quark [ 15 jan 2007, 19:11 ] |
Titel: | |
hehe der skulle have stået 350hk, nej de passer ikke sammen, r154 gearkassen er længere! |
Forfatter: | ae86 [ 16 jan 2007, 16:51 ] |
Titel: | |
350 Hk er ihvertifældet bedre end den jeg har nu du siger at en r154 er for lang, mener du akslen der løber inde i klokken er for lang til klokken ?, hvis det er det der laver problemer så kan man vel få et maskinværksted til at ændre på akslen eller hvad? (inkl hærdning etc.) eller mener du at gearboxen går for langt tilbage så man skal have kortet sin kardan aksel ned ? ( hvis det er tilfældet så er det da til at klare rimeligt nemt) men passer r154 og W5x boksene på samme bolt påspænding ??? jeg tvivler selv på det da den er fysisk meget større men indtil der er en der med sikkerhed kan sige nej så har man jo lov at håbe |
Forfatter: | quark [ 17 jan 2007, 14:57 ] |
Titel: | |
Jeg kan ikke begrunde det med noget, men jeg har kun hørt om en w58 gearkasse på en ae86´er. R154 gearkassen er vel 15 cm længere bagud! Men det er ligegyldigt i dit tilfælde da du alligevel skal have en custom kardan. ![]() |
Forfatter: | ae86 [ 18 jan 2007, 14:27 ] |
Titel: | |
Har fundet nogle data på de 2 boxe R154 er ca 1 tomme tykkere ved sandwich pladen (bredden i kardantunlen): W58 width @ sandwich plate ~8.5" R154 width @ sandwich plate ~9.5" W58 overall length (from bellhousing mounting face) ~22.25" R154 overall length (from bellhousing mounting face) ~22.25" så de er altså ca. lige lange det er kun bellhouset på R154 der er noget længere (desværre har de forskellige bespændinger til klokken) hvis de havde haft samme bespænning kunne man måske have ændret på længden af indgangs akslen den skulle da kortes 0,75 inch ned dvs. 1,9 cm) W58 input shaft length ~6.0" R154 input shaft length ~6.75" |
Forfatter: | skassa [ 20 jan 2007, 10:51 ] |
Titel: | |
Jeg har en kontakt i malaysia,som laver det koblingshus du søger, I GB bruger de også sierra kasser,og der kan du så få et koblingshus til den. /Skassa |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |