Powerforum
http://www.powerforum.dk/

K: GT2860rs
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=17948
Side 1 af 2

Forfatter:  LowDog [ 29 mar 2007, 09:52 ]
Titel:  K: GT2860rs

Nogen som ligger inde med en billig en i fin stand? 2871rs kan også komme på tale.

Forfatter:  Brian-HKD [ 29 mar 2007, 13:23 ]
Titel: 

Der er forhåbentligt ikke til din Honda ESI ? Der er den alt for stor, med mindre du drømmer om at den først laver tryk ved 5000 rpm og når den så endelig kommer i gang, så lader den som en sindsyg over et meget kort område, pga. din motor ikke kan tage så mange omdrejninger ?

Hvis det havde været en B-serie motor havde det været noget andet, da den tager lidt flere omdrejninger.

Forfatter:  LowDog [ 29 mar 2007, 14:47 ]
Titel: 

Jo det er til esi'eren. Alle d-serie foraer i us jeg sidder på skamroser ellers gt2860rs + 71'eren. Sidder bare på arbejde nu så kan ikke lige lige finde nogen powerbands frem, men de ser nu ikke tossede ud. Samme gælder gt30/35 som også mange kører med, (det er dog hovedsagligt på track biler).

Forfatter:  supramk2 [ 29 mar 2007, 22:28 ]
Titel: 

Hejsa.

Jeg har en helt ny GT2871RS som jeg ikke skal bruge til mit eget projekt alligevel.

Mvh Carsten

Vedhæftede filer:
186.JPG
186.JPG [ 165.68 KiB | Vist 935 gange ]

Forfatter:  ae86 [ 30 mar 2007, 08:53 ]
Titel: 

supramk2 skrev:
GT2871RS


Der er stadigt, så vidt jeg kan se, ikke en GT2871RS turbo på garrett's program.

det er enten en GT2871R
hvor man har valgt at købe det store 4 tommer inlet som er ekstra tilvalg, hvilket stadigt ikke gør den til en "RS" model, men leverandøren her hjemme er jo ikke dumme de ved godt at S'et i RS sælger

eller også er det en GT2876R som kun fås med det store 4 tommer inlet
det er stadigt ikke en RS'er men det kan da godt være at en af de danske importøre af garrett's turboer igen har valgt at omdøbe en turbo (det er ikke første gang) hvilket igen kun er med til at villede og ikke vejlede kunderne

S'et i garrett's turbo program er ikke ensbetydende med at det er en bedre eller større turbo det er, ifølge garretts eget salgsmateriale for at kunne lave turboer der på den ene eller anden måde afviger fra deres program og så vidt jeg kan se har de kun gjort det en gang med deres disco potato aka GT2860R som blev til en RS'er og i dette tilfælde blev det en højre flowende turbo (større/ ændret turbine) på bekostning af lidt bund

du skriver det er en GT2871RS men hvad trim er turbinen ??
har du ikke lidt flere data på den

jeg kan, udfra dit billedet, fortælle dig at dit kompressorhus er med 4 tomme inlet

Hvis der står A/R .70 er der med 99% sandsynelighed tale om en GT2876R som importøren har omdøbt til en GT2871RS'er (den har 4 tomme inlet som standart)

Hvis der står A/R .50 så er det en GT2871R med det store 4 tommer inlet


Hvis din turbine (udstødningssiden) har et A/R på 0.64 er det en fin turbo til en 16V'er på 1600cc

Forfatter:  Jesper H [ 30 mar 2007, 09:21 ]
Titel: 

ae86 skrev:

Hvis der står A/R .50 så er det en GT2871R med det store 4 tommer inlet



GT2871R har A/R 0.6 :)

Forfatter:  ae86 [ 30 mar 2007, 10:45 ]
Titel: 

Jesper H skrev:
ae86 skrev:

Hvis der står A/R .50 så er det en GT2871R med det store 4 tommer inlet



GT2871R har A/R 0.6 :)


Taget fra Garrett's oplysninger så er den eneste GT2871R hvor de tilbyder 4 tommer inlet

Turbo: 743347-2
CHRA: 446179-32

COMPRESSOR HOUSING KITS: Part Number: 756021-2
Inlet Dia (in.): 4.00
Outlet Dia (in.): 2.00
A/R: 0.50


________________
Det er rigtigt at kompressor hjulet er opgivet til:
Induser (Hjuldiameter): 53.1mm
Exduser: 71.0mm
Trim: 56
A/R: 0.60

så det kan godt være at det er en trykfejl

Forfatter:  supramk2 [ 30 mar 2007, 12:45 ]
Titel: 

Heysa.

Er skam godt klar over hvor stor insugning min egen turbo har... Der står ar .70 på kompressor huset af den.

Der er tale om denne turbo, hvor data er fra turbodk.dk:

743347-5002S Ca. 420 hk
GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 53.1mm
71mmGT35 0.6
56 Med wastegate
og actuator

Om det er importøren der har omdøbt den skal jeg ikke kunne udtale mig om da jeg ikke har forstand på den slags.

Mvh Carsten

Forfatter:  Jesper H [ 30 mar 2007, 18:18 ]
Titel: 

ae86 skrev:

så det kan godt være at det er en trykfejl


Det tror jeg, fordi der står ihvertfald 0.60 på min GT2871r :wink:

Forfatter:  supramk2 [ 30 mar 2007, 18:26 ]
Titel: 

endnu et billede. Kan lige se der der .70 nede på siden.

Vedhæftede filer:
khch.JPG
khch.JPG [ 208.32 KiB | Vist 919 gange ]

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/