købes hurtigt hurtigt

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
rs turbo
Medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

købes hurtigt hurtigt

#1 Indlæg af rs turbo »

min kammerat og jeg har en rst. vi skal bruge 2 actuator (den varkum boks der sider nede ved turboen) fra en cosword 2dw.
da vores vores rsturbo ikke kan holde ladetrykket.....

ps er der nogle der ved hvor man kan købe dem henne
Brugeravatar
McCoy SPC
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af McCoy SPC »

Kan i ikke bare moduficere lidt på den i har, eller bare sætte et T-stykke på slangen så der skal mere tryk til at åbne den?? Det er da meget billigere og hurtigere at lave, bare et forslag.
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#3 Indlæg af mikRST »

hejsa.

Hvad så med den ekstra slange man får hvad skal den?
Brugeravatar
McCoy SPC
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af McCoy SPC »

Ikke noget, kender en der lige kan nogle triks, han ved hvad den får a tryk alt efter hvor stort hullet er. Det lyder lidt vildt.
Kender også en der var på en Saab værksted, og hvis de skulle give en 9000 Turbo mere tryk, lavede de bare et hul i slangen til aktuatoren. Det lyder fuldstændig åndsvagt, men det er der altså flere der gør. Men hvis det er noget man prøver for første gang, skal man nok lige holde øje med ladetryksuret når man er ude og køre første gang.
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
rs turbo
Medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

pap

#5 Indlæg af rs turbo »

kan i ikke skære det ud i pap..?? jeg snakker om vacum boks hvor der gå en stang med gavin på hvor man kan stille trykket ?? den sider nede på turboen.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#6 Indlæg af Yugo Turbo »

ja det er rigtigt som McCoy skriver t-stykke på slangen fra kompressorhuset til aktuatoren... eller hul i slangen virker også... det lyder heller ikke åndsvagt. tænk over hvad der sker.... hul i slangen (eller t-stykke) vil gøre at det tryk der skal op og åbne aktuatoren vil fise ved siden af og dermed skal turboen lave mere tryk for at aktuatoren kan åbne sig... ret logisk hvis man lige slår koldt vand i blodet. men husk at mere tryk kræver mere benzin og en del mere tryk kræver stor opmærksomhed på olie temp og vand temp samt en del mere benzin. ellers BOOM... kig evt ind på powerpage, lasse har en justerbar ventil enten til motorrummet eller kabinen til ca 300 kr, så hvad er problemet drenge? :)
Brap brap brap...
Billede
skovbamsen

#7 Indlæg af skovbamsen »

hvad hjælper det at lukke luft ud hvis fjederen i aktuatoren ikke kan holde trykket
skovbamsen

#8 Indlæg af skovbamsen »

Brugeravatar
McCoy SPC
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
Geografisk sted: Horsens

#9 Indlæg af McCoy SPC »

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, ang. at fjedren i aktuatoren ikke kan holde trykket??
Hvis du mener at turboen selv kan åbne wastegate-ventilen, fordi at aktuatoren ikke er så stor, så sker det ikke, da wastegaten åbner ind i turboen, så den kan ikke åbne a sige selv, den skal påvirkes a aktuatoren.
Og hvis det er fordi du tror at din aktuator bliver for lille: Det tror jeg ikke er muligt, med mindreat vi snakker om flere bars tryk...
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
skovbamsen

#10 Indlæg af skovbamsen »

ikke for at virke smart men hvis man sætter det T stykke på som du snakker om ja det virker men, ved ordenligt lade tryk vil trykket på den interne wastgate, overvinde fjedren i aktuatoren. for der er ikke nok tryk til rådighed i aktuatoren. en anden ting er at hvis man vælger en aktuator til det rigtige tryk 0,5 0,8 1,3 what ever i ved hvad jeg mener. vil der være mere moment og hurtigere respons, ja det virker latterligt men det er fakta at hvis man ikke bleeder slangen til aktuatoren kan den hurtigere reagere på forhøjt tryk og der resultre i at tubinehjulet har en mere ens hastighed.plus på kompresorhuset har i sikkert set at ud gangen til slangen sider forskelige steder jo tættere den sider på centret/starten af (sneglhuset) vil der igen være mere moment kontra hk.
Besvar