HenrikGM skrev:
Du er da vist den første der har ment at man kan opnå højere effekt på en bilmotor med 30år+ gammel karburatorteknologi, end med et multipoint indsprøjt.......!!
Hvem har givet dig de effektopgivelser, og hvad er de baseret på??
Du kan _helt sikkert_ opnå betydeligt højere effekt med EFI end med karb. Feks har karb et trykfald over venturierne som EFI ikke har, og hånden på hjertet, hvem kan så dyse et sæt dobbeltkarb her i DK optimalt for under 3timers arbejde, og hvem har alt det på lager uden videre??
Det har jeg og jeg taler af erfaring. Ved udemærket godt man kan opnå højere effekt med indsprøjtning, men det kræver flere penge, mere erfaring, og mere tid. Og ham der skal have det på er ikke mekaniker. og selvom karburatorer er simple og gammeldags, er det sgu nemmere at lave og nemmere at køre ind end EFI er! Iøvrigt har jeg masser af af dyser og dyserør til dell'orto karburatorer, ellers kan bruno hansen motorsport skaffe alle reservedele til dem med kun 1 uges leveringstid.