Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
k: dobbl kaburator manifold til fiat tipo/uno http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=5416 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | fraguzz [ 28 sep 2003, 12:11 ] |
Titel: | k: dobbl kaburator manifold til fiat tipo/uno |
ja jeg er på udkig efter en manifold til dobbl kaburatore 40mm, dem er jeg også iøvrigt på udkig efter helst vandret med venturi 32.... i god stand!! eller hvis nogle ved hvor jeg kan få lavet/købe nogle?? manifold/kaburatore og hvis nogle har en skarpere knast til en tipo 1,6ie helst 270+ |
Forfatter: | HenrikGM [ 28 sep 2003, 13:01 ] |
Titel: | |
Hvorfor er det lige at du vil have dobb karb på en 1,6ie?? Den har da sprøjt ab fabrik, eller husker jeg forkert? |
Forfatter: | fraguzz [ 28 sep 2003, 13:04 ] |
Titel: | |
:o jov rigtigt monopoint.... men har overvejet bla det der mega... indsprøjtnings haløj men med multipoint kan jeg få omkring 90hk måske 100hk hvis det går rigtig godt.... men med 2*40mm kaburatore og knast kan jeg få omkrign 110-120hk og så er det lige til at pille af igen når syn så kommer... |
Forfatter: | HenrikGM [ 28 sep 2003, 14:05 ] |
Titel: | |
Du er da vist den første der har ment at man kan opnå højere effekt på en bilmotor med 30år+ gammel karburatorteknologi, end med et multipoint indsprøjt.......!! Hvem har givet dig de effektopgivelser, og hvad er de baseret på?? Du kan _helt sikkert_ opnå betydeligt højere effekt med EFI end med karb. Feks har karb et trykfald over venturierne som EFI ikke har, og hånden på hjertet, hvem kan så dyse et sæt dobbeltkarb her i DK optimalt for under 3timers arbejde, og hvem har alt det på lager uden videre?? |
Forfatter: | fraguzz [ 28 sep 2003, 17:09 ] |
Titel: | |
![]() hmmm jeg kan godt se hvad du mener!!! der var en som satte 2*dobbl 40mm kaburatore på en 1,6 golf med 82hk, og så en 270graders knast... så fik den 120hk |
Forfatter: | fraguzz [ 28 sep 2003, 17:34 ] |
Titel: | |
lige et andet forum hvor vi diskutere det her enme: http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum ... 4852#14852 |
Forfatter: | Jimmy [ 28 sep 2003, 20:59 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Du er da vist den første der har ment at man kan opnå højere effekt på en bilmotor med 30år+ gammel karburatorteknologi, end med et multipoint indsprøjt.......!! Det har jeg og jeg taler af erfaring. Ved udemærket godt man kan opnå højere effekt med indsprøjtning, men det kræver flere penge, mere erfaring, og mere tid. Og ham der skal have det på er ikke mekaniker. og selvom karburatorer er simple og gammeldags, er det sgu nemmere at lave og nemmere at køre ind end EFI er! Iøvrigt har jeg masser af af dyser og dyserør til dell'orto karburatorer, ellers kan bruno hansen motorsport skaffe alle reservedele til dem med kun 1 uges leveringstid.
Hvem har givet dig de effektopgivelser, og hvad er de baseret på?? Du kan _helt sikkert_ opnå betydeligt højere effekt med EFI end med karb. Feks har karb et trykfald over venturierne som EFI ikke har, og hånden på hjertet, hvem kan så dyse et sæt dobbeltkarb her i DK optimalt for under 3timers arbejde, og hvem har alt det på lager uden videre?? |
Forfatter: | HenrikGM [ 28 sep 2003, 21:16 ] |
Titel: | |
Tja, leveringstiden.....Et EFI anlæg kan omdyses på under 30msek..... Hvorvidt det kræver flere penge,tid og erfaring er vist et spørgsmål om udgangspunkt og hvad man vil acceptere af økonomi. Et nymonteret EFI kan startes og køres med på under 5minutter på en kadett turbo(been there). Tør ikke tænke på hvor sjovt det kunne have været med en gammel karburator ![]() Men har man forhåndsekspertise med karb. så er det selvf nemmere end at sætte sig ind i noget nyt. |
Forfatter: | Havneren [ 28 sep 2003, 21:24 ] |
Titel: | |
Hejsa... Kaburatorer er gammeldags men absolut ikke simple... De kan, afhængig af type, være ret komplicerede. Specielt nyere modeller... 2 hoved problemer med kaburator som hattigmands tuning. -Man køber brugt og ofte er det noget gammelt LORT som er slidt op. For det bliver sådan noget. Og så er det ikke bare at skift en dyse, så er det problem oven på problem... -Der er mange forskellige modeller og typer og de færeste ved rent faktisk hvordan man justerer dem. Der er dyse størelser, justerings skruer, svæmmerhøjde og der ud af... Man skal satme have styr på det der gamle teknik for at kunne justerer sådan en optimalt. Og SPECIELT en gammel slidt en som er fuldstændig utilregnelig. Men jeg kan da godt se at hvis man ikke er så teknisk kan det udmiddelbart være nemmere at montere... Og da også billigere, men resultatet bliver højst sansyneligt også der efter. v/h christian |
Forfatter: | Jimmy [ 28 sep 2003, 21:53 ] |
Titel: | |
Resultatet kan skam sagtens blive godt. Ikke så godt som EFI, men nu snakker vi altså også om tuning til under 5000 kr. Kan man måske bygge EFI på for de penge? Nej, og hvis man skal have 110+ hk ud af en sugemotor der er født med 75 for de penge, mener jeg det er en udemærket mulighed. Men i har måske en bedre ide? For så vil jeg da gerne høre dem. Og ja, det er svært at finde 2 karburatorer der er i god stand, men det kan godt lade sig gøre. Det er heller ikke det store problem at justere dem ind når man har forstand på det. Det tager længere tid, det er helt sikkert men tilgængæld behøver man ikke ofre en formue på sagen. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |