Powerforum
http://www.powerforum.dk/

k: dyser 420-500 cc 8 stk.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=6004
Side 1 af 1

Forfatter:  jens [ 12 nov 2003, 21:37 ]
Titel:  k: dyser 420-500 cc 8 stk.

Skal bruges til megasquirt projekt

Forfatter:  Hald79 [ 12 nov 2003, 22:06 ]
Titel: 

fortæl da bare mere om dette projekt........... :D :D
det kan evt. godt være gadbjerg motorimport har sådan nogle dysser det er den størelse en toyota supra 3,0 turbo køre med......... brugte dem selv i min kadett..... :wink: :wink:

MVH Jens Hald

Forfatter:  HenrikGM [ 13 nov 2003, 06:50 ]
Titel:  Re: k: dyser 420-500 cc 8 stk.

jens skrev:
Skal bruges til megasquirt projekt


Ja, fortæl endeligt lidt mere. Er det en smallblock du bygger på, siden de 8 dyser?

Har selv bygget et par stykker af de sprøjt....virker ret godt.
Vil du kun bruge det til sprøjtet, eller både sprøjt og tænding?

Forfatter:  jens [ 13 nov 2003, 18:23 ]
Titel: 

De skal formentligt bruges på en 500 cui cadillac hvis jeg finder en egnet maskine i vinter. Et dobbelt 65 mm spjæld eller en firports rochester med tps sensor fra 82-88 er også på ønskelisten. Spjældhuset skal ihvertfald kunne levere luft til 500 hk. De 430 cc dysser på en turbo supra er 2.9 ohm hvordan med megasquirt virker den beregning man kan taste ind for at ændre spændingen eller skal man have modstande for at ikke skade boksen. Jeg har nok ikke mod på tænding med mindre du har en nem og billig ide da man ikke kan få noget ud over en billet msd strømfordeler til en cadillac. Det er jo ikke som chevy smallblock hvor kan få et færdigt krumtapsføler kit. Tændspoler til en chevy LS1 er nok heller ikke noget der kan købes billigt. Benzinpumpen er det næste problem for de koster 5000+. Nogle billigere ideer ?

Forfatter:  HenrikGM [ 13 nov 2003, 18:55 ]
Titel: 

Hvis du er omhyggelig med opsætningen kan du nok godt justere dem ind direkte. Een smutter(fejl40) så kan du risikrere at riste dyserne, hvis du er uheldig.
Jeg ville for nemheds skyld lige bruge de 8*40dkr på en stribe formodstande af god kvalitet.

8 lavohms dyser vil nok kræve at du holder lidt ekstra øje med dit flyback kredsløb, da det nok bliver varmt med de eksisterende komponenter.Det er nemt at fikse. Alternativt kan du doble udgangstrinene op så er der ihvertfald ingen problemer. Zeneren,og TIP32 kan begge ændres til tungere grej for meget små penge HVIS det kniber.

Tændingen er ikke _SÅ_ svær at få med. Hvis du har fordeler kan den køre direkte fra den, og hvis du vil have fordelerløst skal du bruge EDIS8 fra alm ford.

Men start nu i det små først, hvis du ikke har lidt erfaring med EFI. Tænding kan altid komme bagefter.

Forfatter:  jens [ 15 nov 2003, 17:54 ]
Titel: 

Hvilket ide til elektronisk tænding i fordeleren er det du tænker på. Er det noget bedre end en hei tænding som findes på visse af disse motorer. Noget forslag til 2 ca 65 mm spæld hvor tps sensoren kan arbejde sammen med det standard setup du laver. Jeg har set volvo b30 d jetronic dysser er 380 cc allerede ved 2.5 bar er de mon egnet eller for gammeldags og også lavohm. En af mine venner er datamekaniker så han kan sikkert fikse ledninger osv da han er en rigtig nørd og er bil gal.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/