Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 maj 2025, 12:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2004, 19:53 
det eneste krav er at det er et system der kan levere nok benzin til en civic 1,6 med max ladetryk på 0,6.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2004, 20:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nå......hvis det eneste krav er at det kan levere nok bensin, så kan du da bare skifte dine dyser ud med nogle større.....jeg kan ikke forestille mig at 4 styk andre dyser ikke kan opfylde det enkle krav. :?

Hvis det nu alligevel viser sig at du også skal kunne køre i bilen :shock: skulle du nok overveje om ikke du skulle være lidt mere kræsen end blot "nok bensin".

MF2 anlæg kan du jo bla få ved turbomotor.....
Derudover er der jo en jungle af programmerbare løsninger.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2004, 20:06 
HenrikGM skrev:
Nå......hvis det eneste krav er at det kan levere nok bensin, så kan du da bare skifte dine dyser ud med nogle større.....jeg kan ikke forestille mig at 4 styk andre dyser ikke kan opfylde det enkle krav. :?

Hvis det nu alligevel viser sig at du også skal kunne køre i bilen :shock: skulle du nok overveje om ikke du skulle være lidt mere kræsen end blot "nok bensin".

MF2 anlæg kan du jo bla få ved turbomotor.....
Derudover er der jo en jungle af programmerbare løsninger.....


hvad mener du lige med det??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2004, 20:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Jeg tror, at Henrik mener at tuning ikke liiiiige er helt så enkel, hvis man vil noget "fornuftigt". Fx have en bil som er medgørlig et køre i, som ikke går i stykker hvert andet øjeblik, og som ikke lige kræver kendskab til "7 små tricks" for at man kan køre i den til daglig.....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2004, 20:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg mener, at hvis dit eneste kriterie er at du ikke kan få bensin nok til en civic med 0,6bar i tryk, så er det jo riimeligt nemt løst.

Skal det være _helt_ nemt så smækker du blot et par dyser mere på, og køber en pressostat til at tænde dem. Så giver det bensin nok. Og så er der intet nævnt om hvordan det rent faktiskt kører, men det giver bensin nok, og det var vel det det skulle?

Bliver man rigtig fræk kan man jo give bensinregulatoren er velrettet skrald af en hammer, så trykket kommer højere op, og det giver også mere bensin....

Det er ikke for at være fræk, men dit krav er liige tyndt nok hvis man skal hjælpe dig til en fornuftig løsning. Det er jo en kende mere indviklet end bare at skaffe bensin i råfede mængder.

Men hvis du vil have noget der er lidt mere kørevenligt, så snak med turbomotor om det MF2 anlæg jeg fornemmer at du leder efter. Skal det være en tand mere avanceret(= flere muligheder) så kig efter noget der kan programmeres.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2004, 20:31 
Transitfar skrev:
Jeg tror, at Henrik mener at tuning ikke liiiiige er helt så enkel, hvis man vil noget "fornuftigt". Fx have en bil som er medgørlig et køre i, som ikke går i stykker hvert andet øjeblik, og som ikke lige kræver kendskab til "7 små tricks" for at man kan køre i den til daglig.....

det er jeg godt klar over men skal jo nu alligevel bruge et system og helst et mf2.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2004, 20:35 
ok det er en civic med eftermonteret kompresser og den skal køre med et ladetryk på ca. 0,45-0,5.
HenrikGM skrev:
Jeg mener, at hvis dit eneste kriterie er at du ikke kan få bensin nok til en civic med 0,6bar i tryk, så er det jo riimeligt nemt løst.

Skal det være _helt_ nemt så smækker du blot et par dyser mere på, og køber en pressostat til at tænde dem. Så giver det bensin nok. Og så er der intet nævnt om hvordan det rent faktiskt kører, men det giver bensin nok, og det var vel det det skulle?

Bliver man rigtig fræk kan man jo give bensinregulatoren er velrettet skrald af en hammer, så trykket kommer højere op, og det giver også mere bensin....

Det er ikke for at være fræk, men dit krav er liige tyndt nok hvis man skal hjælpe dig til en fornuftig løsning. Det er jo en kende mere indviklet end bare at skaffe bensin i råfede mængder.

Men hvis du vil have noget der er lidt mere kørevenligt, så snak med turbomotor om det MF2 anlæg jeg fornemmer at du leder efter. Skal det være en tand mere avanceret(= flere muligheder) så kig efter noget der kan programmeres.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2004, 20:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok....

MF2 sælges jo bla. af turbomotor. Der kan du købe sådan et, og han kan nok smække det på for dig også, hvis du ikke selv har modet.

Det er rimeligt hurtigt at justere, men du har ikke alle de muligheder et prog. sprøjt giver dig, tilgængæld er prog.sprøjt betydeligt sværere at justere, men giver også et bedre resultat.

Et tilskudsanlæg med mapsensor er absolut minimumskrav.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team