Mangler mf2 el. tilsvarende system KØBES
Redaktør: Moderatorer
-
Dennis Toft
Mangler mf2 el. tilsvarende system KØBES
det eneste krav er at det er et system der kan levere nok benzin til en civic 1,6 med max ladetryk på 0,6.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nå......hvis det eneste krav er at det kan levere nok bensin, så kan du da bare skifte dine dyser ud med nogle større.....jeg kan ikke forestille mig at 4 styk andre dyser ikke kan opfylde det enkle krav.
Hvis det nu alligevel viser sig at du også skal kunne køre i bilen
skulle du nok overveje om ikke du skulle være lidt mere kræsen end blot "nok bensin".
MF2 anlæg kan du jo bla få ved turbomotor.....
Derudover er der jo en jungle af programmerbare løsninger.....
Hvis det nu alligevel viser sig at du også skal kunne køre i bilen
MF2 anlæg kan du jo bla få ved turbomotor.....
Derudover er der jo en jungle af programmerbare løsninger.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Dennis Toft
HenrikGM skrev:Nå......hvis det eneste krav er at det kan levere nok bensin, så kan du da bare skifte dine dyser ud med nogle større.....jeg kan ikke forestille mig at 4 styk andre dyser ikke kan opfylde det enkle krav.![]()
Hvis det nu alligevel viser sig at du også skal kunne køre i bilenskulle du nok overveje om ikke du skulle være lidt mere kræsen end blot "nok bensin".
MF2 anlæg kan du jo bla få ved turbomotor.....
Derudover er der jo en jungle af programmerbare løsninger.....
hvad mener du lige med det??
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Jeg tror, at Henrik mener at tuning ikke liiiiige er helt så enkel, hvis man vil noget "fornuftigt". Fx have en bil som er medgørlig et køre i, som ikke går i stykker hvert andet øjeblik, og som ikke lige kræver kendskab til "7 små tricks" for at man kan køre i den til daglig.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg mener, at hvis dit eneste kriterie er at du ikke kan få bensin nok til en civic med 0,6bar i tryk, så er det jo riimeligt nemt løst.
Skal det være _helt_ nemt så smækker du blot et par dyser mere på, og køber en pressostat til at tænde dem. Så giver det bensin nok. Og så er der intet nævnt om hvordan det rent faktiskt kører, men det giver bensin nok, og det var vel det det skulle?
Bliver man rigtig fræk kan man jo give bensinregulatoren er velrettet skrald af en hammer, så trykket kommer højere op, og det giver også mere bensin....
Det er ikke for at være fræk, men dit krav er liige tyndt nok hvis man skal hjælpe dig til en fornuftig løsning. Det er jo en kende mere indviklet end bare at skaffe bensin i råfede mængder.
Men hvis du vil have noget der er lidt mere kørevenligt, så snak med turbomotor om det MF2 anlæg jeg fornemmer at du leder efter. Skal det være en tand mere avanceret(= flere muligheder) så kig efter noget der kan programmeres.
Skal det være _helt_ nemt så smækker du blot et par dyser mere på, og køber en pressostat til at tænde dem. Så giver det bensin nok. Og så er der intet nævnt om hvordan det rent faktiskt kører, men det giver bensin nok, og det var vel det det skulle?
Bliver man rigtig fræk kan man jo give bensinregulatoren er velrettet skrald af en hammer, så trykket kommer højere op, og det giver også mere bensin....
Det er ikke for at være fræk, men dit krav er liige tyndt nok hvis man skal hjælpe dig til en fornuftig løsning. Det er jo en kende mere indviklet end bare at skaffe bensin i råfede mængder.
Men hvis du vil have noget der er lidt mere kørevenligt, så snak med turbomotor om det MF2 anlæg jeg fornemmer at du leder efter. Skal det være en tand mere avanceret(= flere muligheder) så kig efter noget der kan programmeres.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Dennis Toft
Transitfar skrev:Jeg tror, at Henrik mener at tuning ikke liiiiige er helt så enkel, hvis man vil noget "fornuftigt". Fx have en bil som er medgørlig et køre i, som ikke går i stykker hvert andet øjeblik, og som ikke lige kræver kendskab til "7 små tricks" for at man kan køre i den til daglig.....
det er jeg godt klar over men skal jo nu alligevel bruge et system og helst et mf2.
-
Dennis Toft
ok det er en civic med eftermonteret kompresser og den skal køre med et ladetryk på ca. 0,45-0,5.
HenrikGM skrev:Jeg mener, at hvis dit eneste kriterie er at du ikke kan få bensin nok til en civic med 0,6bar i tryk, så er det jo riimeligt nemt løst.
Skal det være _helt_ nemt så smækker du blot et par dyser mere på, og køber en pressostat til at tænde dem. Så giver det bensin nok. Og så er der intet nævnt om hvordan det rent faktiskt kører, men det giver bensin nok, og det var vel det det skulle?
Bliver man rigtig fræk kan man jo give bensinregulatoren er velrettet skrald af en hammer, så trykket kommer højere op, og det giver også mere bensin....
Det er ikke for at være fræk, men dit krav er liige tyndt nok hvis man skal hjælpe dig til en fornuftig løsning. Det er jo en kende mere indviklet end bare at skaffe bensin i råfede mængder.
Men hvis du vil have noget der er lidt mere kørevenligt, så snak med turbomotor om det MF2 anlæg jeg fornemmer at du leder efter. Skal det være en tand mere avanceret(= flere muligheder) så kig efter noget der kan programmeres.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ok....
MF2 sælges jo bla. af turbomotor. Der kan du købe sådan et, og han kan nok smække det på for dig også, hvis du ikke selv har modet.
Det er rimeligt hurtigt at justere, men du har ikke alle de muligheder et prog. sprøjt giver dig, tilgængæld er prog.sprøjt betydeligt sværere at justere, men giver også et bedre resultat.
Et tilskudsanlæg med mapsensor er absolut minimumskrav.
MF2 sælges jo bla. af turbomotor. Der kan du købe sådan et, og han kan nok smække det på for dig også, hvis du ikke selv har modet.
Det er rimeligt hurtigt at justere, men du har ikke alle de muligheder et prog. sprøjt giver dig, tilgængæld er prog.sprøjt betydeligt sværere at justere, men giver også et bedre resultat.
Et tilskudsanlæg med mapsensor er absolut minimumskrav.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!