Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
K: dysser 2 stk min 450ML http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=8872 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | chr.lunde [ 16 jun 2004, 11:19 ] |
Titel: | K: dysser 2 stk min 450ML |
jeg skal bruge 2 stk dysser bosch højohms 13,9 de skal være på min 450 ml gerne 550ml |
Forfatter: | Gæst [ 16 jun 2004, 12:22 ] |
Titel: | |
Prøv Gadbjerg motor import..... mener han har 420cc til omkring 300kr stk. |
Forfatter: | HenrikGM [ 16 jun 2004, 13:29 ] |
Titel: | Re: K: dysser 2 stk min 450ML |
chr.lunde skrev: jeg skal bruge 2 stk dysser bosch højohms 13,9
de skal være på min 450 ml gerne 550ml Hvor gal er det lige den sierra er ved at blive??? Du er sikker på at dit tryk er konstant, ikke? Det lyder jo som om du har over 400hk i den sierra.... |
Forfatter: | chr.lunde [ 16 jun 2004, 19:59 ] |
Titel: | |
gid det var så vel ![]() den får bare ikke nok benz mit tryk ligger på 4bar tomgang og er justeret efter ladetryket men da den var på feldt. fik den ikke benzin nok jeg køre med MF2 og 2 dysser på 346ML men kan ikke hæve trykket til mere end 0,7 pga den ikke får nok benzin jeg syndes bare ikke det lyder rigtig med de dysser jeg har mont. så burde der da være nok til ca 250HK min eller er det mig der tager fejl ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 16 jun 2004, 21:47 ] |
Titel: | |
chr.lunde skrev: gid det var så vel
![]() den får bare ikke nok benz mit tryk ligger på 4bar tomgang og er justeret efter ladetryket men da den var på feldt. fik den ikke benzin nok jeg køre med MF2 og 2 dysser på 346ML men kan ikke hæve trykket til mere end 0,7 pga den ikke får nok benzin jeg syndes bare ikke det lyder rigtig med de dysser jeg har mont. så burde der da være nok til ca 250HK min eller er det mig der tager fejl ![]() Hrhm! 4 bar i tomgang??? dvs dyserne ser noget i retningen af 4,5bar i tomgang, og hvis regulatoren er 1:1 så stiger dit tryk til 5,2bar?? Egentlig er jeg totalt fløjtendes ligeglad med hvad trykket er i tomgang, for der skal din pumpe altså nok følge med. Det er en anelse mere relevant hvad trykket er når den begynder at gå magert..... Hvad yder den nu?? Næste punkt: Placeringen af de dyser er noget decideret fusk. 1dyse/cyl. Aldrigt 1,5dyse/cyl. idet du bliver pisseafhængig af at manifolden er istand til at opdele brændstoffet lige imellem cylindrene(hvilket en EFI manifold aldrigt kan) Med det tryk du har nu, så er du jo noget over de opgivelser dyserne har std.....Der er dysekapacitet til masser af hk IMO. Ved du om dit alm. indsprøjtning regulerer ned og derfor kompenserer når du bruger tilskuddet? |
Forfatter: | chr.lunde [ 17 jun 2004, 19:55 ] |
Titel: | |
jeg tror det er min pumpe der ikke kan følge med nok den får fuld gas og der kommer tryk på og et forbrug af benzin. så jeg vil have en pumpe ud i mit motorrum og jeg ved godt det IKKE er en god måde med det tilskudbenzin ![]() men jeg vil heller ikke blive ved med at bruge penge på den det rigtig at gøre var at montere en motorstyring og skifte de orig. dysser men den køre kanon som den køre nu 0,7 bar 205HK 302NM jeg vil bare gerne lige se hvad grænsen er og for at nå den skal den have mere benzin. du skulde vel ikke ligge inde med en pumpe? |
Forfatter: | Havneren [ 17 jun 2004, 20:07 ] |
Titel: | |
AHA... Den evige jagt efter store dyser. Jeg kører pt med 4 stk 304 ml dyser... Benzin trykket er hævet med 1 bar og det SKULLE TEOREATISK være benzin nok til små 250 hk. I virkeligheden ser det bare ud til kun at give til 180hk... Mystisk. Og bare rolig - Det er IKKE pumpen det er gale med. v/h christian |
Forfatter: | HenrikGM [ 18 jun 2004, 11:27 ] |
Titel: | |
chr.lunde skrev: jeg tror det er min pumpe der ikke kan følge med nok den får fuld gas
og der kommer tryk på og et forbrug af benzin. så jeg vil have en pumpe ud i mit motorrum og jeg ved godt det IKKE er en god måde med det tilskudbenzin ![]() men jeg vil heller ikke blive ved med at bruge penge på den det rigtig at gøre var at montere en motorstyring og skifte de orig. dysser men den køre kanon som den køre nu 0,7 bar 205HK 302NM jeg vil bare gerne lige se hvad grænsen er og for at nå den skal den have mere benzin. du skulde vel ikke ligge inde med en pumpe? Nope jeg har ikke lige en pumpe pt, men du kan prøve at maile JensHald@boost-it.dk og høre ham af, det kan være han har noget i gemmerne. Større dyser hjælper dig ikke en tøddel hvis din pumpe ikke kan følge med..... Yep, den rigtige løsning, skal helst bygges førstegang, ellers er det hårdt ved pungen. att Havner: Hvordan gætter du på at dine dyser skulle kunne give til 250hk? Hvilket specifikt forbrug har du regnet det ud fra? Man kan jo sagtens komme ud for at dyser på 315ml ikke understøtter mere end ~42hk, eller mindre! hvis det specifikke forbrug på motoren bliver stort nok. Jo mere fedt man kører desto mere overdimensioneret skal dyserne være. |
Forfatter: | Havneren [ 18 jun 2004, 12:29 ] |
Titel: | |
Jeg har ganske enkelt brugt regnemaskinen her inde på powerpage... Den er fin som et finger peg. Dyserne har jeg købt af en jeg kender som kører med i den "vilde" DTC klasse. De har siddet på deres raserbil med 250hk (på sug dog)... v/h christian |
Forfatter: | Gæst [ 18 jun 2004, 22:59 ] |
Titel: | |
kender en der kan lave 440 heste med 4 gange 550 dyser! KAI |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |