Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 maj 2025, 23:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 jun 2004, 11:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
jeg skal bruge 2 stk dysser bosch højohms 13,9
de skal være på min 450 ml gerne 550ml

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2004, 12:22 
Prøv Gadbjerg motor import..... mener han har 420cc til omkring 300kr stk.


Top
  
 
Indlæg: 16 jun 2004, 13:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
chr.lunde skrev:
jeg skal bruge 2 stk dysser bosch højohms 13,9
de skal være på min 450 ml gerne 550ml


Hvor gal er det lige den sierra er ved at blive???

Du er sikker på at dit tryk er konstant, ikke?
Det lyder jo som om du har over 400hk i den sierra....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2004, 19:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
gid det var så vel :oops:

den får bare ikke nok benz
mit tryk ligger på 4bar tomgang
og er justeret efter ladetryket

men da den var på feldt. fik den ikke benzin nok
jeg køre med MF2 og 2 dysser på 346ML
men kan ikke hæve trykket til mere end 0,7
pga den ikke får nok benzin

jeg syndes bare ikke det lyder rigtig med de dysser jeg har mont.
så burde der da være nok til ca 250HK min

eller er det mig der tager fejl :idea:

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2004, 21:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
chr.lunde skrev:
gid det var så vel :oops:

den får bare ikke nok benz
mit tryk ligger på 4bar tomgang
og er justeret efter ladetryket

men da den var på feldt. fik den ikke benzin nok
jeg køre med MF2 og 2 dysser på 346ML
men kan ikke hæve trykket til mere end 0,7
pga den ikke får nok benzin

jeg syndes bare ikke det lyder rigtig med de dysser jeg har mont.
så burde der da være nok til ca 250HK min

eller er det mig der tager fejl :idea:


Hrhm!
4 bar i tomgang??? dvs dyserne ser noget i retningen af 4,5bar i tomgang, og hvis regulatoren er 1:1 så stiger dit tryk til 5,2bar??

Egentlig er jeg totalt fløjtendes ligeglad med hvad trykket er i tomgang, for der skal din pumpe altså nok følge med. Det er en anelse mere relevant hvad trykket er når den begynder at gå magert.....

Hvad yder den nu??

Næste punkt: Placeringen af de dyser er noget decideret fusk. 1dyse/cyl. Aldrigt 1,5dyse/cyl. idet du bliver pisseafhængig af at manifolden er istand til at opdele brændstoffet lige imellem cylindrene(hvilket en EFI manifold aldrigt kan)

Med det tryk du har nu, så er du jo noget over de opgivelser dyserne har std.....Der er dysekapacitet til masser af hk IMO.

Ved du om dit alm. indsprøjtning regulerer ned og derfor kompenserer når du bruger tilskuddet?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 19:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
jeg tror det er min pumpe der ikke kan følge med nok den får fuld gas
og der kommer tryk på og et forbrug af benzin.

så jeg vil have en pumpe ud i mit motorrum

og jeg ved godt det IKKE er en god måde med det tilskudbenzin :oops:

men jeg vil heller ikke blive ved med at bruge penge på den
det rigtig at gøre var at montere en motorstyring og skifte de orig. dysser

men den køre kanon som den køre nu
0,7 bar 205HK 302NM
jeg vil bare gerne lige se hvad grænsen er
og for at nå den skal den have mere benzin.

du skulde vel ikke ligge inde med en pumpe?

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2004, 20:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
AHA... Den evige jagt efter store dyser.

Jeg kører pt med 4 stk 304 ml dyser... Benzin trykket er hævet med 1 bar og det SKULLE TEOREATISK være benzin nok til små 250 hk. I virkeligheden ser det bare ud til kun at give til 180hk... Mystisk. Og bare rolig - Det er IKKE pumpen det er gale med.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 11:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
chr.lunde skrev:
jeg tror det er min pumpe der ikke kan følge med nok den får fuld gas
og der kommer tryk på og et forbrug af benzin.

så jeg vil have en pumpe ud i mit motorrum

og jeg ved godt det IKKE er en god måde med det tilskudbenzin :oops:

men jeg vil heller ikke blive ved med at bruge penge på den
det rigtig at gøre var at montere en motorstyring og skifte de orig. dysser

men den køre kanon som den køre nu
0,7 bar 205HK 302NM
jeg vil bare gerne lige se hvad grænsen er
og for at nå den skal den have mere benzin.

du skulde vel ikke ligge inde med en pumpe?


Nope jeg har ikke lige en pumpe pt, men du kan prøve at maile JensHald@boost-it.dk og høre ham af, det kan være han har noget i gemmerne.

Større dyser hjælper dig ikke en tøddel hvis din pumpe ikke kan følge med.....

Yep, den rigtige løsning, skal helst bygges førstegang, ellers er det hårdt ved pungen.


att Havner:
Hvordan gætter du på at dine dyser skulle kunne give til 250hk?

Hvilket specifikt forbrug har du regnet det ud fra?
Man kan jo sagtens komme ud for at dyser på 315ml ikke understøtter mere end ~42hk, eller mindre! hvis det specifikke forbrug på motoren bliver stort nok. Jo mere fedt man kører desto mere overdimensioneret skal dyserne være.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 12:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg har ganske enkelt brugt regnemaskinen her inde på powerpage... Den er fin som et finger peg. Dyserne har jeg købt af en jeg kender som kører med i den "vilde" DTC klasse. De har siddet på deres raserbil med 250hk (på sug dog)...

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 22:59 
kender en der kan lave 440 heste med 4 gange 550 dyser! KAI


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team