vejledning mht forsikrings selskab?
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
vejledning mht forsikrings selskab?
ja har jo købt mig denne gamle golf og er noget skuffet over at mit forsikringsselskab forlanger 8800 for en golf 2 88'er diesel på gule plader.!
har håbløst diskuteret med dem flere gange uden held.. mener ikke det kan passe min "gamle" lada er 2300 billigere i forsikring end den golf trods de vejer det samme og der ikke er noget der ligner bling bling over den golf.
at vægt afgiften er højere vidste jeg godt men at min kammerat med en toyota hilux 4x4 kun skal give 500 mere end mig om året fatter jeg brik af.. da golfen både vejer mindre og kører næsten dobbelt så langt på litteren..
er der nogen der kan give mig en forklaring ? og evt en henvisning til et ordenligt forsikrings selskab (kører pt top danmark)
har håbløst diskuteret med dem flere gange uden held.. mener ikke det kan passe min "gamle" lada er 2300 billigere i forsikring end den golf trods de vejer det samme og der ikke er noget der ligner bling bling over den golf.
at vægt afgiften er højere vidste jeg godt men at min kammerat med en toyota hilux 4x4 kun skal give 500 mere end mig om året fatter jeg brik af.. da golfen både vejer mindre og kører næsten dobbelt så langt på litteren..
er der nogen der kan give mig en forklaring ? og evt en henvisning til et ordenligt forsikrings selskab (kører pt top danmark)
Fri bane fuld hane! 
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Statistikken siger måske at en Golf2 er klassisk nybegynderbil, og derfor skønner man kombinationen mellem en golf og en grydesvamp som kritisk....
Du må spørge rundt imellem de forskellige selskaber, det er eneste vej....
Du må spørge rundt imellem de forskellige selskaber, det er eneste vej....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
wukshady
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Vendsyssel
Som ung (nu ved kender jeg selvfølgelig ikke din alder, men antager at du er forholdsvis ung) kan der tit være en rimelig fornuftig gevinst at hente ved at melde sig ind i Landboungdom (250 kr årligt) og få rabat på forsikringer hos Tryg. Jeg giver selv lige under 5000 for kasko på min 97'er Seat Cordoba.
-
mh
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
når jeg skal have ny bil plejer jeg at tage en blok og skriver alle de selskaber ned jeg kan huske og så ringer jeg til dem en efter en...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Martin!
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fyn
tinasmartin skrev:når jeg skal have ny bil plejer jeg at tage en blok og skriver alle de selskaber ned jeg kan huske og så ringer jeg til dem en efter en...
Ja har lige selv været turen igennem, der er godt nok mange penge og spare ved og bruge de par timer på det.. Her er lidt forskel 59000kr og 9651kr kasko&ansvar..
Ville da prøve gf, de er fine med deres priser så længe det er alm biler..
-
Martin!
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fyn
tinasmartin skrev:når jeg skal have ny bil plejer jeg at tage en blok og skriver alle de selskaber ned jeg kan huske og så ringer jeg til dem en efter en...
Ja har lige selv været turen igennem, der er godt nok mange penge og spare ved og bruge de par timer på det.. Her er lidt forskel 59000kr og 9651kr kasko&ansvar..
Ville da prøve gf, de er fine med deres priser så længe det er alm biler..
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
www.hf-forsikring.dk plejer og være ret billige når man snakker rent ansvar...
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland