Lidt video fra lørdag

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#21 Indlæg af HenrikGM »

Forhåbentligt kan diskussionen få folk til at overveje hvad det er for dele der sidder i kobling/svinghjul.

Det er ikke normalt at disse "bare" sprænger på moderne motorer.
Var det trykfoden der stod af? Igen er det interessant at se hvilke dele der faktisk var årsagen til misseren.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#22 Indlæg af JPP »

Et eller andet sted kunne man diskutere om det bør flytte hegnspæle inden for sikkerheden/sporten, om det så er fysiske tiltag eller tanker hos mekanikeren.

Det her, er så svineheldigt at han - eller en official/tilskuer - ikke pryder samtlige forsider i dagspressen og er gået på de evige jagt/skrotmarker. Det er klamt.... jeg tror ikke der er en kæft der på stedet har opdaget at der lige er gået en metorit i gennem luften før de undrer sig over hullerne i kølerhjelmen ELLER ser filmen efterfølgende. Alle klapper...ekstra nummer ekstra nummer....

En ting er bur, hjelm, brændstof, men en anden ting er en motor, på skrabet budget, som sættes i livsfarlig rotation foran føren selv, officials og tilskuer. Energien ud ved +400 km/t og 200 gram flået metal som først går i gearkasse/kølerhjelmen/sideskærmen/chassiet OG efterfølgende en brystkasse er uden sammenligning. Det her viser med alt tydelighed de kræfter der er på spil - dem som ikke ses før det går galt. Tværliggende motor som her med svinghjulet pegende lige mellem benene er måske en ting (her er primært 90 grader ud af de 360 bekymrende for føreren OG bagved stående), men langsliggende, ja så har du førerens skinneben OG tilskuerne/officials på begge side til at gribe stumperne med panden efter en penetrering af chassiet.

Havde den klump metal bare besluttet sig for at løsrive sig på et lidt andet sted i rotationen var der sprunget en spand rød maling i den bil!

Uddel springkåber til fører og tilskuere, eller sæt systue op til svinghjulshus/gearkasseærmer.... måske "wrapping" får helt nye betydninger... :gnaek:
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#23 Indlæg af K-FINN »

Dennis er udemærket klar over hvorfor det skete, og jeg vil lade det være op til ham selv, om han vil fortælle om hans lille "brøler"

Dog ville der aldrig kunne havde kommet noget ind til ham, da det så skulle igennem kronespidshjul og trækaksel.
Det har været på vej, men blev stoppet.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#24 Indlæg af Saab-Daniel »

Jeg skriver på side 1 af denne tråd, hvad ejeren i lørdags mente der var sket...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar