Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jul 2025, 05:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Martin Mikkelsen skrev:
Kina stumper eller ej..

grunden til at Kina kan producere så billigt er at de ingen INGEN forpligtelser har hvad miljø og arbejdsvilkår angår...

tænk på at kina sviner som vi i europa gjorde i 60'erne...

i min verden skulle der så meget straftold på deres varer, ganske enkelt fordi de er nogle miljøsvin ud over det sædvanlige

mvh

Martin

100% enig
Derfor skrev jeg også "I kina har de bare mulighed for at producere tingene efter nogle standarder der ikke er godkendt andre steder og det vælger nogle producenter så udnytte til at bygge efter laveste fællesnævner."

Det ville kræve en masse administration, men det skulle bare være sådan at når ting blev SE eller TÜV mærket, så skulle de også dokumentere det blev produceret under ordentlige forhold.

På den måde ville konkurrencen med de danskproducerede produkter være mere lige, og det ville i sidste ende også betyde vi ville styrke vores egen konkurrenceevne med udlandet

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
kristoffer skrev:
Ravnen skrev:
kristoffer skrev:
syntes folk skulle få hovedet ud af deres egen lille ideologiske drømmeverden og fatte tingene ikke er dårligere bare fordi de er lavet i Kina.

I kina har de bare mulighed for at producere tingene efter nogle standarder der ikke er godkendt andre steder og det vælger nogle producenter så udnytte til at bygge efter laveste fællesnævner.

I sidste ende er det forbrugeren der har magten

Tror i Novo ville lægge en del af deres produktion af Insulin i Kina hvis det kun var andenrangsprodukter der blev lavet?

Er IBM's bærbare blevet dårligere efter Lenovo har overtaget det? nej - for det var primært Lenovo der også produceret det før.
Jeg har nøjagtigt den samme dokumenterede oppetid, RMA turnaround og garanti service.

Det er enda en så stor success at IBM har valgt at outsource de små serverserier til Lenovo, for at blive endnu mere konkurrencedygtige.

Tingene bliver produceret i Kina fordi folk vil betale Kinapriser. Hvis i skal pege fingre af nogen, så peg fingre af os selv.

Jeg tror at du selv skal få dit hoved ud af din egen røv ( :wink: ) og prøve at læse på tråden før du kommenterer...

Igen... Man kan ikke sætte lighedstegn ved at et stort velrenomeret firma vælger at få deres ting lavet i et andet land og dårlig kvalitet, da de logisk nok selv står for kvalitetssikringen før produktet når kunden, og endda i mange tilfælde selv ejer fabrikken der laver produkterene...

Problemerne med kvaliteten opstår derimod når "mindre seriøse" firmaer ikke kræver denne, f.eks. ved "noname" produkter, her er det min fulde holdning at det dårlige omdømme er fortjent.

Og så lige at for at få noget på det rene før du kommer for godt igang, ideologi har ikke nødvendigvis noget at gøre med om hvorvidt man har et problem med kinastumper baseret på personlige dårlige erfaringer og derefter debaterer om emnet i et forum, det tror jeg godt du inderst inde godt selv ved.

Det er godt klaret at du i den egen lille verden kan sige jeg tager fejl, men så bagefter konkludere det samme som jeg. Måske skulle du læse hvad folk skriver inden du spytter din galde

Flot - selv efter din standard var det sku noget af en bedrift :damn:

Hvor sagde jeg at du tog fejl, kan du svare mig på det?

det er sku dig selv der angriber folk og gør det til en sag om ideologi (politik?) og naivitet, for derefter at gentage hvad der allerede var skrevet tidligere, det spøjse er endda at vi langt hen af vejen er enige om emnet...

Det jeg ikke kan forstå er at hver gang der er nogle der taler nedsættende om kinastumper så er der "beskyttere" der skal trække firmaer-der-bruger-kina-arbejdskraft kortet, det har sku da ikke en skid at gøre med personen der står med et lorte kinamanifold der er flækket for 17 gang, ja man får hvad man betaler for, men det er stadig et lorte manifold og det var det handlede om, ikke om NOVO får rullet piller i kina...

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
Det jeg ikke kan forstå er at hver gang der er nogle der taler nedsættende om kinastumper så er der "beskyttere" der skal trække firmaer-der-bruger-kina-arbejdskraft kortet, det har sku da ikke en skid at gøre med personen der står med et lorte kinamanifold der er flækket for 17 gang, ja man får hvad man betaler for, men det er stadig et lorte manifold og det var det handlede om, ikke om NOVO får rullet piller i kina...

Hvis du ikke engang forstår hvad du selv har skrevet, så gider jeg sku helt ærligt bruge mere tid på at diskutere det, da du konsekvens bare VIL være på tværs i stedet for at forholde dig til fakta.

du siger det selv perfekt når du siger Du forstår ikke hvorfor der er nogen der beskytter kinafirmaere, når der er nogen der står med en kinamanifold der er flækket for 17 gang.

Det er lige præcis det der er kernen i det hele. Folk bliver ved med at købe den billige kopi, og så kommer de og tuder over hvorfor lortet ikke kan holde.

Det har intet med at gøre den er produceret i kina eller ej. Der bliver produceret billige kopier i hele verden. Det handler om der er nogen der er idiotiske nok til at tro de kan få samme kvalitets mærke til 20% af normalpris. og de bliver VED med at købe de samme kopier selv om det ikke kan holde - for det er jo billigt

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
kristoffer skrev:
Ravnen skrev:

Hvis du ikke engang forstår hvad du selv har skrevet, så gider jeg sku helt ærligt bruge mere tid på at diskutere det, da du konsekvens bare VIL være på tværs i stedet for at forholde dig til fakta.

du siger det selv perfekt når du siger Du forstår ikke hvorfor der er nogen der beskytter kinafirmaere, når der er nogen der står med en kinamanifold der er flækket for 17 gang.

Det er lige præcis det der er kernen i det hele. Folk bliver ved med at købe den billige kopi, og så kommer de og tuder over hvorfor lortet ikke kan holde.

Det har intet med at gøre den er produceret i kina eller ej. Der bliver produceret billige kopier i hele verden. Det handler om der er nogen der er idiotiske nok til at tro de kan få samme kvalitets mærke til 20% af normalpris. og de bliver VED med at købe de samme kopier selv om det ikke kan holde - for det er jo billigt

Nu var det jo dig selv der gik til angreb på debatten til at starte med, men nok om det!
Det ville næsten være ondt af mig at bede dig om at læse alle tråde på PF om dette emne, men der er helt klart en rød (ja) tråd igennem dem alle med disse "beskyttere" der forplumrer debatten med efter min mening unødvendigt fyld, faktum er at jeg, som kopistump hader selfølgelig syntes at det er festeligt at folk beklager sig, idet jeg bliver bekræftet i mine egne konklusioner...
Resultatet bliver forhåbentligt at der i den sidste ende er færre der køber disse stumper...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time