Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 feb 2018, 09:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2018, 23:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31
Indlæg: 106
kan se da bliver efter spurgt ting som brugerne har gang i. normalt holder jeg projekter trukket godt tilbage til garagens bareste væge.
købte for 15år siden en ae86 af en kollega uden at vide noget om biler. syntes den kørte godt og faldt for karoseriet og den omdrejnings villige motor. da jeg købte den havet den stået en del stille og det har jeg ikke ændret meget på.
for 1½ år siden havet den stået uden plader i et par år og savnet at køre i den. kørte den til syn og tænkte den må gå gennem og det gojrde den. viste godt at karossen trængte til en kærlig hånd og motoren snart vil dø. motoren holdte ca 14 dage.
nu skulle det være. plade arbejdet bliv sat igang og var allerede igang med at lave udregninger på en ny motor og sat hvad jeg kunne sætte sammen af andre motor. udregninger og undersøge andre JDM motor for dele vil jeg tro startet for 3år siden da jeg som sagt kendte til motorens stand.
projektet var tiltænkt til et billigt byggeri hvor eneste ønske var 16v top. den skulle bygges bedst / billigst muligt af original toyota, honda, yamaha dele og hvad jeg kunne få til at køre / passe sammen.
sådan endte det ikke og div udregningerne / målinger er lavet om flere gange.

lader motoren stå og springer tilbage til karossen.
selve karossen og udsende ønsker jeg at holde så standart og neutralt som muligt. det mest synlige ændringer på karossen er en TRD vinge på bagklappen. her gik det galt.
motor hjelm*, bagklap og forskærme* bliv udskiftet med gladsfiber. kofangere*, side skørter* bliv indkøbt (* er J-blood produkter)
karossen har nu været til maler og har stået på værkstedet i en måneds tid hvor da er samlet, skruet, svejst nogle nye beslag, bygget lednings nettet og og delvist ført nye ledninger samt fjernet overflødigt ledninger.
den seneste uge har jeg ikke fået lavet så meget da jeg venter på dele til undervognen fra japan for at kunne komme vidre og få den ned på gulvet at stå.
leverandøren fra japan siger da gå 7-8 dage inden dele delene bliver sendt. noget af det skal først fremstilles.

vi vender tilbage til motoren.
her har grundplanen os ændret sig yderliger men holder stadig fast ved 16v top stykket.
top stykket har været en tur hos toda i japan hvor det er bearbejdet. da jeg fik det tilbage fandt vi ud af at jeg ikke havet fået oplyst dem om hvilke knaster som skulle i så vi måtte arbejde lidt ekstra på top stykket for at få plads til større knast aksler.
toppen er nu tæt på at være samlet hvor hovedparten er toda produkter.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... _AP5-Iy0w0

blokken er vi ikke kommet igang med men stå på på værkstedet efter at være kommet fra new zealand hvor den er bearbejdet. blokken bliv en 7A blok hvor da vil blive monteret en stroket krumtap som er designet efter TRDs 1600cc krumtap.
venter med at beskrive blokken nærmer til den er samlet.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2018, 13:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1098
skal nok blive godt , fandme noget af en omgang karossen har været igennem (regner med det er den hvide på youtube ?) freaking good job :rock:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team