Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 05:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: re
Indlæg: 31 maj 2005, 23:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
indgangsfølere?? :?

kl. 15 får 12v når der kommer tænding på :)
og kl. 1 har fint stel :?: :!: :oops:


Nu sidder der jo mange gange en formodstand på siden af sådan en bandit, men på min sidder der 2 små "bokse" ???

_________________
/Jens


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: re
Indlæg: 01 jun 2005, 06:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
JensGT500 skrev:
indgangsfølere?? :? ?

Indgangsfølere til modulet.

JensGT500 skrev:
og kl. 1 har fint stel :?: :!: :oops:

Ikke når motoren er igang :wink:
Prøv at sætte en polsøger på med maskinen i tomgang, den skulle gerne "pulsere".

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 01 jun 2005, 17:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Fejl fundet :D :D :D

ØD-giveren skal have en modstand på cirkus 300/ohm, når den blev varm så lå den på 800-900/ohm :? Åbenbart nok til at den flejner helt ud :shock: Nå ny på og vupti!
Har kørt flere timer nu og det spiller bare igen :P :wink:

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 10:54 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 dec 2004, 12:37
Indlæg: 47
Geografisk sted: Odense
ØD føler.. Bare sådan af nysgerrrighed hvad er det så for en dims, og hvor sidder den på en Sierra Dohc??

Min kan nemlig godt være lidt utidig, og svinge lidt efter den har fået "GAS" som sådan en vogn nu skal have


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 06 jun 2005, 15:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Hej Jens :)

Det er det man også kalder en krumtap-positions-føler/giver, ØD = Øverste Dødpunkt i takten :idea:
Den sidder under din starter/oliefilter, en lille sort bandit skruet fast med en enkel Torx30.
Tror nu ikke at det er den der driller dig, da der så vil være voldsomme problemer med at få bilen til bare at køre nogenlunde.
Det er lidt sådan en virker/ eller virker ikke :wink:

OBS! Husk hvis du selv skifter olie at tage stikket af føleren og rense det helt rent. Det er nemligt så usmart at olien løber DIREKTE ned i stikket når det bliver tappet af :roll: :roll: :roll: :?

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 16:09 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 dec 2004, 12:37
Indlæg: 47
Geografisk sted: Odense
Det har du nok ret i så.

Jeg gad godt vide hvad der så er i vejen med den sure kumme. Når jeg giver gas, hugger den periodisk en gang, og så går den højt i tomgang bagefter. (ca. 12-1500 omdr.)

Jeg har fornylig skiftet MAP modulet da den gik ringe i tomgang. Tændrør, kabler og fordelerdæksel + rotor er skiftet fornylig.

Ved du forøvrigt hvad temperatur føleren til køleblæserne skal åben ved. Når jeg kortslutter stikket, kan jeg få begge blæsere til at køre. Synes bare ikke de starter selvom den er hammer varm.


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 06 jun 2005, 16:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Du har skiftet gasspjældspotentiometeret en gang tidligere ikke??
Et defekt potmeter vil kunne gøre at den "nøkker" eller tøver et kort øjeblik.
Den efterfølgene høje tomgang kunne skyldes en hængene tomgangsventil, men mener også at kunne huske at du også har skiftet den? :roll: :lol:

Kølerblæsere= glem det! :o De lever lidt deres eget liv på en dohc'er!
Så længe den ikke bliver for varm så lad være med at arbejde i det :wink:

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: re
Indlæg: 06 jun 2005, 17:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
JensGT500 skrev:
Kølerblæsere= glem det! :o De lever lidt deres eget liv på en dohc'er!
Så længe den ikke bliver for varm så lad være med at arbejde i det :wink:

Yep - Men det er en god ide at kontrollere deres funktion ved at kortslutte føleren.
Og man KAN få den ene til at starte, hvis man lader motoren køre længe nok.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2005, 17:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
køleblæseren er åbanbart en unødvendighed på en dohc... i de 6 år jeg har haft min har den kørt 5-7gange.. men den virker :lol: :lol: :lol:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team