Volvo 240 T6
Redaktør: Moderatorer
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
Volvo 240 T6
Lige lidt Volvo 240 til alle jer der stadig har en sådan model.
Dette er en fra Helsingborg med S80 T6 motor og enkelt turbo, indtil videre er den bremset til 650 hk på 95 oktan.
Der kommer en bedre film senere. På denne smutter den lidt på rullerne, den skulle flyttes lidt længere frem på rullerne for at få greb.
http://x802.putfile.com/videos/d4-30002375085.mov
Niels
Dette er en fra Helsingborg med S80 T6 motor og enkelt turbo, indtil videre er den bremset til 650 hk på 95 oktan.
Der kommer en bedre film senere. På denne smutter den lidt på rullerne, den skulle flyttes lidt længere frem på rullerne for at få greb.
http://x802.putfile.com/videos/d4-30002375085.mov
Niels
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
nibdk skrev:Brochen skrev:Det er vel ikke din vel
Dog ikke. Det koster jo kassen at bygge sådan noget, og skulle jeg en dag bygge et eller andet skulle det ikke være mere ekstremt end at den kunne synes i Danmark og det kan denne med garanti ikke.
Det vil den nok kunne, hvis du er villig til at lave det fodarbejde der skal til.
Glem nu ikke at den bil hellerikke er synet der hvor den kommer fra, inden I nu brokker jer for meget over vores danske system.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
HenrikGM skrev:nibdk skrev:
Dog ikke. Det koster jo kassen at bygge sådan noget, og skulle jeg en dag bygge et eller andet skulle det ikke være mere ekstremt end at den kunne synes i Danmark og det kan denne med garanti ikke.
Det vil den nok kunne, hvis du er villig til at lave det fodarbejde der skal til.
Glem nu ikke at den bil hellerikke er synet der hvor den kommer fra, inden I nu brokker jer for meget over vores danske system.
Hvordan skal den kunne synes, et krav er jo at man har dokumentation på at bilen kan holde til effekten og det får man da aldrig. Volvo har kun godkendt 220 hk i 240 modellen.
Motorstyringen er også ændret, så du skal dokumentere forureningsniveau på en eller anden måde.
Niels
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
En af vejene er jo at få TUV med på banen. De vil kunne levere de fornødne beregninger, og tests til det.
Både på ydelsen og på emissionen, men ja, det vil være dyrere end et alm. DK synsgebyr.
Men glem nu ikke at bilen hellerikke er godkendt med den effekt på de papirer den nuværende ejer har.
Blot fordi der er nordiske plader på den, betyder jo ikke nødvendigvist at den også er synet i denne stand , vel!
Både på ydelsen og på emissionen, men ja, det vil være dyrere end et alm. DK synsgebyr.
Men glem nu ikke at bilen hellerikke er godkendt med den effekt på de papirer den nuværende ejer har.
Blot fordi der er nordiske plader på den, betyder jo ikke nødvendigvist at den også er synet i denne stand , vel!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
HenrikGM skrev:En af vejene er jo at få TUV med på banen. De vil kunne levere de fornødne beregninger, og tests til det.
Både på ydelsen og på emissionen, men ja, det vil være dyrere end et alm. DK synsgebyr.
Men glem nu ikke at bilen hellerikke er godkendt med den effekt på de papirer den nuværende ejer har.
Blot fordi der er nordiske plader på den, betyder jo ikke nødvendigvist at den også er synet i denne stand , vel!
En TUV godkendelse er ikke ensbetydende med en godkendelse i Danmark. Jeg bed mærke i du skrev at fordarbejde ville kunne få den godkendt i Danmark, det mener jeg i praksis er umuligt.
Om den er godkendt i Sverige eller ej betyder intet for om den kan godkendes i Danmark.
Niels
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
nibdk skrev:[En TUV godkendelse er ikke ensbetydende med en godkendelse i Danmark. Jeg bed mærke i du skrev at fordarbejde ville kunne få den godkendt i Danmark, det mener jeg i praksis er umuligt.
Om den er godkendt i Sverige eller ej betyder intet for om den kan godkendes i Danmark.
Niels
Ikke ensbetydende, men et godt stykke af vejen.
I praksis kan mange ting lade sig gøre, hvis man gør en indsats.
Og en godkendelse i sverige kan meget vel gøre det noget nemmere i dk, MEN det er i dette tilfælde bedøvendes ligegyldigt, for bilen er ikke godkendt i sverige. Der kører masser af biler rundt herhjemme der er tilsvarende ombygget, OG på plader, men det betyder jo ikke nødvendigvist at de er synet i den stand.
At en bil er synet, med nummerplader osv. betyder jo ikke rigtigt andet end at der sidder en aluminiumsplade på kofangeren der hører sammen med et stykke officielt a5 papir.
Hvis svenskeren ikke har en meget omfattende beskrivelse(incl effektopgivelsen!) noteret i papirerne, så er bilen hellerikke godkendt, selvom den er på nummerplader!
Ved ikke hvorfor fokl absolut tror at svenskerne kan få alting synet så let som at klø sig i røven. Generelt så ser man en svensk voldtunet bil i et blad, og den har nummerplader på, vupti, så er den selvf. også godkendt. Sandheden er næsten altid at de langt fra er godkendte!
Realiteten er at den svenske bilprovning IKKE uden videre vil syne en 240Turbo årgang 82 hvis der er eftermonteret originalt intercoolerkit på bilen. Det er jo temmeligt langt fra hvad folk går og bilder sig ind om sverige.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!