Træder man nu et skridt tilbage og kigger på denne tråd, så er der noget der skinner igennem.
Jeg bruger "jeg" termen her, ikke fordi jeg selv har denne holdning, men fordi alle vil kunne læse direkte op af følgende punkter i een eller anden udstrækning.
Jeg synes manden i BT er et kæmpe fjols.
Jeg synes han skal have en kæmpe straf, for den handling.
Jeg synes samtidigt at jeg selv kører godt og med en omtanke hvor JEG kan forsvare at give den gas.
Jeg synes derfor at de andre er nogle fjolser og jeg selv er en dygtig chauffør der evner at vurdere hvornår man kan tage chancer uden det går galt.
Jeg BØR vide at ingen som helst vil bekymre mig om dette HVIS jeg endag regner forkert og mine smartass evner alligevel viser sig at være utilstrækkelige.
Jeg bør vide at forsiden af BT vil få samme indhold som nævnte sag, hvis jeg kvajer mig.
Er JEG klar til at tage den slags offentlig beating der vil finde sted?
Så klar at jeg selv tør smide med sten nu?
(Ingen kan faktisk smide den sten med god samvittighed. Der er som at melde naboen for swårt arbejde, og samtidigt selv udføre det)
Problemet er at der sidder mennesker bag kontrollen, og mennesker har gummiholdninger.
Hvad der går idag går slet slet ikke imorgen.
Hvad man selv syntes var en ok beslutning som 20årig er næsten aldrigt en ok beslutning når man 10år senere ser en 20årig gøre præcist det samme. Interessant nok.
Når alt kommer til alt, så er dette et spørgsmål om moral eller manglen på samme og evnen til at tænke 5sekunder frem eller manglen på samme.
Altsammen menneskelige faktorer.
Ang. Watts ulykke, så ville alverdens sikkerhedsudstyr ikke have reddet hans ryg i den konkrete situation. En rygbeskytter havde ikke gjort nogen forskel pga den måde han lander på. Han var nok en bedre motorcyklist end gennemsnittet er.
Hans bog er iøvrigt en ret fantastisk oplevelse at læse, og vil/bør give de fleste stof til eftertanke.
Bottomline; når man giver den lidt mere gas, laver lidt showoff, powerslides whatever, så tager man en kalkuleret risiko. Risikoen kan man selv gøre lidt for ikke bliver for stor, men fjerne den kan man ikke. Går det galt er fanden løs, bogstaveligt talt, og alle vil hagle ned over een; "han er et fjols osv."
Det kan nemligt gå galt for alle, også selvom man føler sig som en fantastisk kontrolleret person og dygtig chauffør, så er vi mennesker og vi laver fejl. Forskellen er bare at nogle slipper godt afsted med disse fejl, andre får taget en kalkuleret risiko som i den aktuelle situation og tidspunkt er for stor, og så går det galt.
Men det kan gå galt for alle. Også selvom man overholder færdselsloven. Ligepludselig bliver en handling der var ok igår til dybt forkasteligt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!