Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 04:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Spørgsmålet er så: "Hvad kalder de chiptuning og hvor omfattende det er...?"
F.eks. hvis jens betjent fortæller dig at han mener din bil er chiptunet..
Svar:" Næh.. det er et andet indsprjtingsanlæg"..
Giver det så også et klip..?

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Nu er der sikkert en del herinde fra der læser Bilmagasinet. Men tillad mig alligevel at citere Mads "Blærerøv" Christensen fra hans klumme-indlæg i seneste nummer:

"Mænd fascineres af motor, sådan har det været siden den første prototype slog en prut! Denne glæde ved motoren passer tydeligvis ikke ind i det virkelighedsfjerne glansbillede, der verserer i Christiansborgs hellige haller. Man får ofte det indtryk, at magtens pamper-elite dér tror, at interessen for biler kan kvæles ved eksorbitante åger-skatter, stadigt mere groteske forsikringsvilkår og en lovpraksis overfor fartglade motorister, der i sammenligning får rockernes dummebøder til at ligne vuggestue-sanktioner."

Jeg har ikke noget at tilføje...

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
BilledeBillede

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
ha ha, det er sådan det skal formuleres...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
tinasmartin skrev:
BilledeBillede

Prøv lige at læs den artikkel lidt bedre inden du skyder skylden på et bestemt parti.
Desuden er vi jo stadig i agurketiden ( Sommerferieperioden)
Hvor alt politkene udtaler sig om er kun for at komme i avisen, således de ikke bliver glemt.
Og hele denne klippe debat fatter jeg intet af. Det har altid været såddan. nu er der bare kommet faste regler, og det er ikke op til den enkelte politi kreds at sætte reglerne.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Morten VJ skrev:
tinasmartin skrev:
BilledeBillede

hele denne klippe debat fatter jeg intet af. Det har altid været såddan. nu er der bare kommet faste regler, og det er ikke op til den enkelte politi kreds at sætte reglerne.

MVH

Morten

forklar gerne nærmere hvad du mener med at sådan har det altid været. for de eneste steder jeg kender til klippekort tekniken det er i realkredit indstituter (klipppekortlån) hos DSB.. HT.. Arriva.. og i tivoli hvor man kan købe forlystelses billetter...

og min holdning til venstre står ikke til diskution... og min kommentar er ikke rettet mod dette indlæg men mod klippekort indførslen generelt da det er dem der har indført det... og ja folk der føler sig truffet vil selvfølgeligt bruge den triste og ubeviselige undskyldning at det var kun et spørgsmål om tid eller det var gennemført alligevel... men det kan man bare ikke bruge til noget for det er ikke bevist endnu at et menneske kan se ind i en fremtid der ikke kan/vil kunne ske... og tro ikke med dette indlæg at jeg holder hånden over socialdemokratiet og tilbeder dem men hvis jeg skal vælge så bliver det uden tøven til deres fordel :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Att. HenrikGM Så vidt jeg har læst mener jeg da også at man får et klip ved ikke at køre med sele, men det kan da godt være at jeg tager fejl?

Og hvor er det dog en ynkelig naiv holdning at frembringe med at chiptuning fører til vanvidskørsel! Ja for vi ved jo allesammen at man ikke kan køre vanvidskørsel med en bil der ikke er chiptunet, den kan jo slet ingen skade gøre...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Roskilde
kadettcqp skrev:
Att. HenrikGM Så vidt jeg har læst mener jeg da også at man får et klip ved ikke at køre med sele, men det kan da godt være at jeg tager fejl?

Du tager vist fejl. Man får et klip, hvis man medbringer passagerer under 15 år og disse ikke benytter sele.

Jeg går ud fra at det er betinget af at der rent faktisk er seler bag i bilen, men det synes jeg ikke har været nævnt nogle steder.

Smoke tires
Not drugs

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Ja har fundet ud at det var mig der havde misforstået et eller andet, har kigget lidt på reglerne så det var min fejl. :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
TinasMartin.
Jeg har 2 kollegaer der burde have fået fradømt deres kørekort grundet hastighed, men fik omstødt dommen til et års prøvetid, det vil jeg kalde klippekort.
Og de var simple mekanikere og ej kongelige- politikkere, eller forte et køretøj under udrykning.
Den ene beholde sit, og den anden mistede sit efter 3 år og gentagne hastighedsoverskridelser.
Hvad er problemet engentlig.
Jeg har aldrig kørt som en engel i trafikken, og i de 22 år jeg har haft kørekort har jeg kun fået en parkeringsbøde.
En anden posetiv ting er at folk er bergyndt at holde afstand, hvilket jeg og min renoverede bagende er meget glad for.
Gider ikke diskutere politik, men vilde kun påpege at den linkede artikkel.
Intet havde med venstre at gøre men mest socialkammeraterne.
Og så kan du selv gætte hvor jeg sætter mit kryds.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time