Bil til maks 20.000, hvad skal det være?
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: ..
BANDIT skrev:Sådan en polo 6n er efter min mening noget værre pis , det ruster og generelt dårligt mekanisk er min erfaring.
Enig - de er spinkle.
Heller ikke just en sparegris mht. benzinøkonomi. Motorene er oldnordiske.
Men noget corolla i den årgang er ikke helt galt
Bortset fra rust... men ja, de holder mekanisk for evigt, og er usandfatbart nemme at skrue på, stumper ligger alle vegne, og koster tæt på ingenting.
Ellers er et bud herfra, en Saxo 1.4i'er. Ikke 1.1'eren - det er falsk økonomi. Men Saxo 1.4'erne går så latterligt langt på literen - op til 20-21 km/l på benzin er set tit.
Priserne er lave, bilen er da rimeligt pæn.
Ikke sååå fransk at skrue på - rimeligt simpel. Toppakning kan laves på få timer. Tandrem simpel, etc.
Reservedele er også billige - også originalt.
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Jeg har en corolla ae92 med en 2.2L TDI motor fra en camry/sportsvan
Den går 19.5 ved pæn kørsel.
Den har kørt 400.xxx Km og der er ikke rigtig noget der er blevet skiftet, andet en sliddele.
Men hvis du godt kan li at rode med biler så skal det jo nok ikke være en toyota du skal skal ha.
For de går aldrig rigtig ned

Den går 19.5 ved pæn kørsel.
Den har kørt 400.xxx Km og der er ikke rigtig noget der er blevet skiftet, andet en sliddele.
Men hvis du godt kan li at rode med biler så skal det jo nok ikke være en toyota du skal skal ha.
For de går aldrig rigtig ned
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
Hvis man har tålmodighed til at kigge på en 5-10 forskellige, så er det muligt og finde MEGET velholdte eksemplerer af Skoda Felicia. De fleste er godt nok 1,3 med stødstænger, men de kører sgu fint. Man skal bare gå efter dem med servo.
Jeg købte en Felicia sidste år, med polo motoren 1,6 AEE og servo. Gav 10.000.- og den havde kørt lige under 100K km. Den fungerede upåklageligt indtil den blav smadret.
Jeg købte en Felicia sidste år, med polo motoren 1,6 AEE og servo. Gav 10.000.- og den havde kørt lige under 100K km. Den fungerede upåklageligt indtil den blav smadret.
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
felicia med polo maskinerne har selvfølgelig samme svaghedder i gearkassen, og en anden ting at kigge efter er rust i bagklappen.. det er de nemlig slemme til, og de er temmelig sjældne rustfrie hos huggerne, læs ikke helt billige.. MENER dog at det er værst med stc udgaverne, men er ikke lige 100% sikker på den udtalelse.
omvendt betaler man jo så ikke en masse unødigt for mærkevaren..
omvendt betaler man jo så ikke en masse unødigt for mærkevaren..
-
michael f
- Medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
- Geografisk sted: kalundborg
ja klapperne er så vidt jeg husker helt ens.. så de ruster lige meget
en ny klap org fra skoda koster vist 2500,- skiftede på min farmors for nogle år siden
og så vidt jeg husker er det ikke en vw gearkasse der sidder på 1.6'erne, men skoda's egen gearkasse, uden jeg er helt sikker
hvis det skal være et a-b transportmiddel der virker hver dag, findes der kun en bil der virker - en rustfri corolla..
og det er sagt med et bankende vw hjerte!
vi har et par corolla'er som lånebiler på værkstedet, udover alm sliddele som dæk og bremser, er det eneste der nogensinde er blevet skiftet kontaktsættet i starteren til en 20'er og 30 minutters arbejde..
en ny klap org fra skoda koster vist 2500,- skiftede på min farmors for nogle år siden
og så vidt jeg husker er det ikke en vw gearkasse der sidder på 1.6'erne, men skoda's egen gearkasse, uden jeg er helt sikker
hvis det skal være et a-b transportmiddel der virker hver dag, findes der kun en bil der virker - en rustfri corolla..
og det er sagt med et bankende vw hjerte!
vi har et par corolla'er som lånebiler på værkstedet, udover alm sliddele som dæk og bremser, er det eneste der nogensinde er blevet skiftet kontaktsættet i starteren til en 20'er og 30 minutters arbejde..
