Rigtig lækker tuning/motorbygning.

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

hoppede direkte over til den græske side der linkes til. voldsomme tal. kunne være sjovt at overvære nogen af de rulninger. er ikke helt med på de skalaer han bruger på sine udskrifter.
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Beryllium stempler er lidt af en bedrift. Gad vide hvem de har til at lave dem?

Titanium knasten er DLC coated, mon ikke også krumtapen er det på lejepasningerne?

Sjovt hvad "service life" er på de komponenter. Materialerne er normalt ret hys med smøremidlet, sjovt at vide hvad de smurte den med, har noget set det i tråden?

Flot håndværk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Brugen at beryllium-kobber i ventilsæder er vældigt fristende, fordi det nærmest er ideelt materiale til formålet. Let bearbejdet, leder varme bedre end ...ja, vel bedst?, og river ikke fkes titaniumventiler(galling er det vel?) og lader ventilen lande relativt blødt.

Men der er en bagside, som man nok lige skal tænke over:
Chronic Beryllium Disease (CBD)

Skidtet er giftigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#14 Indlæg af Yugo Turbo »

tror ikke en meter på at hverken escort eller evo har de påståede effekter, ud fra de videoer... den escort ejer skal da være glad hvis der er 7-800 hk hjemme den dag der. og evoen er voldsomt længe om at trække feltet op med den påståede effekt, men ok grækenland er jo altid verdens hurtigste "*.*" ligegyldigt hvad og filmene er altid dårligt filmede og aldrig viser de tider i samme film uden lige at skulle klippe i filmen. de er fuskere og svindlere dernede.

Den viste knast vil jeg påstå kommer direkte fra F1, stængerne er også F1 medminire de er kopier af F1
Brap brap brap...
Billede
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#15 Indlæg af møffe »

er det ikke meget typisk at høje påståede effekter i udlandet ikke kan måles til det samme på et lidt kritisk felt (feks i danmark)

de lider af det samme i sverige og norge.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

ville ikke være sikker på der overhovedet er en alm knast i en F1 motor.
det fine materiale til sæderne er som jeg husker både giftigt og svagt radioaktivt.... har en god ven der bruger det i mc toppe.
prøv at kig lidt på rullefeltspaoirene der er skannet ind. det er noget lusk det de skriver om ladetrykket! men det er da fine grejer, er blot lidt tvivlende overfor tallene.
MVH søren
Novicen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21 dec 2008, 19:35

#17 Indlæg af Novicen »

lqs skrev:f1 stænger er meget mindre. de er nok også en del kortere i boring/slag forhold. altså både stænger og i motoren. tænker de kører med dobbelt så meget boring som slag.
MVH SØREN


Mener at have læst max tilladte boring er 98mm i F1. Hvis dette udnyttes fuldt ud må slaget på en 8'er være ca. 40mm. Mon ikke stængerne er ca. 100mm ?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

ved 40 i slag er de sikkert kun ca 70mm center til center.
MVH søren
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

#19 Indlæg af Kuno »

Yugo Turbo skrev:
og evoen er voldsomt længe om at trække feltet op med den påståede effekt,

Så vidt jeg ved kan man på Dynapack selv bestemme tiden der skal gå fra X rpm op til max rpm. Da jeg var på Dynapack blev den sat til 10 sek. Så umiddelbart kan man ikke konkludere noget ud fra tiden.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:ville ikke være sikker på der overhovedet er en alm knast i en F1 motor.
det fine materiale til sæderne er som jeg husker både giftigt og svagt radioaktivt.... har en god ven der bruger det i mc toppe.
prøv at kig lidt på rullefeltspaoirene der er skannet ind. det er noget lusk det de skriver om ladetrykket! men det er da fine grejer, er blot lidt tvivlende overfor tallene.
MVH søren


De laver 1500hk v. 3bar abs....2bars ladetryk. Der er mange "suge hk".

Ja, Beryllium er radioaktivt, dog ikke ret meget.
I ´kobber er beryllium et legeringsmateriale, så det er "opløst" i kobberet.
Frygteligt fristende at anvende pga egenskaberne, men ikke så rart MSDS på det.Igen en opvejning af fordele/ulemper!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar