Bufas skrev:
m power skrev:
Hvad nu hvis man har skrevet under bemærkninger at bilen feks er solgt d.1/4-12 og senest skal være omrigistreret d.3/4-12
Bilen bliver så smadret d.3/4-12 om aftenen og pladerne sidder stadig på den. det vil sige at den ikke er afmeldt til tiden ifølge slutsedlen.
Hvad siger forsikringen til det ?dækker for skaden på bilen ?
Loven siger stadig 3 uger. Den kan du ikke skrive dig ud af.
Jeg er ret sikker på at de 3 uger ikke decideret er lov - nærmere "skik" og at man sagtens kan aftale noget andet der er lige så juridisk bindende.
Man kan jo f.eks. sagtens og uden problemer aftale at man omregistrerer sammen eller at sælger omregistrerer (kræver at man har blanketten ved salg som køber kan skrive under på) - de to muligheder er f.eks. også på FDM's slutseddel.
At aftale en eller anden 4. mulighed tror jeg således ikke er et juridisk problem. Det er bare meget sædvanligt med de 3 uger.
Men det er et gæt herfra - jeg kender bare ikke umiddelbart til nogen lovtekster hvor der står at hvis det aftales at køber skal omregistrere, så skal han pine død have 3 uger til det.
skassa skrev:
Lige med omreg, så er der ved at være ligeså mange uærlige mennsker i dk som i uk , Så sørg altid for at skrive en omreg seddel når du sælger , og gå ikke på kompromis med den regel,
Så omregistrere du selv bilen, så bestemmer du selv hvornår du får det gjort , Når man har prøvet at køber bliver ved med at køre i ens navn så er det løsningen , Så må de betale de extra 380kr , eller du må give det i afslag !
Der er - som du kan se i tidligere indlæg - ikke nogen særlig grund til at stå så skide stejlt på det som sådan. Har du en god nok slutseddel med passende dokumentation osv., så går du bare op til Skat og smider den, og siger at du gerne vil afmelde kareten. Så afmelder de, kontakter forsikringen som også ophører, og pladerne bliver efterlyst. Herefter er det etatens problem - easy peasy...
Du kan selvfølgeligt have en udfordring hvis manden indenfor de 3 uger (eller hvad man nu aftaler

) racer lige ud og pløjer ind i noget tungt og dermed belaster din forsikring. Der ved jeg ikke lige hvordan det forholder sig med tab af trin osv. - men jeg MENER at kunne huske at en gammel kammerat faktisk var ude for dette, og forsikringen holdt ham skadesløs både på selvrisiko og trintab. Det er bare 10-15 år siden, og vi ses ikke rigtigt mere, så detaljerne er gået lidt tabt

.