Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2013, 16:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja den er knastet for vildt, så da remmen hoppede(finn fejl) var der ikke plads til dem hehe

Rar med lidt ekstra hk når man skal igennem sne :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2013, 17:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
K-FINN skrev:
Ja den er knastet for vildt, så da remmen hoppede(finn fejl) var der ikke plads til dem hehe

Rar med lidt ekstra hk når man skal igennem sne :-)


"knastet for vildt" hvor vildt ?

hvor meget er der lavet ved den efterhånden ?

og hvornår er der ladetryk med den størrelse hårtørrer der er på ?

er næsten ikke misundelig fordi andre har en vinterbil der har tæt på 4xeffekt i forhold til min hverdagsgryde :tooth:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2013, 17:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
http://www.bilgalleri.dk/album/storbill ... nifold#/19

Vidste godt den kunne gå imod, da jeg samlede den, kunne den ikke dreje rundt hvis den ikke stod rigtig.
Ham yankey havde skrevet 8mm løft, det var så 8,8mm, det var nok til det kunne ramme imod.

Som du kan se, kommer ladetryk lidt sent, men den trækker helt ud til rpm limit, egentlig imponeret over den laver max hk ude ved 7450rpm, når den har 87,5mm i slag.Det virker rigtig godt sammen med 6 trins gearkasse

Denne her er helt ny motor, hvor der er andre stempler/stænger/knaster/toppakning.
Jeg har beholdt de orginale Toyota plejl leger og krumbasse lejer.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2013, 18:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
dælme nice "vintervogn" Finn :rock:

ved ikke om det er min PC der skodder ? men kan ikke se noget med ladetryk på de pics der er smidt (skaleret for småt?)

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2013, 18:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
dælme nice "vintervogn" Finn :rock:

ved ikke om det er min PC der skodder ? men kan ikke se noget med ladetryk på de pics der er smidt (skaleret for småt?)

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2013, 18:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der er ikke ladetryks kurve på, men du kan se nm er stejlt stigende ud til sidst :-)

Ret sjov vintervogn.
Det er ved 1,85 bar, vil prøve med godt 2 bar, bare for se om effekt kurve bliver ved på samme måde, eller den møder en prop.
Det er på almindelig v-power

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2013, 17:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
K-FINN skrev:
Der er ikke ladetryks kurve på, men du kan se nm er stejlt stigende ud til sidst :-)

Ret sjov vintervogn.
Det er ved 1,85 bar, vil prøve med godt 2 bar, bare for se om effekt kurve bliver ved på samme måde, eller den møder en prop.
Det er på almindelig v-power


ja kan godt se den pludselig render mod toppen :D

men sig mig da lige ?? er bunden af den 1,5 den samme som 1,6 ? (som kan modtage uanede mængder af prygl) ?

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2013, 17:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nej slet ikke, den 1,6L kan tåle 3bar på orginale stempler og stænger. Min 1,5 er helt anden motor, orginal en 90hk suge motor

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2013, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
K-FINN skrev:
Nej slet ikke, den 1,6L kan tåle 3bar på orginale stempler og stænger. Min 1,5 er helt anden motor, orginal en 90hk suge motor


nårhja noget med nogen bogstaver , age og efe hvis jeg ikke husker meget i hegnet :reading:

tror svinelorten spillede mig et puds og tænkte 4afe er samme bund som 5afe hvilket sikkert også er korrekt (?) men den 1.6 jeg egentlig mente var age der kunne tage lidt øretæver :roll: det er ikke hver dag man tænker klart , og selvom man gør er det ikke altid til at få det til at give mening på skrift :wink:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2013, 15:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der findes ikke 5afe, kun 4afe og 7afe, det er 1,6 og 1,8.
E motorer er andet, der er der en 5efe, 1,5 l fra dansk paseo.

Ja det kan være forvirende :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team