Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 22:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Min karross/hjul ophæng osv er pt 100% oem.om der blir ændret på det vil tiden vise(og hvis jeg gør gælder samme regler jo for mig,som for alle andre),så det nu ikke fordi at jeg har noget i klemme og er røget i unlimited klassen.. jeg ser bare ikke sammenhængen i at biler som beyers og tp`s f.eks ,der har svejst rør ude i fronten for at kunne fjerne en del af inderskærmen,for at få plads til hjulene..gir dem en større fordel end dem der laver bredere skærme for at hjulene kan være der..det samme med 4link...

1/4mile- 9.7@233km/h

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
ad2 skrev:
jeg stiller op for en rød sodavand der er blevet lovet tidligere i trådet :wink:

ved godt jeg har givet afkald på min røde sodavand,,men er helt sikker på jeg pt. er den eneste "der har gjort mig fortjent til en! :roll:

faktisk er det meget billigere at blive hjemme, og bare købe sin helt egen pokal :grin:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
ved ikke om alle der læser med her på tråden rent faktisk har taget sig tid til at nøje gennemlæse reglementet, men hvis ikke vil jeg opfordre til det.

@ m-tech
Det er skrevet lidt tidligere i tråden. men Ideen bag mange af de ting man må og ikke må i reglementet er opstået ved en slags stige princip.

eks 1.
street = to lygter på original placering, med original lysstyrke
outlaw = to lygter, de skal være der, men behøver ikke at virke
unlimited = vi er ligeglade om der er lygter på

eks 2.
street = original karos, uden nævneværdige ændringer (originallignende skærmforøgere eks. er ok)
outlaw = man må ændre på karossen, men må som sådan ikke fjerne. (bule inderskærmene i motorrummet til så tingene kan være der, som med tjuks turbo)
unlimited = skær væk og sæt rør, hvis det passer dig

eks 3.
street = original ude som inde, originalt instrument bord eks.
outlaw = afstøbning i kulfiber, eller andet indtrumentbordslignende er tilladt
unlimited = bestem selv om det er der eller ej

altså en trin løsning af hvad man må, som vi forventede ville være let for de fleste at følge. ligesom vi stadig forventer at de der kører i biler med tvivlsom nummerplademontering lader disse blive hjemme og kører told/skat/synsfolk omkuld ved ankomsten til DHB 2010

mht beyer og tp
beyer, kører med flipfront/manglende lygter, manglende en masse andet gældende for outlaw => unlimited (hvis han da overhovedet har tid at komme til DHB. ved han har planer om en masse kørsel på blandt andet Santa Pod for næste sæson nemlig.
tp's har jeg endnu kun hørt om, men mangler inderskærmene, så vil jeg umiddelbart sige => unlimited, men nu skal bilen jo lige være færdig før vi kan sige hvilken klasse den vil tilhøre. tror da martin selv ønsker at køre outlaw hvis han kan vælge frit, og da han efter sigende er en dygtig pladesmed, så vil jeg tro at der sikkert er noget der ligner inderskærme i bilen inden DHB 2010

Senest rettet af Yugo Turbo 04 apr 2010, 11:06, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MTECH skrev:
Min karross/hjul ophæng osv er pt 100% oem.om der blir ændret på det vil tiden vise(og hvis jeg gør gælder samme regler jo for mig,som for alle andre),så det nu ikke fordi at jeg har noget i klemme og er røget i unlimited klassen.. jeg ser bare ikke sammenhængen i at biler som beyers og tp`s f.eks ,der har svejst rør ude i fronten for at kunne fjerne en del af inderskærmen,for at få plads til hjulene..gir dem en større fordel end dem der laver bredere skærme for at hjulene kan være der..det samme med 4link...

Det er jo ikke et spørgsmål om at komme i klemme, men et spørgsmål om i hvilken klasse man hører til og i dit tilfælde taler vi om Outlaw idet du ikke er gået i gang med rørombygninger...

Grænsen skal være et sted og vi har valgt at den skal være ved rørramme - som efter vores definition er alt rør (også 10cm) der ikke er en del af bur, styrtbøje og andre sikkerheds foranstaltninger og som har erstattet dele af karossen. Ydermere er definitioner ikke noget vi efterfølgende vil gradbøje for at tilgodese enkeltpersoner, det være - sig selv, berømte mennesker eller for den sags skyld, gode venner, en regel er en regel og rør istedet for karosse er stadig rørramme...

Hvad der angår TP så har han som det er i dag en reel chance for en podieplads i Unlimited - ligesom Søren og du har det i outlaw, jer alle tre endda helt uden hjælp og uden 4-link!

Du mangler stadig at svare på spørgsmålet om Totte mv.

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
MTECH skrev:

Det er jo ikke et spørgsmål om at komme i klemme, men et spørgsmål om i hvilken klasse man hører til og i dit tilfælde taler vi om Outlaw idet du ikke er gået i gang med rørombygninger...

Grænsen skal være et sted og vi har valgt at den skal være ved rørramme - som efter vores definition er alt rør (også 10cm) der ikke er en del af bur, styrtbøje og andre sikkerheds foranstaltninger og som har erstattet dele af karossen. Ydermere er definitioner ikke noget vi efterfølgende vil gradbøje for at tilgodese enkeltpersoner, det være - sig selv, berømte mennesker eller for den sags skyld, gode venner, en regel er en regel og rør istedet for karosse er stadig rørramme...

Hvad der angår TP så har han som det er i dag en reel chance for en podieplads i Unlimited - ligesom Søren og du har det i outlaw, jer alle tre endda helt uden hjælp og uden 4-link!

Men har manden der ligger og kører 11 tider en reel chance i en klasse der er så bred som outlaw...NEJ..det lidt der jeg vil hen..få alle de hurtige biler i en klasse,så det hænger lidt mere sammen.I stedet for at dele dem over i 2 halvdele,en evt break out kunne gi direkte billet til klassen for de hurtigste,så er der ingen der går fri..I siger selv i er ude på at lave en mere fair inddeling.. ;)

hvad angår totte er jeg helt med på at bilen har deltaget i forkert klasse de sidste mange år,men dette gjorde den så vidt jeg ved ikke til sidste event.bilen har intet med en gade karros at gør og burde ikke køre maxstreet.

dette skal ikke forstås negativt da jeg er fint tilfreds med at ende i outlaw uden problemer..og egentligt bar kunne holde min kæft,men forstil jer at det er jer der har en bil der breaker ud af street pga i kører 11.8 eks.. hvor fair ville i så selv syntes at det var at køre mod jeres egne biler eller andre af de hurtigste fra outlaw..????

1/4mile- 9.7@233km/h

Titel:
Mester Medlem

man vil kun kunne opnå det du hentyder til ved at opdele folk i tidsklasser pr. sekund og gør man det vil dem der kører de høje tider i klassen mene at det sku ha være opdelt pr. halve sekund.

alle der deltager har en chance for at vinde. hvis det er lars lige du er bekymret for så mener jeg at han vil deltage i unlimited, da han ikke ønsker at montere de dele han mangler for at køre outlaw.

men lad os nu ikke tager sorgerne på forskud, hvor mange biler kan der overhovedet nævnes der kører under 10 sekunder PÅ vandel? altså ikke alle mulige andre steder med klister på banen, eller bare baner hvor der er bedre bid end der er på det nye stykke asfalt på vandel.

Lars, Per, Keld, Michael, Tjuk har også været under. vil tro at Jesper Klausen også vil gøre en god figur, men hvor mange er det i grunden der er tale om? dvs. at det meste af feltet altså vil ligge inden for ca 10-12 sekunder, det er vel fair nok som det er nu ville jeg bestemt mene.
keld og per (og vist også lars) kører endda unlimited, så dem kan du tage ud af den lille opremsning.

Titel:
Mester Medlem

mht ham der kører 11,8 i street, så får han en advarsel og den benytter han så til at bremse lidt før mål, eller skrue 0,1 bar ned for ladetrykket...

synes nu alligevel der er noget mandigt i at bremse over målstregen. må være irriterende at se på for modstanderen... :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MTECH skrev:
Ravnen skrev:
MTECH skrev:

Men har manden der ligger og kører 11 tider en reel chance i en klasse der er så bred som outlaw...NEJ..det lidt der jeg vil hen..få alle de hurtige biler i en klasse,så det hænger lidt mere sammen.I stedet for at dele dem over i 2 halvdele,en evt break out kunne gi direkte billet til klassen for de hurtigste,så er der ingen der går fri..I siger selv i er ude på at lave en mere fair inddeling.. ;)

hvad angår totte er jeg helt med på at bilen har deltaget i forkert klasse de sidste mange år,men dette gjorde den så vidt jeg ved ikke til sidste event.bilen har intet med en gade karros at gør og burde ikke køre maxstreet.

dette skal ikke forstås negativt da jeg er fint tilfreds med at ende i outlaw uden problemer..og egentligt bar kunne holde min kæft,men forstil jer at det er jer der har en bil der breaker ud af street pga i kører 11.8 eks.. hvor fair ville i så selv syntes at det var at køre mod jeres egne biler eller andre af de hurtigste fra outlaw..????

I stedet for at fokusere på breakoutet i Outlaw så prøv istedet at fokusere på kval tiderne fra i år:

To biler kørte 9'ere, seksten biler kørte 10'ere og fireogtredive biler kørte 11'ere, heraf er de to 9'ere sat af biler der i 2010 vil køre i Unlimited, hvem er det der ikke har en reel chance!? du må gerne oplyse mig...

Billede

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Nu er jeg ikke den der kommer ud og køre denne form for race, men jeg kan kun sige: Godt arbejde med det nye reglement. Selv om der er plads til lidt forbedringer, så synes jeg godt i kan klappe jer selv på skulderen drenge.

Og ja, man bør nok lige prøve det af i praksis inden man piller det helt fra hinanden igen.!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
hvis vi ser bort fra street.

så alle dem der ikke kører hurtige 10 tider

de er bare fyld.

set ud fra kval tider, er stigen fyldt mere end dobbelt op i outlaw ,
med 9 og 10 tider.

hvis man skal bygge bil, hedder det minimum hurtige 10 tider,
eller en bremsebil i street.

ovenstående hvis man skal køre sig i top 8.

som sagt, jeg er med fordi jeg syntes det er fedt,
pt bestemmer min lottokupon mit ambitions niveau

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time