Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 09:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Vil faktisk give lasse ret, lidt sørgeligt at det er endt sådan her...
Ikke godt for sporten fremover..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Supra MK4 skrev:
Vil faktisk give lasse ret, lidt sørgeligt at det er endt sådan her...
Ikke godt for sporten fremover..

Tror faktisk at du vil komme til at erfare at det modsatte, nu får vi jo rystet nogle aber ned og så kunne det jo være at vi kunne finde Hr.H's manglende spade...

Billede

Titel:
Nyt Medlem

Hartvig skrev:
Hmmm.... fornemmer jeg en lille smule paranoia her ? her kommer du farende ind fra sidelinjen med 13 indlæg på bagen og straks skal du lige fremhæve et "spændende" uheld fra Sindal :wink:
/Hartvig

Jeg kommenterer kun fordi emnet intereser mig, og fordi har aldrig forstået hvorfor streetrace arrangementer har ændret sig så meget de sidste par år, hvor tiderne til for eksempel DHB har raslet ned med flere sekunder, og hvor rigtig drag slicks er blevet tilladt i 99% af arrangementer, men ordet drag racing må ikke nævnes. Synes det er meget sjovt at se disse super biler deltage, og som sagt deltager også selv

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Citat:
Dvs at alt forgik 100% efter bogen denne dag...

Jepper - logikken er da åbenlys - fordi man fra Blackrace side helt legalt tillader biler uden indregistrering - så legalisere det da naturligvis at man kan tilsidesætte hensynet til sikkerhed og fornødent beredskab.

Det jo netop til denne type arrangementer uden tilskuere, og dermed uden krav til tilstedeværelsen af ambulance og læge mv. at det er helt i orden at lade tåbebiler deltage...

Undskyld ironien - men det er efterhånden skrigende til himlen at dette drejer sig om alt andet end streetrace sporten i Danmark og hvordan vi får den udviklet i en positiv retning.

Men kom endelig på banen med flere eksempler på dobbelt moralen der har grebet hr. Ravn

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Hartvig
Det er helt fint i mine øjne at i styrer hvad der kører på banen, og rart at høre at det er forsikret selvom det ikke er street legal.

Men hele den her diskussion spandt ligesom af, at jeg nævnte at det var forkert at kalde det en -->"LOVLIGT"<-- indregistreret bil (Her tegnet ind med pile for at vise hvor jeg ville lægge trykket i sætningen).

Streetracing har sgu altid været greasemonkeys med svensknøglen i hånden og garageprojekter.

Nok er jeg bare "en dum mekanikerlærling", og nok kan du en masse fine ord, men det er simpelthen for dumt at du ikke kan sige "Fair nok, bilen er nok ikke lovligt indregistreret, men bare indregistreret"

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
Citat:

Jepper - logikken er da åbenlys - fordi man fra Blackrace side helt legalt tillader biler uden indregistrering - så legalisere det da naturligvis at man kan tilsidesætte hensynet til sikkerhed og fornødent beredskab.

Det jo netop til denne type arrangementer uden tilskuere, og dermed uden krav til tilstedeværelsen af ambulance og læge mv. at det er helt i orden at lade tåbebiler deltage...

/Hartvig

Hartvig hvad fanden er det for noget forkvaklet ævl?

Insinuerer du at blackrace har tilsidesadt et hensyn til sikkerhed, eller beredskab?

Meget har vi sgu stået mål til fra din side, sågar endda påstande om at vi skulle havde meldt dig til politiet, men galskaben vil tilsyneladende ingen ende få her!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hej Runesm....

Nå - så var tiden lige inde til at komme på banen med en lille opklarende information - tak :wink:

Nej - denne diskussion startede (spøjst nok) med indlæg nr. 1 hvor jeg gør opmærksom på at vi nu har oplevet en bil som har kørt en tid der er hurtigere end rekorden fra DHB og det syntes jeg da var en spændende information.

Med risiko for at du og hr. Ravn befinder sig i kategorien 0-1% så vover jeg den påstand at 99% af alle læserne herinde er fuldkommen klar over hvad "lovligt streetrace" dækker over. Ellers bladre lidt tilbage og læs Elnef's snusfornuftige indlæg ca. midt i tråden.

Nej - det her kan kun dreje sig om missundelse og brødnid, hvilket jeg naturligvis ikke forventer en stimme af indrømmelser omkring - men fakta er jo jeg kan se tilbage på 5(6) succesfulde arrangementer i år alene i Danmark, med masser af deltagende biler og glade tilskuere - og hvad har hr. Ravn og andre lavet ?

Siddet og hylet i kor og så lavet lidt halsbrækkende scooterrace :wink:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Hartvig skrev:
Citat:

/Hartvig

Hartvig hvad fanden er det for noget forkvaklet ævl?

Insinuerer du at blackrace har tilsidesadt et hensyn til sikkerhed, eller beredskab?

Meget har vi sgu stået mål til fra din side, sågar endda påstande om at vi skulle havde meldt dig til politiet, men galskaben vil tilsyneladende ingen ende få her!

Den med politiet var noget han selv gjorde for at vi skulle få medlidenhed med ham, den lille martyr bandit... :wink:

(en blink smiley betyder at man godt må komme med ironi - selvom man mener det man siger)

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
yogisdk skrev:
synes bare det er lidt øv at man skal stille mod sådan nogle, og at man i princippet har ikke chance i verden for at vinde noget, med mindre de andre går i stykker :)

Hm.. underligt at NDCD folkene ikke fangede den her og straks reklamerede med at de også køre Bracket til deres løb. Bracket er race med handicap i starten, hvilket gøre at en langsom bil bliver konkurrence dygtig mod en selv meget hurtigere. Tror ikke dem der køre den slags mener det er det mindste kedeligere end alm. race.. nærmest tværtimod. Her får førens evner bag rattet pludseligt noget større betydning for resultatet. Stabile tider er en vigtigt evne her, bl.a fordi man faktisk også kan tabe ved at køre for hurtigt...selv om det stadigt gælder om at trykke pedalen helt i bund. :wink:

Forrygende underholdende tråd forøvrigt. :popcorn: ..men som "yugo turbo" skrev sidder jeg også meget og undre mig over hvad positivt folk mener denne gang hakken på hinanden skulle bidrage med? Hvis man vil en fremtid med masser af race og helst fælles regler, er det sgu da med at finde de positive ting fra der laves nu også så forsøge at bygge videre derfra..men tilsyneladende er det sjovere at grave hullet større og større, ved istedet kun at lede efter fejl hos hinanden. Endda imens de "onde" dragrace folk står med en fremstrakt hånd i forsøget på at nærme sig streetracerne. :(

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Henrik.... inden du rammer omdrejningstællerens røde felt eller sender stemplerne op gennem topstykket - så husk at citerer alt der indgår i en samlet helhed - du glemte:

Citat:
Undskyld ironien - men det er efterhånden skrigende til himlen at dette drejer sig om alt andet end streetrace sporten i Danmark og hvordan vi får den udviklet i en positiv retning.

Jeg insinuerer ikke et snus - jeg gør blot ligesom hr. Ravn - tillader mig en masse antagelser og gætterier - og på det grundlag opfinder jeg lige et par eksempler på dobbeltmoralen som er gældende for nogle få stykkers vedkommende....

Dejligt at du finder det præcis lige så provokerende og krænkene, som jeg selv gør det - når jeg skal lægge ryg til tåbeligheder.

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time