lqs skrev:
det lyder for mig, som der er nogen der er løbet tør for argumenter.
de tre ting, jeg tillader mig at spørge til hvordan i vil håndhæve, kommer der intet svar på.
hvad er det i mener kørekortet gør af forskel på en lukket bane?
sæt dog en aldergrænse hvis i vil undgå mennesker under 18år deltager.
i har ikke en jordisk chance for at se om et kørekort fra dk ikke er gyldigt.
langt mindre et fra et hvilken som helst andet land. længere er den ikke.
det har sådan set intet at gøre med jeres meninger om hvem der drikker hvad. det starter med at i skriver aller regler skal overholdes, så bliver det til at "nogen" nok vil snyde. men at det kan i jo ikke gøre for.
mit råd. KISS.
MVH søren
At jeg skulle komme til at løbe tør for argumenter, vil nok blive det sidste du i så fald vil komme til at opleve i dette liv...
Og når du nu ikke er tilfreds med mit argument vedr. kørekort, så må jeg jo udbygge det.
For det første, så er det som udgangspunkt normalt brugt inden for motorsport at man kræver kørekort fra deltageren (junior licens fra de yngere), som kan bevise at køreren som minimum ved hvad et køretøj er for en størrelse og denne kan finde ud af at betjene dette.
For det andet kan man, som jeg før har nævnt, ikke droppe en vigtig regel bare fordi den er svær at kontrolere ("nemme løsninger" er en anden afdeling...).
For det tredie så har vi den holdning at folk der har mistet deres kørekort for handlinger i trafikken der også ville få dem bortvist fra arrangementet, ikke bare skal kunne foresætte med at køre bil bag hegnet. Hyklerisk? måske, god signalværdi? Helt sikkert...
Se det som vores bidrag til debatten vedr. unge utilpassede trafikanter.
Så var der den med brændstoffet...
Her gælder hvad jeg før har skrevet (den med kørekortet i mit forrige indlæg...), jo også ganske fint, jeg havde dog regnet med at du selv havde regnet den ud... at den faktisk dækkede over alle dine tre punkter...
Men jeg skal da gerne også gå mere i detaljer her (jeg har jo alligevel ikke andet at tage mig til - OG det var så en joke!).
Hvor det før kun var Benzin og Diesel der var lovlige, har vi nu fået Vmax med på at Alcohol nu også er blevet gjort lovligt, årsagen til at det var sådan, er at Alcohol, for dem der ikke ved det, kræver specielt brandslukningsudstyr, udstyr som nu vil blive indkøbt til 2010. Op til og med her, kan og vil vi af flere årsager ikke have forbud - bl.a. fordi E85 er et standardbrændstof som mange af vores udlandske venner og flere og flere danske biler kører på.
Ang. Nitro og Nitro blandinger, så mener vi ikke at vi på nogen som helst måde kan retfærdiggøre brugen af dette brændstof til et streetrace arrangement, idet Nitro, udover at være gennemsyret af sikkerhedsregler også er en "oplevelse", vi mener, som kun bør være et Dragracing arrangement forundt. Og på spørgsmålet om hvorvidt vi ville kunne kontrolere brugen af dette brændstof, så kom du selv med en del af svaret... nemlig at dine skarpe øjne spottede en Cossie på mantorp der muligvis kørte på Nitro, på det punkt er vi alle "synsfolk"... Så skulle spørgsmålet dukke op så tager vi fat i den mulige synder og kontrolerer ham, værre er den ikke... Og vores løsning fjerner stadig flere Nitrobiler end din som jo slet ikke prøver på det...
Den med dækkene gider jeg ikke at bruge tid på her, et målebånd på stregen rækker ganske udemærket til vores behov... men jeg skal nok love dig at den dag præmiepuljen overstiger 100.000kr så skal vi nok kigge på sagen igen...