En ny kina tråd?
Redaktør: Moderatorer
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Trode ikke det ville ske men jeg blev klogere....
Kina stumper har fundet vej til tractorpulling også....
Den første traktor (JD) kører IKKE med kina stumper men krumtappen knækker ved svinghjulet, shit happens når der er tryk på...
Men den næste traktor havde købt en krumtap til 500 USD.... Billig ja, men made in China....knald og så ligger næsten hele krumtappen på jorden, der hvor kina stumper hører hjemme......
http://www.youtube.com/watch?v=VJgBsMiBCfI
Mvh
Andy.....
Kina stumper har fundet vej til tractorpulling også....
Den første traktor (JD) kører IKKE med kina stumper men krumtappen knækker ved svinghjulet, shit happens når der er tryk på...
Men den næste traktor havde købt en krumtap til 500 USD.... Billig ja, men made in China....knald og så ligger næsten hele krumtappen på jorden, der hvor kina stumper hører hjemme......
http://www.youtube.com/watch?v=VJgBsMiBCfI
Mvh
Andy.....
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hej Andy.
Hvor er det lige der fremgår at den kinakrumptap går i stykker pga krumptappen, og ikke pga blokken ikke kunne holde fast i den?
Jeg er helt neutral hvad angår kina/ikke kina, MEN, ret skal sgu være ret, den video ligner ikke et problem med krumptappen. Blot fordi krumptappen kommer ud, så behøves det sguitte have noget at gøre med oprindelseslandet.
Hvor er det lige der fremgår at den kinakrumptap går i stykker pga krumptappen, og ikke pga blokken ikke kunne holde fast i den?
Jeg er helt neutral hvad angår kina/ikke kina, MEN, ret skal sgu være ret, den video ligner ikke et problem med krumptappen. Blot fordi krumptappen kommer ud, så behøves det sguitte have noget at gøre med oprindelseslandet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
..
Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler , en gammel cykel fra 70 erne med platin tændig er ligeså pålidelig (hvis ikk mere taget i betraktning af alder og km) end en cykel fra dette årtusinde ofte kan være. Det kan da snart ikke passe, men mange af delene på fx honda,bmw,kawasaki osv står osse made in taiwan , slovenien osv
Så jeg forholder mig retten til at være skeptisk overfor for billige dele 
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
Re: ..
BANDIT skrev:Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler , en gammel cykel fra 70 erne med platin tændig er ligeså pålidelig (hvis ikk mere taget i betraktning af alder og km) end en cykel fra dette årtusinde ofte kan være. Det kan da snart ikke passe, men mange af delene på fx honda,bmw,kawasaki osv står osse made in taiwan , slovenien osvSå jeg forholder mig retten til at være skeptisk overfor for billige dele
ehh har du prøvet at sammenligne litereffekter ? 1970 vs 2008 ?
i 1970 var det uhørt at en gadecykel havde 80hk , idag er man nærmest til grin hvis man køber en 4cylindret 600 med mindre end 110 hk
delene er ikke ligefrem blevet kraftigere i takt med effektforøgelsen , tværtimod
MVH Luske
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Re: ..
BANDIT skrev:Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler .
Det gælder vist alt i vores moderne verden. At kalde tingene dårligere er måske en forkert beskrivelse. Det er nærmere at ALLE fabrikanter/producenter i konkurrencens og tallene på bundliniens hellige navn, rationalisere max på alt, så det kun lige precist er godt nok og kan produceres billigst muligt. Kan der spares 5 øre et sted gør de det. Brug og smid væk kulturen, har jo også gjort at tingene ikke behøver at skulle have den samme langtids holdbarhed og reperations muligheder som tidligere.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Prøv så at se hvad der sker når man sætter KINA til at spænde noget for:
http://www.youtube.com/watch?v=Tx9VFG04JMw
Eller har det reelt ikke noget med kina at gøre?
http://www.youtube.com/watch?v=Tx9VFG04JMw
Eller har det reelt ikke noget med kina at gøre?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
