Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jul 2025, 21:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
HenrikGM skrev:
Slavteren skrev:

personligt kan jeg få frataget min licens for at deltage i streetrace dasu ikke har godkendt :damn:

Lad os lige se det ske i praksis, hvis det du deltager i iøvrigt er et lovligt arrangement efter gældende lovgivning. Det vil have karakter af et forsøg på monopol hvis de gennemførte en udelukkelse uden grundlag for det.

Det er mere et udtryk for en slags skræmmekampagne end en egentligt trussel(medmindre man deltager i illegalt race).

Det er desværre en mulighed, et par jeg kender HAR fået deres første og eneste advasel for et par år siden.

Jeg snakkede med formanden for min klub om det sidste år, og han bad mig deltage under alternativt navn (jeg har et mellemnavn jeg aldrig bruger) men fandme nej, så længe det er et lovligt arrangement nægter jeg at krybe langs panelerne :grr: det er min udgave af civic ulydighed..
f.eks. drift arrangementer må være samme problem.

I tilfælde af at de gør alvor af det, er der jo ikke andet at gøre end gøre så stort et medie-cirkus ud af det som muligt, men det ligger da i baghovedet hver gang man deltager.

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Simba-Striben skrev:
Så i stedet for at kæmpe imod os så kæmpe med os, det får vi alle mere ud af...

I så fald bør der kæmpes på FÆLLES betingelser, husk det, enegang og skyklapholdninger fører ikke andet end lige netop ingenting... Og glem Dasu, de vil kun være med hvis de kan diktere alt hvad der skal foregå.

Billede

Titel:
Mester Medlem

Simba-Striben skrev:
I er nød til at forstå mig ret venner!!! VI kører ikke under dasu, vi er igang med at starte en ny klub op som hedder Korskro Raceway club, det er også navnet på den bane der kommer til med at blive bygget på Korskroen, der vil vi vil sammle alle bilklubber i dk, hvor DMU og DASU er også inviteret med på "VORES" betingelser !!!. Hvis de ikke vil være med, så tror jeg nok at de mister magten på det her område... så vent og se hvad der sker, der er ingenting fastlagt endnu, men jeg tror at vi er på rette vej!!!
hvis man lige prøver at dele det du skriver lidt op.
1. forstå dig ret? det er meget svært at forstå dig, det virker som du ikke prøver på at forholde dig til virkeligheden.
2. venner? venner fordi vi alle synes biler og motorer er sjovt? eller ikke venner, fordi i aldrig har prøvet på at støtte op om noget legalt race?
3. vi kører ikke under DASUs! nå så er det da mærkeligt i har dannet fælles front med dem. samt at du citerer deres regler?
4. ny klub? betyder det at i nedlægger striben esbjerg? eller vil i lave en klub der støtter legale løb, samtidig med i har en anden klub der stadig laver ulovlige løb?
5. jeres betingelser? ja hvad er de? at alting skal koste gratis? eller? forklar dette.
6. dasu/dmu mister magten på området? det har de sgu aldrig haft! forklar hvilken magt du skriver om?
7. ikke kæmpe imod jer? det er der vel heller ingen der gør. hvor mange der tager jer alvorligt? prøv at forklar hvor pengene skal komme fra?
vi sætter tallene lav. 150mill til at lave banen. 2500kr per time den skal være i brug. begge tal er efter min overbevisning meget lavt sat!
prøv at svar på disse 7 punkter. så tror jeg der er mulighed for at finde nogen, der mener vi kan trække samme vej.
MVH søren

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejrup
I stedet for at forklare dig en hel masse her inde, så vil jeg heller invitere dig til en stiftende generalforsamling hos korskro raceway lørdag den 20 Feb kl 13.00. Og bagefter holder striben-Esbjerg også en genarforsamling med valg, hvor DU kan stille op, hvis det har interasse. Adressen er Spangsberg Møllevej 99 ved Extreme Carparts.

Hvis jeg forstår dig rigtig, så har du ingen tro på at det vil lykkes for os?
At støtte op om noget legalt race!!! Jeg kan tydligt se at du ikke har fulgt med på Striben-Esbjerg! det vi prøver på at gøre er at legalisere streetrace, og jo vi støtter legalt race.
STRIBEN-ESBJERG bliver ALDRIG nedlagt!!!! den ny klub skal hjælpe os i at få Korskro Raceway!!!!! Fordi striben har noget med ulovlige vedløb at gøre så er der mange der ikke vil være med eller hjælpe til, så derfor har vi startet Korskro Raceway! Striben bliver ADRIG nedlagt så længe jeg lever!!!!!
Og de spørgsmål du ikke har fået svar på, kan du få til den generalforsamling jeg har inviteret dig til, der vil der være nogen der kan svare dine spørgsmål bedre en jeg kan.
lqs skrev:
Simba-Striben skrev:
I er nød til at forstå mig ret venner!!! VI kører ikke under dasu, vi er igang med at starte en ny klub op som hedder Korskro Raceway club, det er også navnet på den bane der kommer til med at blive bygget på Korskroen, der vil vi vil sammle alle bilklubber i dk, hvor DMU og DASU er også inviteret med på "VORES" betingelser !!!. Hvis de ikke vil være med, så tror jeg nok at de mister magten på det her område... så vent og se hvad der sker, der er ingenting fastlagt endnu, men jeg tror at vi er på rette vej!!!
hvis man lige prøver at dele det du skriver lidt op.
1. forstå dig ret? det er meget svært at forstå dig, det virker som du ikke prøver på at forholde dig til virkeligheden.
2. venner? venner fordi vi alle synes biler og motorer er sjovt? eller ikke venner, fordi i aldrig har prøvet på at støtte op om noget legalt race?
3. vi kører ikke under DASUs! nå så er det da mærkeligt i har dannet fælles front med dem. samt at du citerer deres regler?
4. ny klub? betyder det at i nedlægger striben esbjerg? eller vil i lave en klub der støtter legale løb, samtidig med i har en anden klub der stadig laver ulovlige løb?
5. jeres betingelser? ja hvad er de? at alting skal koste gratis? eller? forklar dette.
6. dasu/dmu mister magten på området? det har de sgu aldrig haft! forklar hvilken magt du skriver om?
7. ikke kæmpe imod jer? det er der vel heller ingen der gør. hvor mange der tager jer alvorligt? prøv at forklar hvor pengene skal komme fra?
vi sætter tallene lav. 150mill til at lave banen. 2500kr per time den skal være i brug. begge tal er efter min overbevisning meget lavt sat!
prøv at svar på disse 7 punkter. så tror jeg der er mulighed for at finde nogen, der mener vi kan trække samme vej.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Simba jeg tror ikke du er klar over hvor skarpe løvens tænder er,,men nu du har hovedet inde i munden på den,,så opdager du det nok. :wink:

hvor er jeres opbakning til eksisterende lovligt afholdte street race arrangementer ?
kan erindre at i stod MEGET fast på at køre ulovligt ræs, samme dag som der var lovligt i Sindal, det var dobbeltmoralsk og næppe fremmende for nogen af os at der bliver sendt et sådant signal
hvordan kan du/i først opdage power forum nu,
har i søgt i forummet omhandlende lovligt ræs, og betingelserne herfor ?

begrebet 201 m er en vittighed af format,
den samme bil kan ikke køre begge distancer (ikke konkurrence dygtigt anyway)

bevares det er fedt i gør noget, :rock:
men som tingene er ligger sympatien ikke hos dem der tror de kan køre gratis, i 30 graders varme, med fri bar og cultpiger, alle ugens dage uden nogen form for kontrol af biler og sikkerhed.

der skal mere end bare kaffe og kage på bordet :coffee:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Captain Slow skrev:
Simba jeg tror ikke du er klar over hvor skarpe løvens tænder er,,men nu du har hovedet inde i munden på den,,så opdager du det nok. :wink:

hvor er jeres opbakning til eksisterende lovligt afholdte street race arrangementer ?
kan erindre at i stod MEGET fast på at køre ulovligt ræs, samme dag som der var lovligt i Sindal, det var dobbeltmoralsk og næppe fremmende for nogen af os at der bliver sendt et sådant signal

men som tingene er ligger sympatien ikke hos dem der tror de kan køre gratis, i 30 graders varme, med fri bar og cultpiger, alle ugens dage uden nogen form for kontrol af biler og sikkerhed.

+1
og endelig noget fornuftigt fra splynk :grin:

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

luske skrev:

+1
og endelig noget fornuftigt fra splynk :grin:

MVH Luske

det var sgu da også på tide efter 550 indlæg :gnaek:

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejrup
Captain Slow skrev:

Du skal lige huske at striben-esbjerg har kørt hver eneste fredag fra kl 21 til ca 12 - 1 stk siden 1998 så det er bare ikke lige noget vi kan lave om på for en enkelt gang !!!!! så det er nok omvendt i mine øjne!!!
Og hvis crewet på striben ligepludslige bestemmer sig for at ikke holde race en enkelt fredag aften, så går det sku galt, folk kommer aligevel, og hvem får slylden for hvis der er noget der går galt??? det gør Striben-Esbjerg. Så NEJ vi aflyser ikke bare lige sådan for et arrangement som bliver afholdt 1 til 2 gange om året, selvom at jeg syntes at sindal er et fedt arrangement, og det vi kæmper for er også en kæmpe fordel for sindal. Korskro Raceway handler ikke kun om striben, det handler om DRAG RACE en fuldblods dragrace bane, som alle kan nytte godt af...
Jeg tror at vi er nået meget længere i denne kamp en du overhoved er klar over, jeg ved godt hvor hård reglerner de er, og svær at bøje eller få lavet om.

Her får du en artikel vi har skrevet om Korskro Raceway, som jeg vil sætte ind på alle forumer jeg kan finde, læse den lige!!!

Korskro Raceway Club

Klubben for alle med interesse i at Korskro Raceway bliver en realitet

Der afholdes stiftende generalforsamling d. 20 februar 2010 kl. 13.00 – 15.00 på adressen:
Spangsbjerg Møllevej 99 Esbjerg.

Klubben er stiftet med det formål at samle alle klubber samt enkeltpersoner der har interesse i realiseringen af Korskro Raceway projektet.

I klubben kan indmeldes allerede eksisterende klubber så som Striben Esbjerg, NDCD, DCD, Dansk Dragracing, Dragracing.dk mfl. samt enkeltpersoner.

Ved at melde de etablerede klubber ind i Korskro Raceway Club bevarer vi tilhørsforholdet til DASU og DMU ,samtidigt med at man som enkeltperson kan være medlem af klubben uden at blive tvunget ind under nogen af disse forbund

Vi opfordrer ALLE der har den mindste interesse i dette projekt til at melde sig ind i klubben, uanset om de er medlem af en af de etablerede klubber i forvejen.

Striben Esbjerg har igennem de sidste år gjort et kæmpe stykke arbejde for at få et sted at afholde lovligt streetrace. Det sidste års tid har også National Dragracing Club Denmark og Dragbike Club Denmark også været tilknyttet projektet, med henblik på at få etableret en bane der overholder international standard, for derved at være i stand til at afholde en afdeling af Dragracing EM i Danmark.

Der har det sidste års tid været flere uformelle møder med lokalpolitikere i Esbjerg, og de er meget positivt stemt for projektet. Vi anser det derfor nu for yderst realistisk at der bliver etableret en Dragrace bane under en eller anden form på Korskroen ved Esbjerg.

Vi har derfor nu brug for al den opbakning vi kan få fra klubber og enkeltpersoner, så vi
ved at stå samlet overfor Esbjerg kommune kan vise hvor stort behovet for en sådan bane er.

Ved at melde dig ind i Korskro Raceway Club støtter du også projektet økonomisk, hvilket der bliver hårdt brug for i den kommende tid. Der skal tilknyttes revisor for udfærdigelse af budgetter, der skal laves projektbeskrivelser mm. ligesom der løbende er udgifter når vi tager rundt og fremviser projektet. Disse udgifter har hidtil været afholdt af Striben Esbjerg og enkeltpersoner i arbejdsgruppen.

Som medlem får du medlemskort, samt nyhedsbrev hver gang der sker noget nyt med projektet
Alle der melder sig ind i klubben inden 1-5- 2010 får founding member status (man er med til at grundlægge klubben) derefter bliver der udelukkende tegnet alm. Medlemskab.

Årligt kontingent er for klubber kr. 1000,- og for enkeltpersoner kr. 200,- Der kan tegnes medlemskab på generalforsamlingen, ligesom vi arbejder på at få www.korskroraceway.dk
op at køre. Her vil der komme online indmelding og betaling.

Mød op til den stiftende generalforsamling af Korskro Raceway Club, hvor der vil være fremvisning af projektet.

Til bestyrelsen i Korskro Raceway Club opstilles:

Morten Henriksen: Striben Esbjerg:
henriksentrans@hotmail.com
2826 2619

Eddie Smedegaard: Striben Esbjerg
eddiesmedegaard@hotmail.com
5136 4665

Svend Fagan: Dragbike Club Denmark
sv.fagan@live.dk
2730 2776

Lisbet Jørgensen: National Dragracing Club Denmark
lisbet.joergensen@gmail.com
4068 9369

Holger Dueholm: Dansk Dragracing
holger@streetfire.dk
2322 8018

Vel mødt.
Korskro Raceway Club.

Titel:
Mester Medlem

i er nået langt... skriver i. meget længere end nogen tror, skriver i.... men i har ikke formået at lave et budget. i mine øjne er i nået til at drømme. men heller ikke meget længere. i kender alle regler... skriver i. men det du skriver her tyder ikke meget på det. held og lykke med det hele. set herfra har i brug for det.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tak,,

så behøver jeg jo ikke svare, og sparer så lidt tid som jeg tror jeg vil bruge til at pille næse i :wink: og sige jeg er guldgraver og at jeg en dag blir rig :lusket:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time