Jeg var også lige ved at skulle hjem på en trailer.......
startnr: 248 Nissan Primera stc.
I 4. heat gik jeg fra 3. til 2. gear i stedet for 4.
Det kunne den ikke li´.... ingen træk i 4. da jeg prøvede det hurtigt efter og da jeg slap gassen, døede den bare og jeg måtte trille til bunden af banen og skubbe den ind til siden.... kunne ikke starte,,,,,, ingen/mærkelig kompression!!!!!!
Fik den op på fejeblad og tilbage til pladsen..... hvor vi gik og funderet over hvad der kunne være sket.... min 1. tanke var at den var hoppet i remmen, men kom hurtigt i tanke om at den er med Kæde.... så det skulle være ekstremt hvis den sku´have gjort dét...
næste tanke var bukkede ventiler.....knækket not... et eller andet voldsomt røv
Men det var det heller ikke!!!!
Af med ventil dækslet..... og der var fejlen.... en ventilvippearm var blevet skudt ud, fra sin plads under knasten...... Af med kansten og sætte det hel på plads igen... samle... og prøve at starte igen.... ingen kompression!!!!!!
hmmm.....
Der troede jeg at den skulle blive på fejebladet hjem.... men mine venner var optimistiske, og vi tog den ned og ind i teltet( Vi havde et 8x15 m telt) og kontrolere mærker og tænding... alt var som det skulle være...
ud med T-rørene igen, og kontrolere komp, på hver cyl.... ikke overvældene meget...hmmmm
var ved at kaste håndklædet i ringen, men prøvede lige at starte en enkelt gang mere... Så startede svinet sku....
Min teori er at grundet den hårde omdr stigning, og knast af og på. har de hydrauliske løftere presset påventilerne og derved har disse stået åbne...
den kørte hjem til sjælland uden problemer, dog havde den revet beslag til forrør af forrøret, så der var hul... men det er lappet, og den køre igen....
Er det held eller hvad....
Kørte 1. 15,688
2. 15,464
3. 15,516
4. 16,184 og skød en vippearm....
slet ikke så hurtige tider som yugo(flot), men jeg er ok tilfreds, da tuningen ikke har kostet mere end 4000,- og nogle arb timer
og det samtidig er en familie bil
_________________ Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
|