Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 maj 2025, 23:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
JakobM skrev:
Ravnen skrev:
... de negative ting er der jo nok af herinde på Danmarks "klogeste" forum, en erfaring hvilket jeg kun kan sige jeg kender alt for godt til desværre... :wink: Dermed er det dog ikke sagt at der ikke er guldkorn at finde, i er bare nødt til at vaske lidt mere af lortet fra...(På godt og ondt... Kend jeres kritikers baggrund - og dennes agenda, det hjælper!)

Husk din egen baggrund...NIK
du startede herinde som en joke, fis og ballade, jazz og vaders ud over det hele og et par enkelte billeder. Det var hyggeligt, tidsforbruget stort, men ikke meget teknisk ballast/bidrag der formede sig til andres kommentarer. Din kommentar her lyder som en forsmået hustru.....lorten har du selv lagt i dit indlæg og næppe er du blevet stillet ringere efter din færden herinde.

Det er lidt komisk for "Darth Vader". Du har om nogen kørt fribillet på sidelinjen og "suget" på det tekniske såvel som på det organisatoriske. Helt fint.
Som du sagde til mig på et tidspunkt da du købte turboer af mig som i dag sidder i din fine bil..."vi vil nok forsøge at konkurrere med nyt site". Helt fint.

Hvis man kigger på dine, og en enkelt andens indlæg, så stoppede de præcis samtidig. Nu er du/i tilbage og du skriver at man skal huske at "vaske lort fra" herinde i forummet. Jeg kan sige dig at forummet var ikke et "rygklapper" forum FØR du kom ej heller EFTER du gik. Til det findes der mange andre græsgange....måske det var det der tog broden af "Darth Vader" kommentarerne der stille ebbede ud. Dette er mere et teknisk og modent forum end så mange andre steder. Det kan også have sine ulemper i forhold til hvad nogle folk gerne vil høre. Mon ikke du kan hæve overlæggeren lidt i forhold til hvor der spredes lort og dine egne nye interesser. Og velkommen tilbage :)

Mvh Jakob

Der er muligvis noget du har overset Jakob, hvis jeg ikke husker helt galt så handlede mit først indlæg herinde om nøjagtigt om det samme emne som mine sidste, nemlig om streetrace, foriøvrigt en interresse jeg har dyrket siden slutningen af firserne (så "ny" interesse vil jeg ikke kalde det...), ja jeg har til tider ladet mig provokere og rive med, også på andre emner, det indrømmer jeg, men jeg har også set at dette ikke fører noget godt med sig andet end ævl for ævlens skyld og med førnævnte store tidsforbrug som eneste resultat...

Udover det, så virker det på mig, selv lidt forsmået at omtale NSAD's forum som en konkurrent til PF, en af årsagerne til NSAD's forum, udover en uundgåelig del af hensigten med en informativ hjemmeside, er jo netop pga. tonen (din rygklapper filosofi...) herinde, hvor nogle enkelte personer bevidst trækker alle seriøse tråde om emnet ud i absurde diskussioner om alt muligt andet end udgangspunktet og se om det ikke allerede er i fuld gang igen... Det skuffer mig at du ikke selv kan se det og sågar istedet helt og holdent vælger at tørre den af på mig... men fair nok, sådan skal det så være...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Faktum er at forummet nok er et af Danmarks ældste. Faktum er flere har været med fra starten og flyttet milepæle og hegnspæle for mange, løftet vidensdeling, modenhed, højden til loftet, og forståelse for folks forskelligheder (den jeg kalder dialekt). Længe før din entre. Det skyldes ikke mindst vores forskellighed. Faktum er at du startede herinde som en joke....faktum er at sjældent har jeg fået så mange pb’er med spørgsmål om der ikke kunne lukkes lidt ned for sluserne da ”Darth Vader” kørte på det højeste. Faktum er at du sjældent har vovet pelsen i teknisk tråde, men lukreret godt og grundigt på sidelinjen (jeg taler ikke streetrace her, forummet handler om tuning og teknik). Faktum er at nogen kan lide moderen andre datteren. Faktum er at dette er powerforum! Faktum er at jeg ikke gider bruge min søndag på at fortælle en voksen mand hvornår han skider i en andens baghave ... hvorfra han høster så rigeligt med frugter.

Du har været væk i ½ år på andre udfordringer for herefter at vende tilbage. Og hvilken munter entre! Du starter ud med at svine forummet til som ”DK’s klogeste” og beder to nye brugere i forummet om at huske de skal vaske lort ned af væggene. Jeg kender dig ikke godt nok til at du skuffer mig.... Du har haft din gang herinde hvor mange rent faktisk gør en STOR indsats for at styrke et teknisk niveau og skabe udbytterigt og hyggeligt forum, ikke mindst mig selv inklusiv! Faktum er, at samler man 100 folk til en fest, så vil der uanset hvad man beder dem om, hvordan man gør, og hvad belønningen er, ALTID være 10-15% man aldrig kan gøre tilfreds. Sådan er det! Hvis du ikke kan lide de bump på vejen, til at du får din fest, så træk bukserne op og søg andre græsgange....

De gange jeg har mødt dig har jeg syntes du har været en fin fyr, men jeg har også mødt så rigeligt med folk nok til IKKE at blive skuffet når interesser overskygger pli og moral. Jeg havde ikke forventet at se en Darth Vader igen og slet ikke med den ajletank. Forummet bygger på forskelligheder og du må, som alle andre, selv navigere rundt mellem hvem du vil skåle med. Du er meget velkommen, men jeg skal pænt bede dig om at hæve overlæggeren for din ajle mod dette FORUM, herinde, eller finde den havelåge igen du valgte at gå ind ad.

Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jakob jeg mener at du har overreageret lidt på mit indlæg, et indlæg som primært var tiltænkt een person og dennes næstkommanderende, et par gutter som jeg beklageligvis stadigvæk ser trække alle tråde om emnet Streetrace ud i absurde flueknepper diskussioner, dette er et faktum du ikke kan benægte!
Jeg er klar over, at da disse personer "fylder" så meget som de gør herinde, så kan det også tolkes som et angreb på selve Powerforum, det beklager jeg, dette var ikke hensigten… Glem alt om min tidligere gang herinde, ja jeg er skyldig!, men samtidig også ikke en tid jeg ønsker at vende- endsige at blive provokeret til at vende tilbage til! dertil har jeg vigtigere og mere virkelige ting at tage mig til…

Jeg undrer mig dog en del over at du har et problem med at jeg har valgt at hæve mødet herinde? nu hvor du i samme øjemed jo så smukt selv gør opmærksom på at "forummet handler om tuning og teknik..." og altså ikke Streetrace, min absolutte hovedinteresse…
Jeg tænker at over halvdelen af mine indlæg herinde, inklusive mit første, har omhandlet Streetrace, og Streetracemiljøets problemer her i Danmark, så det er vel kun logisk at jeg trækker mig fra debatten herinde når jeg samtidigt og paradoksalt nok, lige netop via selvsamme debat, finder ud hvor problemet, til dels, ligger… Nemlig i ubrugelige tidskrævende kampe på ligegyldige ord og definitioner med en ikke repræsentativ, aktiv eller for den sags skyld, væsentlig del af miljøet…

Eller sagt kort… jeg har valgt at lægge min tid og indsats der hvor den gør mest gavn… og dette er ikke på Powerforum når vi taler Streetrace. Jeg kom tilbage udelukkende for at klarificere nogle detaljer om emnet og skal gerne gøre det igen, men ikke andet og slet ikke for at starte tidligere tiders diskussioner op igen, desværre gik det så bare ikke sådan denne gang…(begynderfejl…)

Dette vil være mit sidste indlæg, om denne ”batalje”, i denne omgang. Skulle nogle have interesse i specifikke detaljer på emnet svare jeg gerne på pb og vil selvfølgelig også forholde mig til- og deltage i seriøse tråde om emnet…

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
lige et indspark.

nu der nævnes PMér med folk der har problemer med andre.

hold sådan noget ude af alle diskutioner, det er ikke håndgribeligt at bruge som bevis for andres ubehag.

hvad med alle dem der ikke skriver det, er det pga de mener det modsatte.

er det så et bevis på at dem der brokker sig er mindretallet og dem der ikke gør udgør flertallet, i dk udgør flertals tællinger dem der ville vinde feks et valg ?

jeg ser til tider folk der tuner biler som profession og har navne i tuningsverdenen i dk som holder sig helt ude af diskutioner. dette er der en grund til, det er sikkert det helt rigtige valg da mange ting som kan være lidt avanceret for de fleste af os ofte vælter over til noget der er meget avanceret.

PF er i mine øjne et forum for folk der ligger i perlegruset, PF er ikke det eneste sted der kan hentes info. og skal heller ikke være det. tuning er ofte noget som kan løses på mange forskellige måder og syntes da også at en del biler jeg har set lave gode tal på både bane og rullerne, de er lavet på vidt forskellige metoder og løsninger.

men nogen stemmer her inde vil altid være i den ene grøft, og nogen i den anden. så er det jo op til hver især at finde ud af om ham der lyder klogest faktisk er det, eller om det er den person der er mest stille der ligger inde med god info.

men tror da vi er mange der har fulgt med i debatterne mellem de pågældne parter, og jeg har altid syntes de var informative og underholdne. det er min holdning.

men jacob, du skal da også have en ros for at være meget stille når vandet går lidt højt. det er altid en god holdning på et lille forum. især i et lille land som dk, hvor vi har gode chncer for alle at mødes på et eller andet tidspunkt. vi skal jo stadig kunne se hinanden i øjene.

syntes bare at personer som hartvig og darth har været et frisk pust fra hver sin lejr på en dejlig proveokerende måde.

jeg ser dem som "glasset halvt fuld personer"

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Overreaktioner i utilpassede reguleringssløjfer. hvad er streetrace og hvad er drag og hvor går grænsen og hvem har sat grænserne osv osv. vi er jo ikke alle enige og ofte farvede af egne politiker. men er det ikke netop det der i grunden holder brugerne på pf?

det er jo i grunden ret begrænset hvor meget information folk behøver for at bygge en perlegrusræser. og benytter man søgefunktionen kan dette behov minimeres yderligere. så det er vel ikke rent tuning der er skyld i at de der har været med fra starten stadig er på tænker jeg

Titel:
Admin
Admin

Nu fik denne tråd en lidt uventet drejning, sådan er det nogle gange når tingene bliver aktuelt.

Jeg vil lige sige at jeg har reageret her fordi jeg følte behov for at markere min holdning på den anførte generalisering. Når det er sagt så er den lykkeligt snakket af og lukket/slukket ved siden af denne tråd.

Debatten om forskelligheder, mangfoldighed og udfordringerne fortsætter her: http://powerforum.dk/viewtopic.php?p=166126#166126

Titel:
Mester Medlem

http://bilgalleri.dk/for_messageDetail. ... _ID=817797

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time