Ravnen skrev:
Jeg kiggede væk een aften og folk gik amok...
Og faktisk var det lidt af en øjenåbner… Vi sidder her som regelskrivere - LÆS: de mellemmænd som netop var trætte af al denne nytteløse polemik om hvordan det "burde" være og at ”min bil er den rigtige og alle over er næste klasse” (fordi så kan jeg selv nemmere vinde næste runde).
Folk kører bare stadig på (ikke at det i dette tilfælde nødvendigvis er negativt, vi vil gerne have debatten, og helst i Kørerforenings regi).
Splynk er sur over en låseplade og en forlygte, så nu skal alle lige pludselig holdes i stram snor, inklusive regelskriverene og reglementet dur for i øvrigt slet ikke, TP er sur over to stumper bukket rør på 30-40 cm så nu har en bil med en intercooler på størrelse med en havelåge monteret ude på bilen med rør over det hele, lige pludselig fået street appearance… Gutter, har i læst hvad i selv skriver? Og ikke mindst tænkt over hvorfor i gør det - i bekræfter jo i den grad hvorfor det var nødvendigt med at der var nogle få der tog affære og skar igennem - tænk hvis vi skulle prøve at lave et reglement på denne måde, med 50 kørere samt ikke kørere plus det løse, der af alle mulige bevægegrunde byder ind med deres egne ”logiske” ikkeløsninger, vi ville ALDRIG være kommet til et brugbart resultat og heller ikke i dette århundrede…
I bedes venligst bemærke at vi, Lasse, Jonas og undertegnede, selv ikke er gået ramt forbi med at skulle lave ændringer på vore egne biler for at kunne komme til at køre i de for os ønskede klasser, sådan er det bare - nogen kørere har været mere heldige og nogle har været mindre heldige, MEN alle kan stille op også uden at skulle køre i en latterlig Showklasse uden for konkurrence.
Og ja, der vil altid være gråzoner rent definerbart set, det er noget vi uanset hvor lang tid vi vil have brugt på at skrive dette reglement ikke ville kunne have undgået, alene de varianter der ligger i en definition er uendelige, så vi ser gerne at i som kørere prøver at sætte jer lidt ind i og også viser lidt forståelse for at vi på disse punkter er nødt til at indgå nogle kompromiser for at få det til at fungere. Vi var nødt til at skære igennem for at få reglementet kickstartet og nu er det jer som kørere der fremover skal holde det op til date, første år er det sværeste, efterfølgende er det jer selv der kommer til at stå for reglerne, for nuværende kommer der ikke flere ændringer så glem al snak om dette, i stedet brug jeres energi på at begynde at sætte jer ind i hvordan reglementet kan komme til at se ud i fremtiden og hvilke definitioner i ønsker skal være gældende (som TP er inde på; hvad er ”Street appearance”?) .
Bolden er sparket op, så hvad vil i: rive ned eller bygge op?
hov hov, jeg er ikke og har aldrig været sur over
jeg har været uforstående overfor låsepladen, eller mest grunden til den skal være der, og det jo fordi den i min bil kun er "til pynt" og ikke nogen forstærkning. bygones det kan nok fixes
lygten er jeg skide træt af, mest fordi jeg forventede at det fra side 13 blev "lov" og fordi der var rigtig meget logik i netop det Lasse skrev der.
dette er et punkt der for mig ikke kan laves om,
og at en lygte skal sende en bil op i næste klasse ser jeg ingen logik i,
det der definerere klasserne bør primært være bilernes formåen.
men nok om det. jeg skal nok sørge for at min bil har 2 forlygter.
jeg er endnu mere uforstående overfor at det er lovligt i både street og outlaw at have fri udstødning foran føreren, (wastegates)
bare fordi mange har det,
der er det let at tænke egositisk på mig selv, jeg bør flytte min motor længere tilbage i karossen, med de følger det har på absolut ALT andet, men folk kan slippe for at lave et mega simpelt stykke rør fra wg til udstødning, bare fordi MANGE har det,,
det er og bliver for vattet
der dukker egoisten op i mig og tænker, hov der er sørme også mange der trækker vejret gennem en manglende forlygte
stram snor,,,næe nej, jeg spurgte bare til om man havde overvejet om man ville bruge pisk eller gulerod.
debat i kørerforeningen,, ja det er en knippel god ide, jeg venter kun på hvornår man kan melde sig ind, for ja, det er klart at det er kørere der (ud over sikkerhed) bør have størst indflydelse, og ikke paragrafryttere fra sidelinien.
jeg har affundet mig med at det er som det er, og tager 1 år som det nu ender, derefter er vi alle klogere,
men jeg mener debatten skal køres sideløbende når man ser noget der kan herske tvivl om,,, se bare havelågen og street apperance.
det positive ved det er at en kører fandt ud af at hans ruder måske er for tynde, bedre her og nu end i teknisk kontrol på dagen.
og at han ved at lave en megagrim

kofanger kan løse et andet problem.
min egen holdning til street apperance er at det bør være noget der er "tæt" på en gadebil, dermed ment at hvs det er lavet pænt og nydeligt, kan et par iøjnefaldende ting accepteres, BLA. Luffes intercooler, en turbo gennem motorklappen, et luftflter/tragt istedet for en forlygte, og et par dæk der måske liiige er til den brede side, eller en hævet bagende som en anden starlet tøffer rundt med, det er stadig ikke dragracere
og alt det total hardcore porno, hører til i unlimited
ps.
jeg holdte mig med vilje væk fra den anden tråd for jeg vidste det ville ende som det gjorde
